Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mellommåltider med lite eller ingen karbohydrater

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 18:59   #1
eintesnart?
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
eintesnart? har et hav av muligheter foran seg
Standard

Mellommåltider med lite eller ingen karbohydrater

Jeg er ALLTID sulten! Har nå prøvd å begynne et litt sunnere liv og ikke spise 4 skiver hver gang jeg skal ha litt mat.
Jeg er dessverre allergisk for all frukt og grønnsaker med kjerne eller steiner inni, og tåler heller ikke gulrøtter og bananer.......
Så da er spørsmålet om noen har tips til hva jeg kan spise

Håper noen kan hjelpe så jeg slipper å føles som om jeg skal sulte i hjel =)

Gammel 06-07-11, 19:01   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: mellommåltider med lite eller ingen karbohydrater

All slags kjøttpålegg er superdupert, gjerne med litt ost i tillegg. Et egg og litt kaviar, eller en liten ansjosbit attåt. Middagsrester, en bit stek, litt kylling, you name it.

Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:02   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: mellommåltider med lite eller ingen karbohydrater

Jeg har nettopp spist en pose cashews. Anbefales!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:07   #4
Tuva Birgitte
Aktiv

Tuva Birgitte sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
Tuva Birgitte er litt kul
Standard

Sv: Mellommåltider med lite eller ingen karbohydrater

Osteknekkebrød med kjøttpålegg.

Smelt osteskiver i micro eller ovn. Bruk dem som knekkebrød og ta på rent kjøttpålegg. Da får du omtrent ingen karbohydrater i deg og du blir mett og god. Det er favoritt snack/mellommåltidet mitt.

Tuva Birgitte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:42   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikkert rar, for jeg blir ikke mett uten at et måltid inneholder noen karber. Jeg kan lage en omelett med masse egg, skinke, ost, en salat med dressing til, og være skrubbsulten etter en time. Legger jeg til en brødskive så holder jeg meg mett lenge.

Men der er folk sikkert forskjellige.

Men en skyr er et godt mellommåltid, visstnok. Og en omelett. Jeg er antigourmet når jeg er sulten, og lager den i mikro. Viktig å ikke nuke den for lenge!

Gammel 08-07-11, 10:40   #6
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nøtter
Babybelost
Egg
Møvle pålegg med majones

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:18   #7
eintesnart?
Fullverdig medlem

Medlem siden: Oct 2010
eintesnart? har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er sikkert rar, for jeg blir ikke mett uten at et måltid inneholder noen karber. Jeg kan lage en omelett med masse egg, skinke, ost, en salat med dressing til, og være skrubbsulten etter en time. Legger jeg til en brødskive så holder jeg meg mett lenge.

Men der er folk sikkert forskjellige.

Men en skyr er et godt mellommåltid, visstnok. Og en omelett. Jeg er antigourmet når jeg er sulten, og lager den i mikro. Viktig å ikke nuke den for lenge!

Omelett i micro? Hvordan gjøres det?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.