|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#921 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
men jeg tror denne her føler at han finner støtte og enighet i slike kommentarer og lar sine handlinger rettferdiggjøres av dem. |
|
|
#922 |
|
Ekvilist
|
Jeg håper inderlig at det sitter en del i den kategorien rundt om i landet og tenker. Og revurderer innarbeidede holdninger. (Jeg vet at holdninger skal mye til for endre, men dette var tross alt en veldig alvorlig hendelse.) Jeg er veldig nysgjerrig på hva disse menneskene tenker nå. Noen som har noen erfaringer? Slektninger eller bekjente av typen som kunne være blant de som sendte stygge blikk, eller trakkaserte søstrene til Barbarelle på gata samme dag som det grusomme hendte? Eller som sprer møkk i forum? Hva sier de nå?
|
|
#923 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er enig med Skilpadda i at det nok er ytterst få som er kapable til å gjøre noe så ekstremt uhyrlig som dette. At han har mange meningsfeller er det liten tvil om, men fra å vrenge utav seg gruff og dritt på VG-nett og til å nøyaktig planlegge gjennom mange år først å sprenge Regjeringskvartalet for så å ta seg ut til en øy og deretter skyte en og en ungdom på nært hold er det jammen meg et stykke. |
|
|
|
|
#925 |
|
Passiv
|
Et raskt svep over fb for de jeg vet om der som er litt merkelig montert holdningsmessig viser stillhet, interesse for spill, en er hyper på statuser om familiebilder. Virker som om de står litt usikre og ser an. |
|
|
#926 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg tror det er litt forskjellige definisjoner på hva politiet mener med "savnet" og hvordan det brukes rundtom - har stusset på det samme. |
|
|
|
|
#927 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#928 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Tror vel så lenge en person ikke er identifisert, så vet man jo ikke at personen da er funnet. Så jeg tror nok derfor savnet og død går litt om hverandre.
|
|
#929 |
|
|
Men politiet er jo konsekvente - de sier "85 døde og 5 savnede". Da må de jo vite hvem som er hvem? Eller vet de bare at det burde vært 90 tilsammen? |
|
|
|
|
#930 |
|
Tittel og tittel....
|
De har vel kanskje en oversikt over hvor mange som var der. Så da vet de vel hvor mange det er tilsammen.
|
|
|
#931 |
|
Peppy!
|
Jeg vil tro det betyr at de har fått inn savnetmelding på 90 navn, og har 85 lik, og dermed antar at det mangler 5. |
|
|
|
|
#932 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#933 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Jeg vet at den ene familien ihvertfall har avgitt DNA- prøve.De hadde også med bilder. De må være helt utslitte av å ikke vite........
|
|
|
#934 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tror som smilefjes at det er veldig få som er kapable til samme handlinger, men meningene og all "hate mongering-en" er ikke sjeldne. De legitimerer og kan dytte ABBer ut i slike grufulle handlinger. Som en på twitter skrev etter å ha lest manifestet hans - jeg kjenner igjen argumentasjonen fra hverdagssamtalene, og nettopp derfor er det så viktig å ikke la slikt stå uimotsagt.
|
|
#935 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Personlighetsforstyrrelse regnes i aller høyeste grad som psykisk lidelse, så de som svarte deg er feilinformert. Enkelte PF regnes sågar som "alvorlig psykisk lidelse". Psykisk lidelse betyr jo ikke nødvendigvis det samme som ravende gal, da. En av gjerningsmennene fra Baneheia fikk f.eks en PF-diagnose (eller flere) av de sakkyndige. |
|
|
|
|
#936 |
|
Passiv
|
|
|
|
#937 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tenkte heller i forhold til tilregnelighet. En personlighetsforstyrrelse betyr vel ikke at man kan argumentere med strafferettslig utilregnelighet, slik psykoser gjør.
|
|
#938 |
|
sukk
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Ja, tilregnelighet er jo et er juridisk begrep. Jeg vil ikke tro han er utilregnelig i den forstand, nei. |
|
|
|
|
#939 |
|
Passiv
|
Jeg er ikke helt sikker. Om man treffer en med paranoid pf midt i det paranoide feltet så skulle det ikke forundre meg om man konkluderer med at lyset der og da var såpass avslått at vedkommende blir utilregnelig. Jeg mener - vedkommende vil jo være like overbevist om at han ble styrt av KGB via ufo med paranoid pf som med psykosen. |
|
|
#940 |
|
sukk
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er sant, smilefjes. Det skal bli interessant å få lese vurderingene av ham når de kommer. |
|
|
![]() |
|
|