|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Prinsipprytter eller langsint?Mannen påstår jeg er en tåpelig langsint forbruker:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Det var lenge, ja. Boikotte fransk vin gjør jeg, men kun fordi det har blitt en vane og ikke gjør meg noe, siden jeg bare drikker italiensk. På 90-tallet var det et bevisst valg.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg holdt på med fransk vin frem til rundt 2008 var det vel. Franske biler boikottes enda. Muligens ikke på grunn av prøvesprengningene. |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?
Det kommer vel an på hvor viktige de er for deg. Jeg boikotter vår nærmeste Meny-butikk etter at de satte skoleungenes liv og helse i fare da de bygget ut butikken i 2005. En nærbutikk med sånn forakt for kundegrunnlaget sitt får ikke ei krone av meg og det holder jeg på.
![]() |
#6 |
kamerat
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Boikotte fransk vin?!
![]() |
#7 |
Passiv
|
Det gikk fint lenge - jeg var jo ikke gammel nok til å ha oppheng på vin da jeg startet. Etter firmatur til Nice med rikelig tilgang på Bacchus gjærede safter var det ingen vei tilbake - fransk vin var et must. |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Champagne er for godt til å kunne boikottes. |
![]() |
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter nærbutikken etter å ha blitt trakassert etter en episode hvor en ansatt mente jeg hadde feilparkert. Det er fire år siden. Jeg tror det er det eneste jeg boikotter, så jeg tenker tydelig kun på me, myself and I.
![]() |
#10 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Spørs akkurat hva det gjelder. I utgangspunktet så har jeg store prinsippielle kvaler med at vi kjøper svinbillige klær som er sydd av fattige små barnehender, men - jeg gjør det likevel. Og verden er sjelden så enkel som at alle ville ha fått det kjempefint om vi sluttet å kjøpe klær fra H&M etc. heller. Jeg har begrenset tro på individuelle forbrukerboikotter - utover den tilfredsstillelsen det gir den enkelte så klart, som helt åpenbart kan være ganske betydelig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter glatt butikker, spise- og drikkesteder om jeg har fått dårlig behandling. Men det er nok heller fordi jeg er langsnurt enn fordi jeg er så prinsippfast
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter Cubus i hjembyen fordi de suger på kundeservice og behandler folk dårlig. Ikke noe stort offer i grunnen. Butikken ser jo ut som et lagersalg på Svinesund uansett. Boikotten har pågått i 10 år minst.
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Det spørs på person og sak. Men jeg er langsint ja. Butikker har jeg ingen problemer med å boikotte. Jeg unngår Tine så langt det lar seg gjøre. Bedrifter som forsøker å påberope seg monopol igjennom penger og markedsmakt er jeg lite tilhenger av.
![]() |
#14 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() |
#16 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter Cubus siden de har en så aggressiv salgsteknikk; de ansatte må gjøre deg oppmerksom muntlig på at de har tre for to eller tilbud på solkrem eller hva det nå er. Skikkelig irriterende.
![]() |
![]() |
#17 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter fremdeles Benetton etter den motbydelige reklamekampanjen for X-antall år siden. Datteren min har ikke ett eneste plagg derfra, og jeg setter ALDRI min fot inn i en Benetton butikk. Byr meg faktisk helt imot. Sist redigert av Pelikan : 20-06-11 kl 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Passiv
|
Jeg kan også fint finne på å boikotte noe for evig tid hvis jeg blir tilstrekkelig provosert ja. Oh Yes. Gillette f.eks - Sambo kan p r ø v e å dra det i hus, da blir det månelyst. |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikottet også lenge fransk vin. Det er faktisk ikke så mange årene siden jeg sluttet med det.
![]() |
![]() |
#20 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg kan godt finne på å være langsint i 20 år, jeg
![]() |
|
|