|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Hvor mye kopper og kar har du?Da tenker jeg på kjøkkenutstyr. Jeg har i overkant tror jeg. Det er ganske mye som aldri blir brukt. For eksempel 4 x 12 sett med vinglass.
![]() |
#2 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi delte alt i to og jeg har det jeg trenger. :nyskilt:
![]() |
#3 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg tror ikke det er mulig å ha akkurat det man trenger og ikke mer, hehe, men hva med å sette endel på loftet i påvente av å sjekke behovet? Før dere bytter kjøkken?
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi har nettopp flyttet, og jeg satt 2 kaffeservise og 1 middagsservise rett på loftet. Har ikke savnet det, og kommer ikke til å ta det ned før vi flytter igjen neste gang (om 2-10 år).
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg har bare omtrent akkurat det vi trenger - som i at hvis oppvaskmaskinen ikke blir full "fort nok" kan det bli knapt med både glass og tallerkener. Det går helt fint, det.
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?
Ja, du skjønner, vi har egentlig ikke mer enn det vi heller. Vi bare har så mye mer som aldri brukes om du skjønner.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Det hadde jeg glatt kvitta meg med, altså.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi har hatt en sånn greie med "midlertidig kasting", altså sette ned ting som ikke har vært i bruk på la oss si et år, ned i kjellerboden. Henter vi det ikke opp på et år, gir vi det videre/ kaster det.
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg har mer enn nok og litt til
![]() |
![]() |
#10 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg har helt sinnsykt mye! Har vært tupperwarekonsulent. Nuff said. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Tja. Vi har IKEA 365+ på kjøkkenet, og har sortert bort mye av det. Vi kjøpte massevis av asjetter og kaffekopper før et bursdagsselskap en gang, før vi fikk et finere servise til bryllupet. (Der er planen å ha til minst tolv av alt. Når vi først bruker det, er vi gjerne minst ti stykker. I den før nevnte bursdagskaffen var vi atten.)
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi får jo mer skapplass i Nytt Kjøkken, men jeg har egentlig tenkt at vi bare skal ha kjøkkenskapene og ikke noe ekstraskap. Det er det som er litt spennende om vi greier å få til. Men vi har ett servise vi bruker hele tiden. Og glass, og så har vi noen barnetallerkener og noen krus. Alt som står i koppehylla tror jeg slår rot snart, for det er virkelig aldri ute av skapet.
![]() |
#13 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg syns det er kjepedeilig å ikke ha skapene fulle av ting jeg ikke bruker, jeg. Plass har jeg og, i mitt lille kjøkken.
![]() |
#14 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Tja, vi har et hverdagsservise hvor vi har 12 stk til middag, og 7 til frokost. (samlet, også gikk det ut av produksjon...). I tillegg til dette har vi et frokostservise som vi har arvet fra en bestemor, som er til 8. Såpass trenger vi i det daglige. Skapet er fullt av glass, tror vi har 30 kjøkkenglass, og jammen trenger vi de også.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi har hummer og kanari av hverdagsserviser på kjøkkenet, dvs tre ulike, tre av en sort, åtte av en sort, seks av en sort. Bare at vi har vel knust et par deler. I tillegg plast og barnemotiv.
![]() |
#16 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Har ca 12 av alle slags glass, unntatt hverdagsglass. Der er det ca 3 igjen. Vi har vært flinke til å rydde ut/kaste/gi bort overskuddsglass og kopper som ikke brukes. Kopper og glass knuses stadig, så det er alt for lite kaffekopper, egentlig. Tror vi må kjøpe noen flere. Har et middagsservise som vi bruker når vi har gjester, ellers er alt til hverdagsbruk.
![]() |
#17 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Etter å ha ryddet på kjøkkenet innser jeg at vi har alt for mye..
![]() |
#18 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Jeg har ikke så veldig mye, men nok er det. Etter skilsmissen har jeg ordnet meg med hvitt hverdagsservise fra IKEA, der har jeg til tolv. Det holder. Det kommer litt barneservise og enkle plastkopper i tillegg, kjekt når det er sommervarme og vi er sju i huset, som det jo er annenhver helg.
![]() |
#19 |
fri
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vel, for å si det sånn: Å bli skilt var det beste som kunne skje kjøkkenfetisjisten i meg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvor mye kopper og kar har du?Vi prøver å ha kun det vi bruker til daglig i kjøkkenskapet oppe, og så fyller vi skapene på kjøkkenet nede med alt det andre. Veldig enkelt å finne fram igjen når det er større selskap. *har alt for stort hus*
![]() |
|
|