|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ny beltestol til åtteåringen?Vår -02 modell blir ni år i oktober og er drøyt 140 cm. lang, sånn ca. Vet ikke akkurat hvor lang han er, men sånn mellom 140 og 150 ett sted.
|
|
|
#2 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Jeg har også en gutt på 140 cm. Har ikke funnet noe beltestol som har lang nok rygg til at han sitter komfortabelt, så nå sitter han kun med bilens seler.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Mine to, som blir 10 i september, sitter uten sikring nå. Hun er nesten 1.60, han er rundt 1.45 men med korte bein og lang rygg, og begge er over 36 kg. Det var skikkelig ekkelt å ta avgjørelsen, men ingen av dem kunne bruke beltestolene sine mer og beltet ligger helt greit på dem uten sikring.
|
|
|
#4 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Min gutt er forøvrig 03 modell, uten at det har så mye å si. Her er det jo høyden som gjør utslaget.
|
|
|
#7 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Min er over 140 og sitter sikret kun i bilens belte. Jeg hiver meg på de som sier at det var ubehagelig til å begynne med, men det er visst sånn det skal være.
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?
Å bruke bilpute er å anbefale. http://sikringavbarnibil.blogspot.co...or-barn-i.html |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Størsta passet sin Britax KidFix fram til hun bikket 150 cm, og bruker nå ikke noe ekstra annet enn vanlig bilbelte. Maxi Cosi Rodi XP'en som hun hadde i nr.2-bilen ble for liten noen måneder tidligere.
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Jeg har også en lang jente. Hun er litt over 140cm nå. vet ikke nøyaktig..
|
|
|
#11 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Britax kidfix funker bra hos oss. Har fremdeles en del å gå på i høyden.
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Det kommer jo litt an på om man har lengden i beina eller i overkroppen. Men min erfaring er også at ganske store barn passer i kidfix/kid plus. Imidlertid har poden på straks 150 cm og 40 kg vokst ut av den stolen nå, men det er mer i bredden enn i høyden tror jeg, han sitter i hvertfall ikke komfortabelt lenger. Han sitter imidlertid helt fint uten bilstol eller pute.
|
|
|
#13 |
|
Like blid!
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Britax Kid(Fix) og Cybex Solution Kid(fix) er de av beltestolene med lengst rygg. Mener sistnevnte er den lengste, og det var av den grunn vi valgte de setene. Eldstemann er rundt 135 og har fremdeles mye å gå på i lengden.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Sier som de andre, britax kidplus eller kidfix hvis du har isofix. Har nettopp kjøpt denne til min 7 1/2 åring.
|
|
|
|
#15 |
|
Bokglad
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Okidoki, da skal jeg sjekke ut Britax kidfix/kidplus.
|
|
|
#16 |
|
Like blid!
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?
Vi har forresten både Britax Kid og Cybex Solution X. Jeg er mest fornøyd med Britax. Det er litt tyngre og holder seg derfor litt bedre på plass i setet og knirker ikke i isoporen som de Cybex setene. Cybex er litt lengere i ryggen.
|
|
|
|
#17 |
|
Bokglad
Sv: Ny beltestol til åtteåringen?Takk for svar, MissS - må se litt på Cybex også.
|
![]() |
|
|