|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 22-02-18 kl 01:09. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: USA med barn. -Hvor store bør de være?Vi reiser i oktober, med poden på 6 år. Jeg tror han er i yngste i laget, men det kan jeg komme tilbake med rapport om etterpå.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: USA med barn. -Hvor store bør de være?De er ikke for små, det er noe for de fleste aldrer der, i hvert fall fra 3 år. Men det er klart at det er morsommere når de er større og man kan gjøre ting som passer både barn og voksne. Men for barna tror jeg ikke det er kjedelig. Disney World er Florida, Disneyland er California. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi vurderer å dra neste sommer. Minste er da nesten 6 og eldste 10. Jeg kjenner mange som har vært med barn på samme alder (og yngre også), og det har vært vellykket. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi reiser i neste uke, og etter en uke på cruise i karibien skal vi være to uker i Florida. Våre barn er 15, 12 og 2 år. Minste hadde vel hatt like stort utbytte av en tur til Huderfossen, eller lekeplassen for den del. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tidsklemma
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi reiste for 2 år siden da storebror var 2 1/2. Da var det selvfølgelig mest for oss voksne, men det var enkelt å tilrettelegge for han også uten at det gikk for mye på bekostning av hva vi ville se og oppleve.
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Ja, vi leide hus i Ft.Lauderdale og hadde 2 dager i Orlando med overnatting på hotell. Og jeg syns det var helt grusomt å bo på hotellet. Servicen var flott, rommene var supre, men etter en hel dag i en park var jeg sliten av folk, støy og varme .. og når vi kom tilbake på hotellet var det akkurat det samme. Verandaen på hotellet vendte ut mot bassenget, og det var åpent til kl 23, med musikk. Verandaen hadde ingen vifte slik vi hadde i huset vi leide, så luften ble veldig stillestående og tung.
|
|
|
|
#9 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Om ikke dette er noe som skal gjentas før yngste flytter ut, ville jeg ventet et år eller to. Det har med hva de husker senere. En femåring mister raskt minnene etter en slik tur, og det koster jo litt. Men nå er jeg litt slik at jeg gjerne vil at de skal sitte igjen med noe av det fantastiske flere år senere, da
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?En ting jeg synes er litt viktig er at de husker noe av turen og minnene senere.
|
|
|
#11 |
|
Tidsklemma
|
I parkene er det parkvogner man kan låne. Jeg så mange litt større barn som brukte disse også for å slippe å gå så mye. (Type 4-6 år)
|
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Var i USA da minsta var 2-3 år gammel. Hun husker fremdeles ting derfra. Men vi var ikke på noe spesiell park eller noe. Vi storkoste oss i El Paso med masse bading og shopping!
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi var et par dager i LA på vei til Australia i fjor sommer. Da var jentene 3 og 5 år. De storkoste seg og Disneyland er ennå det beste landet de har vært i |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Jeg skulle gjerne tatt med mine til USA, (3,3,5) men tror ikke de er modne nok. De hadde vel taklet flyturen, men det hadde gått riktig galt med tre så små barn allerede i immigrasjon og passkontroll. Den køståingen der er nok til at jeg har lyst til å holde meg hjemme. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Til Florida synes jeg man kan reise helt uavhengig av alder, faktisk. Det er så mye å finne på der. Vi har vært der med 9 måneder gammel baby, 7 måneder- og 2,5 år gammelt barn og skal til høsten med hhv. 2- og 4-åring. Like topp hver gang.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi planlegger USA-tur før eldste blir 12. Da blir det jo voksenbilletter å betale overalt. Barna vil nok ha utbytte av det uavhengig av alder tenker jeg, men de voksne vil nok ha mest utbytte av turen med litt større barn.
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Jeg var selv i Disney World da jeg var 19 år gammel og tenkte da at evt. egne barn burde være minst 7 år for å ha fullt utbytte av parken(e). Det er bare 1 år igjen til yngste er 7 og lurer på å vente enda lenger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Vi flytta hit til USA i januar med en tiåring og en på fem og et halvt, og vi har reist en del rundt og gjort mye rart, og det har vært veldig passe aldre, synes jeg. Disneyland gikk veldig fint, men vi var der midt i uka i januar så det var ikke så syke køer og veldig varmt. (Akkurat nå er vi i en indianerlandsby i bunnen av Grand Canyon og går langtur i tretti varmegrader og bader i turkisblå fosser og sånt, og det ville jeg ikke gjort med noen yngre enn Plutten, men det er kanskje ikke helt sånne ting dere ser for dere?
|
|
|
#19 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Du- de gutta dine kan du jo ta med hvor som helst- de er jo fantastiske! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ekvilist
|
Sv: USA med barn - hvor store bør de være?Denne tråden vil jeg gjerne følge med i. Vi har lyst på en tur til USA, men har snakket om at vi da ønsker mer enn en uke eller to, og at barna skal være ganske mye større enn de er nå.
|
![]() |
|
|