|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Dette er jeg helt og fullstendig enig med deg i. Ungene mine har like mye ferie som meg. Jeg har aldri klaget på barnehagens ferieregler og har som SU- representant vært med på å utarbeide dem.
|
|
|
|
#22 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Vi har alltid latt ungene få fri når vi har fri selv, men vi syns ikke det er spesielt strevsomt å ha ungene hjemme. Nå er de eldste så store at de ikke lenger går på sfo, men minsten får 7 uker ferie i år før han begynner på sfo. De siste fire årene har vi vært lærere begge to, men også før vi hoppet over i skolen hadde i grunn jeg ganske mye fri på sommeren på grunn av en del kveld- og helgejobbing i vinterhalvåret, så de to eldste har vel aldri hatt mindre enn seks uker sommerferie tror jeg. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I år har mine 5.5uker ferie fordi jeg synes de trenger det. Vår bhg har ikke noe skikkelig sommeropplegg synes jeg, så da har de de bedre på ferie.
|
|
|
#25 |
|
I mål
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Vi deler ikke opp ferien for å få den ekstra lang, men jeg har lang ferie/avspasering fordi jeg er lærer, derfor har jeg noe i tillegg til den tiden vi har sammen med mannen (som har vanlig ferie). |
|
|
|
|
|
#26 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg har lang ferie, de to største har lang ferie. Mini (snart fem) har tre uker ferie fra barnehagen, men i praksis har han ellers to-tre dagers uker med fem-seks timer de dagene han er der. Av og til trenger vi å splitte gutta litt, men ellers synes jeg han skal få nyte å ha fri siden vi kan.
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Akkurat dette er jeg helt enig i.
|
|
|
|
#28 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Vi har 5 uker sommerferie i år, ungene stortrives med det. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Knerten har fire uker.
|
|
|
#30 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Våre har alltid hatt fri hele skoleferien. Fordi vi kan og liker det. Å nå noe er stress når alternativet er late morgener og kos. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Mini har 5 uker sommerferie i år. En uke alle tre, to uker sammen med meg og to uker sammen med slektninger (besteforeldre og søskenbarn). Det er tilfeldig at det ble slik i år, i fjor hadde hun to uker sommerferie og gire uker ellers på året.
|
|
|
#32 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg har lærermann og lærersvigermor, så hos oss er det praktisk mulig å la barna få fri hele sommerferien og alle andre fridager. I år får storebror 6 el 7 uker ferie mens lillebror får 5 hele uker med ferie. I tillegg får lillebror ofte en del ekstra fridager som tas ut spontant etter vær og hva som passer å finne på av festlige ting her hjemme i barnehageukene.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Selv om minsten bare har tre ukers ferie om sommeren, så blir det som regel litt mer. Han er hjemme noen dager han har lyst, eller dager vi skal noe spesielt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?De trenger litt avbrekk synes jeg. Også trenger de kanskje litt godt med tid i familien sin, selvom foreldrene kanskje kan syns det er veldig slitsomt til tider. |
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?De får ikke mer enn 3 uker. 5 uker er jo alt man har i løpet av et år og jeg vil gjerne ha litt ferie ellers i året også. Tar alltid høstferie, noen dager i jula, vinterferie (oftest 3 dager inntil en helg så vi får oss en hyttetur), samt en ekstradag i påsken. Da var visst alt brukt opp. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Våre har i år 5 uker ferie, dette fordi jeg fortsatt er i permisjon og jeg syns det er koselig å ha de sammen med meg nå når jeg har muligheten. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Mine har forøvrig alle 11 ukene med ferie, siden de er så store at de har skoleferie, men det er ikke noe mas med dem. Minste tenker jeg at nok skal få fire-fem uker om sommeren pluss påske og jul ihvertfall. Vinter- og høstferie får han neppe. |
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Mine har like mye ferie som det jeg har, og noe mer kan jeg forsåvidt ikke tilby dem heller. Men selvsagt, dersom pappaen har dem blir det jo noe ekstra også. Så de får nok de avbrekkene de trenger.
|
|
|
|
#39 |
|
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg er lærer og har derfor lang ferie/avspasering om sommeren. Nå har barna hatt ferie i 4 uker og skal ha fri i 4 uker til. Mannen skal ha ferie i 3 uker. Barna ønsker å være hjemme. Men jeg må innrømme at det hadde vært litt godt med noe fri alene (til husarbeid etc). Man kan liksom ikke finne på noe med barna hver dag i 8 uker, så noen dager blir vi "gående litt oppå hverandre" her hjemme.
|
|
|
#40 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Lillesøster har fri fra barnehagen fra i morgen og frem til skolestart. Det blir totalt 5 uker.
|
![]() |
|
|