|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Jeg ville sittet på en utecafé i Montmartre eller i latinerkvarteret eller noe sånt, og ikke shoppet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...St.Germain, uten tvil! Masse, små kule butikker og gallerier og kafeer og....
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Marais er også et veldig hyggelig område forresten.
|
|
|
#6 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...
Akkurat det jeg skulle svare også! På utecafé med ei flaske rosévin på kjøl. Eller tatt meg en rusletur i Louvre. Eller på en av de fantastiske gravlundene. Shopping kan man gjøre på nett.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Akkurat det samme skulle jeg svare. Tre timers shopping i Paris - bare stress.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Marais, i smugene ved kirken, husker ikke navn. Og en litt trist shopping arkade i samme strøk. Har sjelden shoppet så mye på kort tid. Klær, vesker og og støvletter.
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...For meg er det verdens beste avkobling å kikke på og prøve klær, så det er ikke noe spørsmål om hva jeg vil bruke tida til.
Aha, da passer det jo bra at hotellet ligger i akkurat det området.
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Hvis det er fint vær ville jeg nok gått i Marais Sist redigert av m^2 : 22-06-11 kl 12:24. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Det eneste jeg ville gjort ift. shopping med bare tre timer, var aa gaa til Galleries Lafayette. Smaabutikker og rusling blir det for liten tid til synes jeg. I alle fall hvis maalet er aa shoppe. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Paris er såpass stressende i seg selv at tre timer er veldig kort tid til shopping. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Galeries Lafayette er litt Steen & Strøm-aktig, er det ikke - en department store? Det er som oftest ikke noe for meg; jeg er ikke så glad i helt klassiske klær.
|
|
|
|
#14 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...St. Germain, og i gatene nedenfor Boulevard Montparnasse, særlig i Rue Vavin er det helt fantastiske butikker med barneklær. Mange fine voksenbutikker også.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Hvor er du hen før og hvor skal du hen etterpå da? Og hvor god tid beregner du deg? (hvis det er til flyplassen?). Det har også endel å si... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
intro
|
Vi ankommer fra flyplassen ca. halv tre, tror jeg, og har ettermiddagen på oss før vi skal spise middag om kvelden. (Dette er altså ankomstdagen.) Hotellet ligger i St. Germain-området, og jeg holder meg gjerne der hvis det er noe å kikke på i nærheten.
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Ting tar _alltid_ lang tid i Paris, så jeg tror nok jeg hadde holdt meg i St. Germain-området ja. Butikkene holder ikke oppe spesielt sent i Paris da, bare så du vet det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Hvis du hadde tre shoppingtimer til rådighet i Paris ...Det begynner å bli noen år siden jeg bodde der, men jeg ville ikke blitt overrasket om de vanlige butikkene stengte 5 eller 6 på en hverdag - men som sagt, det kan jo ha endret seg siden den gang |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Jeg har ikke vaert paa Steen & Ström paa aaresvis, men det er over hodet ikke bare klassiske klaer i Galleries Lafayette i alle fall. Mange kule, unge merker. Prisklasse er middels til höy. |
|
|
|
![]() |
|
|