|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?
For min egen del så tror jeg at jeg ville forsøkt å gjøre det hvis dette var en person jeg hadde lyst til å bevare forholdet til. Men det er jo ikke sikkert jeg hadde turt.
![]() |
#22 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøver titt og ofte
![]() |
#23 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Inn det ene øret og ut igjen det andre. Blablablablablablabla |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Leser
|
Ja, enig i det. Men jeg tror ikke folk oppfatter en som en bedreviter, altså. "Uutholdelig kjedelig", "Har ikke noe liv", "Finnes det altså folk som er interessert i dette?", "Lett autistisk preg", "Mangler sosiale antenner" derimot kan jeg godt tenke meg at de tenker.
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
Jepp, og jeg sørger også for at jeg ikke er alene med bedreviteren sånn at jeg heller kan snakke med sidemannen eller noen andre
![]() |
#27 |
Passiv
|
Kremt. Folk ser ofte sånn ut når jeg forteller hva jeg driver med. De får det der sjokkerte fjeset først, og etter noen minutter blir det mer "stakkars" før det brekker over i "men i svarte |
![]() |
![]() |
#28 |
Leser
|
Folk ser som regel slik ut uansett hva jeg prater om.
![]() |
#31 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Når folk vaser med faktaopplysninger og lager sine egne sannheter får jeg åndenød. Et triks som har vist seg å funke er å se oppriktig overrasket ut, si "Jøss, dette var nytt for meg, virkelig. Kan du vise meg hvor du har funnet disse opplysningene?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Gildeskål. Nordland
![]() |
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Slike kan også kalles for "tusenåringer", da man må ha levd i tusen år for å kunne klare å vite alt det de vet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Jeg har to av sorten i min omgangskrets. Jeg svarer til den ene "du tar feil, men vet sikkert ikke bedre", "slutt å snakk til meg som om jeg er dum!". Vi kommuniserer generelt dårlig. Den andre klarer jeg å kommunisere greit med, men ikke lenge om gangen. Og ja, jeg prøver å sette han fast så fort jeg har mulighet
![]() |
#34 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Teflonørere er fint til sånne.
![]() |
#35 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Jeg har en sånn inngiftet i familien. Etterhvert har jeg skjønt at det handler en god del om usikkerhet faktisk, og også et oppriktig ønske om å skjønne/forstå/fremstå med tilsvarende kunnskap.
![]() |
![]() |
#36 |
har tatt seg sammen
|
Det minner om farmora mi. Virkelig ikke en bedreviter, men hun kunne også snu på flisa tilsynelatende helt ut av det blå og fortsette å argumentere hardt og heftig, med mine argumenter. Lett forvirrende, men gerit nok når man blir vant til det og ser hva som skjer.
![]() |
#37 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Jeg har en mann som er sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Jeg prøver å tenke at det er noe med måten de uttrykker seg på. At de velger en uttrykksform som gjør at det høres ut som om de kan alt / vet alt, det trenger ikke bety at de egentlig synes det selv. Hvis du skjønner hva jeg mener. Da blir jeg mindre provosert og da går som regel samtale greiere. Kanskje, kommer jo litt an på hvor bedrevider de er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan takle en bedreviter?Jeg er litt sånn nestenbedreviter, tror jeg. I tillegg til å være ganske mememe til tider. |
![]() |
![]() |
|
|