|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Reise bort i høstferien?Ja, for dem som er så heldige å ha høstferie, altså.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Reise bort i høstferien?Å reise litt sørover i europa på den tiden synes jeg er fint. Da forlenger man på en måte tidlighøsten og kan sitte ute på cafe og sånn som jeg liker uten å måtte ha på vinterjakke og pledd.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise bort i høstferien?Vi har så kort høstferie (i år er den to dager, to-fre, normalt er den tre, on-fre) at det ikke er tid til å reise langt. Vi drar av og til til huset vårt i Vesterålen, men det er litt ekkelt fordi det er i brytningstida mellom sommer- og vinterføre og vi må over en fjellovergang.
|
|
|
#5 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Reise bort i høstferien?Vi tok en tur med Kielbåten i høstferien i fjor siden vi hadde bare et par dager fri, og det har ungene ytret veldig ønske om skal skje i år også. Er så mye som skjer for ungene på den båten i skoleferien da. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
trenger lading
|
Sv: Reise bort i høstferien?Det hender jeg ta fri 2-3 dager hvis jeg har igjen litt ferie. Vi reiser da som oftest til slekt eller venner 2-3 timer kjøring fra oss.
|
|
|
|
#7 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Reise bort i høstferien?Ikke så mange år det har vært aktuelt med høstferie, men om vi tar fri er det nok for å reise sørover i Europa for å 'strekke' sommeren. I år skal vi til Spania. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Reise bort i høstferien?Vi har pleid å bare ha noen dager fri, og har som regel enten vært hjemme eller på fjellet. I år vurderer vi en tur til Sydenland siden vi har fri hele uka. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Reise bort i høstferien?Har reist til Hellas i september de siste årene, i slutten av måneden. Men det faller jo alltid litt utenom den såkalte høstferien; allikevel blir det en slags høstferie. Går an når man ikke har skolebarn. Jeg sparer i alle fall alltid en uke til å ha utpå høsten.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Reise bort i høstferien?Som regel tar vi gjerne en langhelg i ene eller andre enden av høstferien. Vi låner en av familiehyttene. I år er vi i Florida i høstferien, men det vil definitivt være et sjeldent unntak.
|
|
|
|
#11 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reise bort i høstferien?Nei vi er stort sett hjemme
|
|
|
#12 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Reise bort i høstferien?Vi har stort sett vært i London eller Paris når vi har reist bort i høstferien. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Duracell
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Reise bort i høstferien?Dersom jeg får det til tar jeg ett par dager fri og vi reiser da til svigermor som regel.. hun bor på fjellet så det blir noen timer unna.
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Reise bort i høstferien?Vi liker godt å reise til Middehavs-området ved høstferietider, Italia er visst en gjenganger.
|
|
|
#15 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Reise bort i høstferien?Høstferie = hytta på fjellet for vår del, men i år gjør vi et unntak og reiser til London med ungene sammen med en vennefamilie
|
![]() |
|
|