Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sang til bryllup

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-11, 22:05   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sang til bryllup

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å synge i min veldig gode venninnes vielse.
Nå er jeg veldig vant med å synge i vielser, men forskjellen på dette og andre jeg har sunget i er at dette er utendørs!

Så jeg må høre med dere: Hva passer til å synge a capella (uten musikk) og utendørs? Jeg har en kraftig stemme, så jeg kommer nok til å bli hørt tross vind og vær.
Hvilke sanger ville dere hatt i et evnt bryllup?
Jeg har skrevet ned Cecilia Vennerstens "Det vackraste" og Shania Twains "From this moment". Noen fler?

Gammel 12-07-11, 22:09   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sang til bryllup

Mysteriet deg av Bjørn Eidsvåg? Eller bør man kanskje være to?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:12   #3
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

"Forever" av Kiss. :hjerter

Gammel 12-07-11, 22:16   #4
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde Lars Bremnes sin "Å kunn æ skrive" sunget a'capella av en kraftig tenor. Det var nydelig

Gammel 12-07-11, 22:38   #5
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Den var jo nydelig D'Arcy! Den må jeg sette på lista ja. Men da må jeg lære meg den. Men jeg har en mnd på meg, så det burde være piece of cake. Nå er ikke jeg en kraftig tenor, men en kraftig alt/mezzo, så det burde gå fint.

Morella: Den bør en være to på ja. Det går ann å synge den alene, men den mister liksom litt av energien da.

Enhjørning: Den er jo flott da, men jeg tror ikke den gjør seg a capella desverre.

Gammel 12-07-11, 22:41   #6
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Vi hadde Lars Bremnes sin "Å kunn æ skrive" sunget a'capella av en kraftig tenor. Det var nydelig

Gammel 12-07-11, 22:41   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Den var jo nydelig D'Arcy! Den må jeg sette på lista ja. Men da må jeg lære meg den. Men jeg har en mnd på meg, så det burde være piece of cake. Nå er ikke jeg en kraftig tenor, men en kraftig alt/mezzo, så det burde gå fint.

Morella: Den bør en være to på ja. Det går ann å synge den alene, men den mister liksom litt av energien da.

Enhjørning: Den er jo flott da, men jeg tror ikke den gjør seg a capella desverre.

Originalen er jo med bare kassegitar, kanskje det hadde vært noe?

Gammel 12-07-11, 22:47   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

http://mp3.platekompaniet.no/site/we...ductId=3541405

Denne er helt nydelig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:48   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Originalen er jo med bare kassegitar, kanskje det hadde vært noe?

Denne jenta kan KUN synge, ikke spille gitar. Ikke vet jeg noen som er villig til å trø til på kort varsel heller. (hadde det ikke vært for at mannen må ta seg av småtrollene, så kunne han gjort det.)

Gammel 12-07-11, 22:53   #10
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

http://mp3.platekompaniet.no/site/we...ductId=3541405

Denne er helt nydelig.

Den var helt ny for meg. Men den var vakker. Den krever litt mer for å læres den, så jeg tror ikke jeg tar den i denne omgang. Men jeg skal definitivt ha den på minnet til senere annledning. Jeg elsker å synge folkemusikkinspirerte sanger.

Gammel 12-07-11, 22:53   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva med den du sang i bryllupet vårt? Men den gjør seg kanskje ikke så bra a capella.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 22:54   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Denne jenta kan KUN synge, ikke spille gitar. Ikke vet jeg noen som er villig til å trø til på kort varsel heller. (hadde det ikke vært for at mannen må ta seg av småtrollene, så kunne han gjort det.)

Ålræit.

Gammel 12-07-11, 23:39   #13
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Hva med den du sang i bryllupet vårt? Men den gjør seg kanskje ikke så bra a capella.

Ja jeg tenkte faktisk på den...men den er finest med musikk til.

Gammel 12-07-11, 23:40   #14
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ålræit.

Jeg kan tre akkorder på gitar da! Men mulig det ikke holder til å akkompagnere seg selv i en vielse?

Gammel 12-07-11, 23:43   #15
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

"Mitt hjerte er ditt" kan vel kanskje funke uten akk?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:43   #16
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler alltid:Av längtan till dig

Teksten er fantastisk flott - og sangen funker uten piano også...

og evt "mor og far sin sang" - en barnesang egentlig, men kjempefin synes jeg.

Gammel 12-07-11, 23:44   #17
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

"Mitt hjerte er ditt" kan vel kanskje funke uten akk?

Ja, det kan den. Men jeg er ikke så glad i den egentlig. Men takk for at du hiver deg på og hjelper.

Gammel 12-07-11, 23:51   #18
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg anbefaler alltid:Av längtan till dig

Teksten er fantastisk flott - og sangen funker uten piano også...

og evt "mor og far sin sang" - en barnesang egentlig, men kjempefin synes jeg.

Den første der var fantastisk nydelig! Den kommer høyt opp på lista. "Mor og Far sin sang" er kjempesøt, og den kunne jeg nok ha sunget på selve festen men ikke i vielsen tror jeg.

Gammel 12-07-11, 23:57   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spør du meg så er jo "Av längtan till dig" den ulitmate bryllupssang, rett og slett.

Gammel 13-07-11, 00:11   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Spør du meg så er jo "Av längtan till dig" den ulitmate bryllupssang, rett og slett.

Ja den var iallefall utrolig fin. Jeg har aldri vært borti den, så det er en jeg i tilfelle må lære meg. Men den virket heller ikke særlig komplisert. (Det som er greit når man synger acapella er at om man ikke synger helt etter melodien så gjør det ingenting. Folk tror bare at du har en egen vri på sangen. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.