|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#23 |
|
Ute på tur
|
Sv: Forberedelser til barnehagestart
Mine har aldri sovet i tykk dress, de sover i dobbelt sett med ull/fleece + lue, votter og ullsokker om vinteren (i voksi eller tilsvarende). Om sommeren, gjerne bare skinn i bunnen og tynn dyne/ pledd og enkelt sett med klær. Vi har egen vogn stående i barnehagen, kjøpt for 700,- på Finn.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sto i info-brevet at vi måtte ha med vogn til å sove i, så da sover de nok ute. Håper i så fall han kan sove i Voksien, det virker så mye bedre enn å sove i vinterdress.
|
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Jeg tror ingen sover i dress. De er jo ute og leker i dressen, den er gjerne våt. Jeg har aldri hørt at noen gjør det. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartPjotten blei våt gjennom Stonzene sine, så jeg ville nok prøvd å impregnere dem, ja. Men du ser jo om de ikke holder tett. Vi hadde bare Reimatec-dress og Stonz i starten, men det hjelper jo ikke rart når barnehagen kler på regntøy og andres støvler likevel.
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da sønnen min sov i barnehagen (i vogn ute) og det var på det kaldeste, hadde han på seg godt med klær, ull innerst og lue og votter, ikke dress. Det var lunt og godt i vogna, som stod under taket, godt beskyttet fra vær og vind. Jeg jobbet på samme avdeling i vinter, og han var alltid varm og god da jeg tok ham opp.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 01-07-11 kl 22:45. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg jobber i barnehagen og er enig med Isolde. Det er rart at du erfarer at regntøy holder barnet tørrere ettersom det er stivere og har en mindre vannsøyle enn gode tekniske parkdresser.
|
|
|
#32 |
|
I mål
|
Ja, det er sikkert rart, men det er nå sånn da. Kombinert med at jeg som sagt over synes det blir svinedyrt med vår/høstdress OG vinterdress av tilstrekkelig kvalitet, men jeg har hatt det, uten at jeg har sett vitsen. Så jeg sluttet med det. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Kakemonster
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartAltså, hvis de legger ungene i dress så sier du noe om det til dem. Det har jeg gjort. De må jo bli kalde om de skal gå rett fra soving til lek uten noen slags endring i påkledningen. I Kosegrisens barnehage er det litt høy "kjerringfaktor", de gjør innimellom ting jeg får sånn
|
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartI vår barnehage er soveoutfiten omtrent sånn:
|
|
|
#35 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Forberedelser til barnehagestartDu kommer til å trenge:
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Forberedelser til barnehagestartMerking kan ikke nevnes for ofte, for som barnehageansatt ser jeg altfor mange som ikke merker klær (og som utrolig nok samtidig forventer at vi ansatte automatisk skal vite hvem som eier ALT av klær).
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, hun har jo en god stund til å lære det på. Mannen har visst bestemt at vi skal kjøpe en vogn nr 3 og ha som sovevogn i barnehagen, så da regner jeg med at han vil ha en ekstra Voksi også. Han har jo et poeng når han sier det er dumt om vi ikke kan gå ut i helgen fordi vi har glemt vogna i barnehagen.
|
|
|
|
#38 |
|
etterpåklokest
|
Det blir fort litt klumpete ja, på de kaldeste dagene når de er så små. Men du trenger ikke Nøstebarnulldress altså |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kakemonster
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartHør på Cuyahoga.
|
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Forberedelser til barnehagestartJo mer som navnes, jo bedre. Jeg har til og med navnet sokkene. Dvs nå har jeg vel vært litt sløv en stund og må ha et merkeraid igjen, men jeg merker i utgangspunktet alt. Ikke minst fordi halve avdelingen er like store med foreldre som frekventerer de samme butikkene, det må med andre ord være kul umulig å holde styr på klærne deres uten merking.
|
![]() |
|
|