|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lider av tastleksi
|
![]() Nær døden-opplevelseLaptopen min har nesten dødd. Dvs, den har strøm og den sier fra når jeg kobler av og på ledninger, og så kan den skrus av og på med knappen. Og da ser jeg skjermbildet som viser at den skrus seg av og på. Men ellers er altså skjermen helt svart. Har jeg fått virus? Eller kan det være skjermkortdød, og hvordan fikser jeg dette helst i går?
![]() |
#2 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Nær-døden opplevelseMin skjerm gikk i svart her. Hørte den slo seg på med plinger og det hele, men var svart svart. Fikk en på jobben til å se på den og nå har jeg altså skjerm, for øyeblikket 3/4. Kan være svart når jeg slår på, da må jeg ta ned lokket så den går i dvalemodus og så på igjen. Men fikk beskjed at PC'en min ikke er god så dette er nok starten på døden her
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nær-døden opplevelseMin har dødd ganske ofte når jeg har lagt den ned, så det sluttet jeg med for en stund tilbake. Så det er altså et tegn på at den enten er forbi håp, eller at noen kan gjøre noe magisk?
![]() |
#5 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Nær-døden opplevelseAner ikke, men han på jobben sa at jeg nok burde se meg etter en ny pc ja. Og ja, det første jeg gjorde når jeg fikk skjermen oppe og gå var å ta kopi av alle bilder og dokumenter ja.
![]() |
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nær-døden opplevelseDen er helt sort nå altså, og jeg har ikke turt å røre den mer.
![]() |
#7 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nær-døden opplevelseJøss. Jeg tok ut et minnekort som jeg skulle tømme og plutselig er det liv i den igjen. Den ser faktisk helt ut som den pleier. Jeg tror jeg skal løpe å koble meg til harddisken jeg, for å redde det som reddes kan.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nær-døden opplevelse
Vi hadde samme problem for et par uker siden, plutselig svart skjerm, samtidig som vi hørte at maskinen jobbet. Prøvde flere ganger å få den i gang, fånyttes. Ringte datahjelp hos selgeren etter et par dager, og mens jeg hadde dataeksperten på telefonen, og slo på dataen, så fikk jeg bildet opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Nær døden-opplevelseDet som har fungert med min pc når den har hatt den syken der er å frata den all strøm, altså ta ut kontakten OG batteriet før man starter den opp igjen. Da har den kommet tilbake til livet.
![]() |
#10 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Nær døden-opplevelseJeg tror nok det blir strategi neste gang ja.
![]() |
|
|