Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Prøve ny-mat-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-11, 16:09   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prøve ny-mat-tråden

Jeg er inne i et stim der jeg bare lager det vanlige gamle og jeg står der i butikken og har ikke planlagt så veldig så dermed blir det få nye retter på repertoaret.

Vil du være med her? Vi legger inn oppskrifter/linker på ting vi ikke ha prøvd før. Alt fra hverdagsmat til mer fancy ting og det trenger ikke å være noe utrolig nytt, kanskje bare en ny vri på noe vanlig eller noe man ikke har laget på en stund.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 16:24   #2
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prøve ny-mat-tråden

Ettersom jeg har tenkt å lage noe helt nytt i dag, kan jeg jo bidra.
Kyllingpai med spinat og oliven, oppskrift hentet herfra.

Gammel 07-07-11, 16:46   #3
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil gjerne være med for inspirasjon.

Kanskje ikke så mye å skryte av, men denne uken hadde vi fiskekaker. Og da lagde jeg en grønnsaksrøre ved siden av, som falt veldig i smak (hos de voksne vel og merke).

Løk, paprika og sopp i passelige biter, stekt i pannen med olje, salt, pepper og litt annet krydder. Blandet i fersk basilikum før servering.

Enkelt og godt.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 17:19   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lun kylling- og soppsalat med dijonnaise:

1 kyllingbryst pr. person
Sopp med litt smak i. Aromachampignon og kantareller er nydelig. Det går an å bruke hermetisk sopp også, til nød.
Salat med smak i. Type Ruccula og romanosalat i blanding.

Brun kyllingbrystene i smør i panna, krydre med salt og pepper og ferdigstek dem i stekeovnen.
Surr soppblandingen i smør i stekepanna, krydre med salt og pepper.

Dijonnaise lages av dijonsennep, hvitvinseddik og olje. En del sennep, to deler eddik, og olje til rett konsistens. Den skal være nesten flytende.

Legg opp salat på et serveringsfat. Ha på soppen og halvparten av dijonnaisen. Skjær kyllingbrystene i skiver, og legg oppå. Ha dijonnaise på toppen.

Dette er bare helt nydelig, og veldig lettlaget.

Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 22:36   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Var i London i helgen og fikk servert følgende på italiensk restaurant:
Linguini (pasta)
Olivenolje
Pinjekjerner
Fersk revet parmesan, mye
Cherry tomater
Basilikum
Det var utrolig godt!
Bestilte en grønn salat ved siden av og rødvin.

Gammel 08-07-11, 20:54   #6
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette er en fin måte å prøve ny mat på: www.godtlevert.no. Det ga meg et nødvendig spark i rumpa, for jeg hadde slitt med inspirasjonen i altfor lang tid.

Gammel 08-07-11, 21:36   #7
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får litt inspirasjon på Trines mektige matblogg. En del er tradisjonelt, mens noe er nytt for meg. Har laga denne flere ganger:
http://trinesmatblogg.no/2010/11/en-...-og-kokosmelk/

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.