|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneI går var jeg på sykkeltur med vesla, og vi møtte mange andre foreldre og barn som var ute og syklet. Noen foreldre hadde barn i sykkelsete, noen hadde barn i sykkeltilhenger og mange barn syklet selv. Alle ungene hadde sykkelhjelm, men av ca 15 syklende voksne så vi kun 2 voksne med sykkelhjelm. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
superbruker
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJepp, jeg har registrert det samme. Vi har sykkelhjelm og bruker selvsagt sikkerhetsbelte. Flytevest bruker jeg ikke da jeg aldri har vært uti båt sammen med ungene. Tror ikke jeg har vært uti en båt siden jeg var liten. Jeg skjønner heller ikke tankegangen. Det er mange rare argumenter for å ikke bruke sykkelhjelm. Dette ble sagt av en nabolaget: "Neida, ungene trenger ikke å bruke hjelm her. Det er så lite trafikk her og så er det jo ikke asfalt her".
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg bruker hjelp, flytevest og sikkerhetssele. I prinsippet.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneDet er ikke bare du som har registrert det der.
|
|
|
#5 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneFavoritten min er pappaen som hver dag kom syklende til en barnehage jeg jobbet i med hjelm på seg og sønnen, hengte igjen begge hjelmene på plassen til barnet og syklet videre til jobb.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksne
Skihjelm, ja. Det glemte jeg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg har nok blitt sett uten flytevest i båt i sommer.
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Ja, disse var jo virkelig gode.
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksnePå ungdomsskolen her er det kun en av gutta som bruker hjelm - min sønn. |
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
(Jeg vet at det ikke er dine utsagn, men jeg bare _må_ kommentere.
|
|
|
#11 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg slurver med sykkelhjelmen, men det er fordi mellomste rapper min hele tiden. Får kjøpe meg ny rett og slett. Bilbelte og redningsvest er en selvfølge uansett alder.
|
|
|
#12 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg bruker hjelm når jeg sykler og står slalåm. Og selvsagt alltid sikkerhetsbelte. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Jupp!
|
|
|
#14 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Jeg bruker sykkelhjelm og slalåmhjelm. Jeg bruker alltid bilbelte. Jeg er ikke flink til å bruke flytevest i båt. Og har ingen god unnskyldning.
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg bruker alltid sikkerhetsbelte i bil og alltid redningsvest i båt. Sykkelhjelm har jeg ikke vært så flink til, jeg sykler veldig rolig, ikke på veldig trafikkert vei og har igrunnen følt meg temmelig trygg uten. (Ja, her var de idiotiske argumentene mine). Jeg har syklet i 40 år uten å tryne, men man vet jo selvfølgelig aldri. Nå har minstemann oppdratt meg til å bruke hjelm, og jeg slipper ikke unna. Jeg liker ikke å ha på hjelm, jeg har veldig stort hode så de aller fleste hjelmer er litt for små, og den ødelegger sveisen. Men selvfølgelig heller det enn skallen. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
bits and pieces
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg har syndet på sykkelhjelmfronten, men har nå kjøpt meg sykkelhjelm og den skal selvfølgelig brukes.
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneFør jeg fikk barn brukte vi aldri flytevest i de store båtene (type over 22 fot). Men nå gjør jeg det, pga signaleffekten til barna, men også fordi jeg er mer voksen og tenker mer på hva som kan skje. Men jeg bruker ikke redningsvest altså, jeg bruker enten flytejakke eller sånn flytedings som skal blåse seg opp i kontakt med vann. Mannen gjør også det, etter at jeg påpekte det.
|
|
|
#18 |
|
Originala
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneDet er såpass sjelden jeg ser syklister uten hjelm nå, at jeg legger merke til det hver gang (og nå er det så vanlig å sykle i svart sykkelshorts og signalgul skjorte, at det er like før jeg begynner å merke meg hver gang noen sykler i vanlige klær også). Av de som sykler uten hjelm, er en ganske stor andel tenåringer, har jeg merket meg. Men selvsagt også en og annen voksen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
villende
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg tenker at det handler om litt bevistløshet og litt vane. Hvis man rett og slett ikke er vant til å putte en hjelm på eget hodet så tar det litt tid å innarbeide vanen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
tankefull
|
Sv: Manglende bruk av sikkerhetsutstyr hos voksneJeg bruker alltid bilbelte, sykkelhjelm og redningsvest/flytevest. Kunne ikke falle meg inn å la være. Jeg har nemlig tenkt å kunne være her for ungene mine til jeg er en gammel og grå oldemor, og vil dermed legge forholdene mest mulig til rette for å få til det. |
|
|
|
![]() |
|
|