Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Billig søskenvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-11, 17:11   #1
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Billig søskenvogn

Jeg ønsker meg tips om en billig, god søskenvogn som kan kjøpes i butikk i Oslo.

Kriterier er primært pris, men det er jo fint om vogna er lett og grei å ha med seg på kollektivtransport. Skal funke til toddler og baby. Må kunne hentes i butikk kjapt, ikke bestilles.

Gammel 12-07-11, 17:13   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billig søskenvogn

TFK sin søskenvogn?
Kanskje ikke billigste men

Gammel 12-07-11, 17:15   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Pris er som sagt det absolutte hovedkriteriet. Det er ikke vi som skal ha den.

Gammel 12-07-11, 17:15   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

GT Safari dobbel. Min venninne med 3 under 5 år har brukt denne og vært veldig fornøyd.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 17:16   #5
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Men den koster 3500,- da.

Mulig dere får rabatt hos Barnas hus, de har tilbud på sommertriller nå. Ikke sikker på om denne faller inn i kategorien, da.

Gammel 12-07-11, 17:20   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

GT Safari dobbel. Min venninne med 3 under 5 år har brukt denne og vært veldig fornøyd.

Vet du om den kan legges helt ned? Ett av barna er bittebitteliten.

Gammel 12-07-11, 17:26   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Ja, den kan legges helt ned og brukes til nyfødt - kanskje en fordel med en softbag/skinn eller noe?

Fant forresten også at Troller har en lignende (Barnevognhuset Rudo forhandler denne.) Den koster 1949,-. Men jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten. På bildet ser det ikke ut til at den kan legges helt ned.

http://viewer.zmags.com/publication/...6#/4d3f4b66/53

Gammel 12-07-11, 17:26   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei jeg kjenner bruker den med mykbag til sin nyfødte, hun har eldre modell, men med mindre de har endret noe er svaret ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 17:28   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Den til Troller hadde vi til besøkshjembarna våre, den kan ikke legges helt ned (men er ellers ganske ålreit). GT Safari kan være aktuell.

Hva koster en softbag nu til dags, da?

Gammel 12-07-11, 17:32   #10
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Fant den på Finn.no:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29261154 Kan leveres på Alna, står det?

Denne er lenger unna, men kanskje mulig? http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=29130091

Softbag koster vel noen hundrelapper. Men det er ikke nødvendig, altså, bare litt lunere for bebisen.

Gammel 12-07-11, 17:36   #11
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Finn går ikke, må ha kvittering og garanti. Men takk for tips!

Nevnte baby er ekstremprematur og veldig fersk, så softbag er sikkert bra. Inntil 5000 totalt kan nok gå.

Gammel 12-07-11, 17:39   #12
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Da ville jeg nok hatt softbag. Rudo har greit utvalg, egentlig. Det finnes også en sjappe over veien (i Smalgangen) som kan ha noe - der kan man prute litt.

Lykke til!

Gammel 12-07-11, 20:03   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Du kan få TFK tvilling vogn til rundt 5000kr fra tyskland. Men er vel kansje litt i meste lager? Fordelen er at den er veldig god kvalitet så den varer lenge + at den kan selges for 3-4000 etter 2års bruk, siden den koster 8000 i Norge. (blir 5200 + fortolling som vel er 200kr)

Ellers så finnes det jo mange dårlige billig søskenvogner der ute. Kvaliteten er deretter. GT safari er vel den beste "billig" vognen som er.

Jeg liker den som å trille den, men liker ikke ryggen på den. Den er kort og blir veldig fort for liten.

http://biteringen.no/produkter2/barn...-dobbel-black/

Vist du skal ha en billig vogn så har du det her: http://www.babyshop.no/vogner/vogner...urban-tvilling

Den er veldig lik GT safarien egentlig. (som jeg mener ikke har helt full liggestilling.

Denne er vel helt grei og: http://www.babyshop.no/vogner/tvilli...g-sportstrille . Selv om jeg ikke er imponert over Carena sin kvalitet.

Vist man vill ha helt flat liggestilling så er jo Brio sine veldig gode da. Men der får man tyngden og størrelsen. http://www.babyshop.no/vogner/tvillingvogn/double-wave

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:22   #14
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Standard

Tyskland og nettbutikker og slikt utgår. Jeg skal kjøpe den i morgen. Skal titte på linkene når jeg kommer på jobb, keep ´em coming og takk for mange bidrag så langt! ;-)

Gammel 12-07-11, 21:32   #15
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva med denne?
http://www.barnashus.no/nettbutikk/d...l-komfort.html

Det er for lenge siden jeg hadde dobbeltvogn til at jeg vet noe som helst om vogner lenger, altså.

Gammel 12-07-11, 21:40   #16
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om de skal ha den som eneste vogn, vil det nok være veldig lurt å prioritere muligheten for seperat bag/sittedel til babyen. Jeg hadde ikke orket å trille med min nyfødte vendt fra meg..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:49   #17
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Denne, http://www.babyshop.no/vogner/tvilli...g-sportstrille
Er en søskenvogn fra carena og koster 4000 på babyshop. Du trenger å kjøpe en bag i tillegg, finner den ikke på nettsiden, men det kan være verdt å sjekke med butikken.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:07   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde carena vogna og var rimelig fornøyde. Likte godt at det var hardbag som jeg kunne ha mot meg med babyen i.

Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:41   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker det kan være lurt med en god bag til et ekstremt prematurt barn. Mindre inntrykk fek med gode kanter og skjermet fra det større barnet.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 10:50   #20
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tenker det kan være lurt med en god bag til et ekstremt prematurt barn. Mindre inntrykk fek med gode kanter og skjermet fra det større barnet.

Akkurat det gikk jeg inn for å si også.

Jeg vil absolutt anbefale å legge penger i en skikkelig bag til babyen, den trenger å ligge lunt og skjermet. Babyen er også mye mer skjermet fra omverden og inntrykk i en hardbag, noe som er viktig for premature.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.