|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I mange kommuner så er SFO/barnehage sommerstengt og det er kanskje ikke alltid det det er på samme tidspunkt som når en eller begge av foreldrene får ta ferie.
|
|
|
#42 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg tror de får 5 uker sommerferie i år. Da får de en uke alene med meg, og en uke alene med mannen. De bruker ikke å ha det, men jeg fikk ny jobb som måtte starte 1. august og da har mannen enda en uke ferie igjen. Mannen jobber denne uken, selv om vi hadde ferie i forrige uke. Det har med jobben hans å gjøre (3. kvartal som skal inn), og jeg ville ikke sende lillebror i barnehagen etter at han han hadde sluttet. Han starter SFO 8. august.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 14-07-11 kl 23:53. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her blir det fem uker ferie på de minste i år. 3-4 uker med oss, og så bidrar svigermor med 1-2 uker. Jeg gruer meg til hverdag igjen kjenner jeg. Vi koser oss i ferien. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?SFO er stengt hele juli, og de fleste kommunale barnehager er stengt de siste 3 ukene i juli. Ikke nødvendigvis optimal ferietid for noen av oss, men vi trikser det til.
|
|
|
#46 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Hos oss er barnehage og SFO åpent hele sommerferien med unntak at to planleggingsdager i SFO. :ikke barnehagemor lenger:
|
|
|
#47 |
|
trenger lading
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Det stemmer for meg (eller jeg har ikke barnehagebarn lenger, men sfo er stengt i juli). Jeg kan ikke alltid ha ferie i juli.
|
|
|
|
#49 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her er skolen fri fra ca 20 juni til 22. august, storebror er da hjemme aleine, litt hos mamma og litt hos kompiser i juni og august. Hele juli løser vi ved å ha tre uker fri sammen og en uke har jeg fri aleine med de.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?6 åringen skal ha 4 uker og eldste dingler hjemme i hele 9 uker i år. Eldste har hatt 8 dager hos mormor og morfar. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I år får ungene 3 uker sammenhengende sommerferie, og så får de fri litt dann og vann ellers. Mannen har en litt mer fleksibel jobb enn meg, så det hender han tar fri og har dem hjemme eller drar på besøk et par dager.
|
|
|
|
#53 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Våre unger har 3 uker ferie hjemme fra bhg , fordi at de må det. Selvsagt hadde de hatt det uansett. Og de bruker å ha 2 uker på tidlig høst hvor vi dra til syden.
|
|
|
|
#54 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Ungene våre har faktisk 6 uker fri fra barnehage og sfo i år. Det er unntaket. Sfo og barnehagen har stengt i tre uker. To uker har vi vært i Spania, denne uka har jeg ungene en uke alene og vi er i campingvogna. Vært heldige og hatt mye strandvær og vi har hatt en del avtaler med andré, så da har det egentlig gått strålende. Så skal mannen ha en uke alene med dem i campingvogna neste uke og så skal diverse besteforeldre passe ungene på dagen hjemme hos oss en uke. Og siste uka før skolen starter har jeg ungene alene fri en uke vi drar til Danmark med svigermor og niese. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Skolegutten har fri hele sommeren. Bhgjentene får bare to uker fri denne sommeren. De storkoser seg i bhg med alle de "spesielle" sommeraktivitetene. Der har de lekekamerater og trygge områder for lek.
|
|
|
|
#56 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Har egentlig ikke følt noe press der, tror jeg. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I fjor var jeg bestemt på at barna skulle ha mest mulig fri fra barnehagen. Så i tillegg til fire uker fastsatt ferie fikk barna 2-3 uker ekstra fri der vi reiste til familie etc. Men de ukene vi var hjemme var håpløse. De kjeda vettet av seg. Det var jo ingen unger i gata. Vi dro til parker, lekeplasser, dagsbesøk hos venner, biblioteket. Vi perla, baka, leste, la puslespill. Men det var ikke nok. Vi holdt på å bli gale alle tre.
|
|
|
#58 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Barna mine får 4 uker sommerferie i år, 3 uker hvor vi er sammen hele familien og 1 uke sammen med meg. Mannen får bare tatt 3 uker på sommeren, derfor blir det sånn. Den siste uken blir slitsom ja, alene med tre viltre jenter |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Nå er begge mine skolebarn og eldste har sluttet på SFO, så hun har jo full ferie. Lillesøster vil helst ikke være på SFO om hun ikke må, så hun har også full ferie. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
maler
|
Re: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg har brukt å melde inn minst mulig ferie til bhg/SFO. I år har jeg vel meldt inn fire uker. Det har hendt vi voksne har hatt lengre fri tilsammen. Ungene går på veggen om det skjer for lite, og jeg tror ikke de er enige med de som mener langfri er et gode. Derfor beholder jeg muligheten til å kunne sende dem dit om de vil og når det skjer kule ting. Så kan de velge seg fridager og korte dager hvis de vil. Stort sett ønsker de SFO fremfor fri hvis de får velge og vi uansett er bare hjemme.
|
![]() |
|
|