|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg hører hva du sier, Interference, og jeg er også glad du nyanserer debatten litt. Et liberalistisk parti med Wara, Vibe og Skjervengen tror jeg at jeg som sosialliberalist hadde hatt en god del felles synspunkter med nå. Langt fra alt, selvsagt, og jeg var litt for ung og sta i min AUF-leir den gangen til å ha et orientert og balansert forhold til det; alt FrP sa var pr. def. galt og fælt. Det er heldigvis noen år og litt modning siden.
|
|
|
#82 |
|
Metallica!!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg er fullstendig enig med deg Candy. Og ja jeg synes det er utrolig trist at Venstre ligger og vaker nede i sperregrenseområdet.
|
|
|
#83 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettOg jeg vil bare gi
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettAsså - er det liberalistenes side i Frp du tilhørte? Det er noe helt annet altså. Virkelig. Man kan diskutere mening, teori, praksis osv der også, og det er fremdeles langt unna der jeg står selv - men det er jo seriøst. Frp da Grønntun, Wara og gjengen hadde roller der var et parti med potensiale for å regnes i en helt annen seriøsitetsskala enn Siv som sitter og gråter sammen med Søviknes på tv fordi det er så fælt å være mobbeoffer. |
|
|
|
#85 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Og jeg enig med dere begge. Jeg synes ikke frp-ere generelt skal ha mer dårlig samvittighet over Utøya enn muslimer flest skal ha over 9/11. At det finnes noen i begge leire som burde skamme seg kraftig, se det er en annen sak.
|
|
|
#86 |
|
Shake it out!
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJa, også er jeg enig med inter også. Selv om jeg aldri har vært i nærheten av å stemme FrP, så skulle jeg ønske det fants et skikkelig liberalt parti.
|
|
|
#87 |
|
Fjellpiper
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettAsså, en liten avsporing her, men jeg lurer på hvorfor Inter og dere andre som savner "et skikkelig liberalt parti" ikke vil stemme på Venstre? (Jeg er bare nysgjerrig, selv er jeg sosialist og mener at liberale verdier forutsetter økonomisk rettferdighet, men Venstre har jo vært det "tradisjonelle" liberale partiet i Norge.) |
|
|
|
|
|
#88 |
|
maler
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettUten å kunne kalle meg liberalist selv - fordi venstre er veldig utydelige på hva de står for i annet enn miljøsaker? Jeg får ikke tak på det partiet der.
|
|
|
#89 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg stemmer Venstre, jeg er til og med medlem. Men jeg synes partiet funker skikkelig dårlig, selv om ideologien fremdeles passer meg. Det har vært et enmansshow så lenge at det rakner fullstendig etter at Kongen på haugen kjørte i grøften så det sang.
|
|
|
#90 |
|
Glamorøs
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettDet jeg syns er merkelig er at hvis man stemmer FRP fordi man er liberalist, så er man også villig til å støtte partiets innvandringspolitikk og -retorikk. Og det skjønner jeg bare ikke. Da bør man i allefall jobbe for å endre partiets fokus.
|
|
|
#91 |
|
Off the map.
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettLiberalistdelen av FrP har jeg ingen problemer med. Men jeg synes avdelingen for fremmedfrykt har tatt helt over, samt at det ramler den ene tullingen etter den andre ut av skapene. Jeg klarer ikke å ta det seriøst.
|
|
|
#92 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er det sikkert noen som gjør, men jeg er redd mange har gitt opp og forlatt partiet. Desto viktigere å få et ordentlig borgerlig liberalistparti på bena.
|
|
|
#93 |
|
Glamorøs
|
Ja, da må jo noen ta tak og starte det da. I stedet for å støtte FRP.
|
|
|
#94 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettApropos FrP og det med å skille klinten fra hveten og sånt, så fikk jeg meg en liten påminner med denne artikkelen her. FrP har et ansvar altså. Ikke for massedrap, men for å bygge opp under rasisme, muslimhets og angst for muslimer. (Og det siste har jeg inntrykk av at kanskje er mest alvorlig.) En tilrettelegging for at den type holdninger får gjødsel, og blir en del av en normal politisk debatt.
|
|
|
#95 |
|
Metallica!!
|
Jupp, jupp og jupp!
Fordi venstre er tydelige på kun en ting, og det er miljø, men for all del venstre er absolutt et alternativ til høsten.
Man melder seg inn i frp, man prøver å jobbe for å endre fokus, man jobber med å få fokus på liberalismen, så finner man ut at innvandringsfokuset er for stort, det er for mange som er for opphengt i det, så begynner man å jobbe mot fremmedfrykten, prøver å forfekte grunnsynet i liberalismen og drive skikkelig politikk, så ender man opp med å forsvare enkeltindivider litt for mange ganger og så melder man seg ut.
|
|
|
#97 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettBare lurer på om Siv Jensen sier dette nå fordi folk flest ønsker en respektfull tone akkurat nå. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: [Frp] Rett skal være rettDere som mener holdningene og meningene til ABB minner om Frp sin politikk, har dere lest det s.k. manifestet til ABB?
|
|
|
#99 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har skummet det, lest noen deler bedre enn andre. Dette var den dagen det ble kjent, har ikke lest det siden.
|
|
|
#100 |
|
Off the map.
|
Det er vel neppe sånn at det ligner på partiprogrammet til FrP, men det ligner på mye som mange av lederne har sagt og skrevet. Jeg har lest bruddstykker av det.
|
![]() |
|
|