Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ok med kake siste dag før sommeren?
Syns det er flott! 48 45,28%
Protesterer ikkje, men ser ikkje poenget 11 10,38%
Er likegyldig til det 10 9,43%
Ser helst at det IKKJE blir servert kake 7 6,60%
Synes ikkje det er greit i det hele tatt 0 0%
Nei, av hensyn til som av diverse årsaker ikke kan spise kake 2 1,89%
Nei, ikke hvis det er i tillegg til annet snop som er tilatt på samme dag 1 0,94%
Ja, om man undersøker med lærer og legger til rette for allergikerne også 27 25,47%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-11, 19:02   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?

Så lenge det er tilrette lagt for alle så syns jeg det er helt greit med kake. Og i motsetning til Anne C så syns jeg det er mitt ansvar som forelder å sørge for at alle føler seg inkludert.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:17   #22
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er flott jeg. Fint at barna kan få kose seg på slike dager.

Begge mine hadde litt ekstra kos i dag. Storesøster fordi at de nå er ferdige med barneskolen, og minsten fordi at de nå tar farvel med læreren gjennom 4 år, pluss en gutt i klassen som skal slutte.

I storesøsters klasse så hadde de felles lunch/kosestund i dag. Guttene skulle ta med seg brødmat, og jentene pålegg, og så var det fritt frem om noen ville ta med kake eller lignende.
Hun med cøliaki hadde med seg brød hun kunne spise selv, samt kake.

Minsten hadde også felles lunch, men her hadde de med egen mat. Lærer hadde vist med kake så vidt jeg forsto.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:24   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så lenge det er tilrette lagt for alle så syns jeg det er helt greit med kake. Og i motsetning til Anne C så syns jeg det er mitt ansvar som forelder å sørge for at alle føler seg inkludert.

Så du mener at hvis noen andre tar med kake så er det mitt ansvar å sørge for alle føler seg inkludert?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:34   #24
elle
Aktiv

elle sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
elle er litt kul
Standard

Kan ikke helt se problemet med at det serveres kake på skoleavslutning:-) Tar det som en selvfølge at allergier osv avklares med lærer i forkant:-) Bare hyggelig om noen tar seg bryet med å bake kake til barna:-)

elle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 19:53   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Så du mener at hvis noen andre tar med kake så er det mitt ansvar å sørge for alle føler seg inkludert?

Nei, hvis jeg lager kake for å servere klassen så er det mitt ansvar å lage noe alle kan spise.

Gammel 23-06-11, 19:58   #26
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, hvis jeg lager kake for å servere klassen så er det mitt ansvar å lage noe alle kan spise.

Det er selvfølgelig noe helt annet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:21   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er selvfølgelig noe helt annet.

Det var ikke spesielt lett å forstå utifra innlegget ditt.

Gammel 23-06-11, 20:36   #28
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tolket innlegget ditt, Anne C, på samme måte som Tallulah og ble litt .

Jeg er litt delt, jeg er veldig opptatt av å lære ungen min at man ikke alltid trenger å spise noe for å kose seg (ekstra). Likevel hadde jeg ikke sett på det som noen stor krise.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 20:39   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit. Bare det ikke blir veldig ofte totalt/forbeholdes spesielle anledninger.

Gammel 23-06-11, 21:47   #30
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Neitakk. Jeg synes det er alt for mye fokus på kaker/snop ellers, og synes skole og barnehage godt kan være en arena der slikt ikke fremmes.
Det er synd at det fremdeles settes likhetstegn mellom snop/kaker og kos, fokuset burde heller ligge andre steder.

Gammel 23-06-11, 22:40   #31
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Helt greit, og veldig koselig!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:20   #32
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt OK at mitt yngste barn spiser kake siste skoledag, men ikke at mellomste gjør det. Mellomste er overvektig og vi sliter med alle kake/snop/kose-dagene.

I min egen klasse (ungdomsskolen) synes jeg ikke kaker er greit, da jeg har en diabetiker, en elev med alvorlig nøtteallergi, en med cøliaki og en som ikke tåler egg og melk. Etter et års utprøving med diverse kaker har jeg landet på at kaker er en uting i min klasse, da det alltid er en elev som ikke kan spise kaken og som dermed ikke får ta del i felleskosen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 02:21   #33
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte:
Ja, om man undersøker med lærer og legger til rette for allergikerne også

Gammel 24-06-11, 08:42   #34
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

SYnes det er unødvendig.

Ihvertfall om det har vært avslutning fra før av...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 09:22   #35
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ingen problemer med 1kakestykke på avsluttning. Men synes det bør være tilpasset allergier.

Barnehagen hadde nettopp sommerfest hvor de solgte rømmegrøt og pølser. Spurte på morgenen om vi måtte ta med mat til melkeallergikeren. Hun anbefalte meg å ta med kaker siden foreldre hadde bakt alle kakene, men mat skulle de ha.

Så hadde med kake til han. Etter 10min i pølsekøen, viser det seg at de ikke har NOE mat han kan spise like vel. De hadde kjøpt kalkunpølser istedenfor melkefrie pølser. Gutten var helt knust.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 10:28   #36
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er koselig. For min del kunne det gjerne blitt fast tradisjon at godteriet ble byttet ut med kakebaking på rundgang, men det er vel lite sannsynlig.

Heldigvis er det ingen allergier som påvirker kakebaking i klassen til eldste. Bestevenninna til minste er allergisk mot det meste, så hun tør jeg nesten ikke gi noe mat til, men kake er greit, for jeg vet at Toro sjokoladekake og muffins er lov.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:13   #37
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Syns det er unødvendig. Av mange ulike grunner (ref den veldiglangekakebaketråden).

Har nå fått ytterligere vann på mølla av dagens rapport om at overvekt og fedme fremdeles øker blant småbarn. Det er ikke en sykdom. De putter det i seg munnfull for munnfull - med foreldrenes velsignelse.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:15   #38
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Synes det er heløt greit så lenge man legger til rette for allergikerne også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 14:17   #39
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det hadde vært greit nok for meg. Jeg har ungene i sukkerfrie barnehager, og møter dermed ikke de helt store kostholdsutfordringene der. Et kakestykke på ei avslutning synes jeg ikke er problematisk, men jeg er godt fornøyd med at det ikke er kaker til bursdager.

Gammel 24-06-11, 14:57   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke ugreit, men i mine øyne unødvendig. Her på skolen tar alle elevene med litt selv til slike anledninger, så det er liten grunn til å servere kake i tillegg. Og jeg er ikke overbegeistret for likhetstegnet som gjerne settes mellom usunn mat og kos.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.