|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Ok med kake siste dag før sommeren? | |||
| Syns det er flott! |
|
48 | 45,28% |
| Protesterer ikkje, men ser ikkje poenget |
|
11 | 10,38% |
| Er likegyldig til det |
|
10 | 9,43% |
| Ser helst at det IKKJE blir servert kake |
|
7 | 6,60% |
| Synes ikkje det er greit i det hele tatt |
|
0 | 0% |
| Nei, av hensyn til som av diverse årsaker ikke kan spise kake |
|
2 | 1,89% |
| Nei, ikke hvis det er i tillegg til annet snop som er tilatt på samme dag |
|
1 | 0,94% |
| Ja, om man undersøker med lærer og legger til rette for allergikerne også |
|
27 | 25,47% |
| Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Så lenge det er tilrette lagt for alle så syns jeg det er helt greit med kake. Og i motsetning til Anne C så syns jeg det er mitt ansvar som forelder å sørge for at alle føler seg inkludert.
|
|
|
#22 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg synes det er flott jeg. Fint at barna kan få kose seg på slike dager.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?
Så du mener at hvis noen andre tar med kake så er det mitt ansvar å sørge for alle føler seg inkludert? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Kan ikke helt se problemet med at det serveres kake på skoleavslutning:-) Tar det som en selvfølge at allergier osv avklares med lærer i forkant:-) Bare hyggelig om noen tar seg bryet med å bake kake til barna:-) |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Nei, hvis jeg lager kake for å servere klassen så er det mitt ansvar å lage noe alle kan spise.
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Det er selvfølgelig noe helt annet. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg tolket innlegget ditt, Anne C, på samme måte som Tallulah og ble litt
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg synes det er helt greit. Bare det ikke blir veldig ofte totalt/forbeholdes spesielle anledninger.
|
|
|
#30 |
|
Metallica!!
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Neitakk. Jeg synes det er alt for mye fokus på kaker/snop ellers, og synes skole og barnehage godt kan være en arena der slikt ikke fremmes.
|
|
|
#31 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Helt greit, og veldig koselig! |
|
|
|
|
|
#32 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg synes det er helt OK at mitt yngste barn spiser kake siste skoledag, men ikke at mellomste gjør det. Mellomste er overvektig og vi sliter med alle kake/snop/kose-dagene. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg svarte:
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?SYnes det er unødvendig. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg har ingen problemer med 1kakestykke på avsluttning. Men synes det bør være tilpasset allergier. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Jeg syns det er koselig. For min del kunne det gjerne blitt fast tradisjon at godteriet ble byttet ut med kakebaking på rundgang, men det er vel lite sannsynlig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Syns det er unødvendig. Av mange ulike grunner (ref den veldiglangekakebaketråden). |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Det hadde vært greit nok for meg. Jeg har ungene i sukkerfrie barnehager, og møter dermed ikke de helt store kostholdsutfordringene der. Et kakestykke på ei avslutning synes jeg ikke er problematisk, men jeg er godt fornøyd med at det ikke er kaker til bursdager.
|
|
|
#40 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kake på siste skoledag/barnehagedag før sommerferien?Det er ikke ugreit, men i mine øyne unødvendig. Her på skolen tar alle elevene med litt selv til slike anledninger, så det er liten grunn til å servere kake i tillegg. Og jeg er ikke overbegeistret for likhetstegnet som gjerne settes mellom usunn mat og kos.
|
|
![]() |
|
|