|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Det som er litt rart med slike diskusjoner om barnehagebruk, henting og bringning er at det er et slags moralsk svøp over det. Det spiller ingen rolle om barna vil i barnehagen og de voksne er utslitte, man skal tvangskose seg sammen likevel fordi man vil være gode foreldre. Barnehagen er per definisjon et dårlig alternativ og lang ferie er per definisjon bra for alle.
|
|
|
#142 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Sola - Rogaland
![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her har ungene fri hele juli og cirka 2 uker i august. Så rundt 6 uker pluss noen dager totalt. Jeg jobber i skolen og har mye fri om sommeren, så derfor har jeg mulighet til å ta ut ungene så mye. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Her er SFO stengt i juli, så Guttungen og jeg har fri hele denne måneden. Lillemann og gubben begynte ferie ei uke etter oss.
|
|
|
#144 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?
Enig. Jeg syns det blir veldig tåpelig, jeg forholder meg til hva jeg og ungene er fornøyd med, og hva som gjør oss glade, ikke til at et visst antall uker ferie er saligheta.
|
|
|
#145 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#146 |
|
Drømmer
|
Hvor står det at man skal tvangskose seg sammen for å være gode foreldre? |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg synes ikke det er problematisk at noen liker å ha ungene hjemme hvert ledige sekund. Det irriterer meg bare litt at det skinner gjennom at de har null forståelse for at andre ikke føler det på samme måte.
|
|
|
#148 |
|
I mål
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Jeg vil bare tilføye til diskusjonen at etter vår siste uke, med ettåringen og seksåringen hjemme, jeg føler at seksåringen har blitt neglisjert en del og at jeg selv har løpt som et pisket skinn, var jeg overbevist om at seksåringen var drittlei lillesøster. Men neida. Følgende samtale fant sted idag: |
|
|
|
|
|
#149 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Hehe... sønnen min ønsket seg også en liten baby til da vi bare hadde en baby. Nå angrer han seg.
|
|
|
|
#150 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?4 uker ferie på oss og ungene. Lenge nok og jeg tror jeg kunne tenkt meg 2 uker fri alene etterpå
|
|
|
|
#152 |
|
geskjeftig
|
Nemlig.
|
|
|
#153 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Slitsomt å ta seg av sine egne barn?! Jeg forstår faktisk ikke at foreldre (lærere, kanskje) som har 9 uker ferie, velger å sende barna i barnehage mens de selv har ferie. Joda, argumentet for at barna kjeder seg for de har ingen å være med hjemme er kanskje brukbart - men hva er så galt med at barna kjeder seg litt avogtil, da? |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#155 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?Med to toåringer som skal være i fanget konstant, som ikke lar meg gå en meter alene og som krangler konstant samtidig som 4-åringen står i bakgrunnen og blir sjalu og vil ham meg med å tegne, leke osv, så er det faktisk slitsomt å ta seg av sine egne barn. Konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke får tatt meg av den enkelte slik jeg vil. Fordi jeg ikke klarer dele meg. Når en vil ha hjelp til å disse/huske, en vil ha hjelp til å rusje og en vil ha hjelp til å vippe på likt, da er det ikke lett.
|
|
|
|
#156 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Ja fysj og fy, for noen undermennesker vi er, som synes det er slitsomt med våre egne barn.
|
|
|
#157 |
|
villende
|
Sv: Hvorfor lang ferie fra barnehage/SFO for ungene?I år har begge mine fem uker ferie, fordi det passer sånn. Vi har tidligere hatt mellom fire og syv uker fri, avhengig av om vi har vært i permisjon eller har jobbet som vanlig. Her er mannen mye flinkere til å finne på ting alene med begge to, jeg foretrekker å ha en av gangen hvis jeg er alene med dem hele dager. Hos oss så handler det rett og slett mye om hva det er vi gjør med dem når vi er alene. Mannen er mye ute på tur, og har null problemer med å håndtere to stk i friluft, mens jeg syns det blir mer pes fordi Mini fortsatt må bæres en del. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Keep calm and trot on
Hvor: Oslo
Noe så tåpelig!
|
|
|
#159 |
|
Unik
Jeg har ingenting imot barn som kjeder seg. Men i en leilighet på 94 kvm i 4. etg er det til tider ufattelig hvor mye kjedsomhet kan gå utover andre som bor samme sted...
|
|
|
#160 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Vel, jeg synes det er en smule egoistisk å holde unger hjemme i ukesvis til tross for at de selv vil i barnehagen eller på SFO.
|
![]() |
|
|