Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-11, 20:47   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Jeg hører hva du sier, Interference, og jeg er også glad du nyanserer debatten litt. Et liberalistisk parti med Wara, Vibe og Skjervengen tror jeg at jeg som sosialliberalist hadde hatt en god del felles synspunkter med nå. Langt fra alt, selvsagt, og jeg var litt for ung og sta i min AUF-leir den gangen til å ha et orientert og balansert forhold til det; alt FrP sa var pr. def. galt og fælt. Det er heldigvis noen år og litt modning siden.

Jeg skulle ønske vi hadde et ordentlig borgerlig sosialliberalistisk parti som ikke lå med knekt rygg og marginaliserte seg selv. Jeg ser ikke lyst på Venstres fremtid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 20:55   #82
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er fullstendig enig med deg Candy. Og ja jeg synes det er utrolig trist at Venstre ligger og vaker nede i sperregrenseområdet.
En sosialliberalist er jo også en liberalist, så selvsagt hadde du hatt en del til felles med et sånt parti.

Gammel 03-08-11, 21:39   #83
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg vil bare gi til Interference for å skrive så utrolig godt. Du beskriver en felle som det er fryktlig lett å falle i (fordi det er så "riktig" å dra til skikkelig med når vi snakker om FrP). Jeg er helt, helt sikker på at hadde vi vært i den andre enden av den politiske skalaen, så hadde det aldri vært trukket så mange bastante konklusjoner eller puttet så mange mennesker i en idiologisk bås.

Gammel 03-08-11, 23:15   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Asså - er det liberalistenes side i Frp du tilhørte? Det er noe helt annet altså. Virkelig. Man kan diskutere mening, teori, praksis osv der også, og det er fremdeles langt unna der jeg står selv - men det er jo seriøst. Frp da Grønntun, Wara og gjengen hadde roller der var et parti med potensiale for å regnes i en helt annen seriøsitetsskala enn Siv som sitter og gråter sammen med Søviknes på tv fordi det er så fælt å være mobbeoffer.

Jeg har nære mennesker tett på meg som hadde sterkt engasjement på den tiden der økonomisk politikk var et tema i frp - og null problem med det.

Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 05:12   #85
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror dere forenkler verden veldig hvis dere tror at alle som har uttalt fremmedfrykt stemmer FrP, og at alle som stemmer FrP har uttalt fremmedfrykt. Virkelig.

Ellers er jeg enig med Billa at jeg synes diskusjonene om FrP er uvanlig lite nyanserte her inne for å være FP. Jeg står veldig langt fra FrP politisk, men jeg ser på det som et politisk parti, ikke en organisasjon hvis mål er å spre terror og faenskap.

Jeg tror også det er veldig lite nyttig i samfunnsdebatten å forsøke å smitte FrP med holdningene til ABBs like.

Og jeg enig med dere begge. Jeg synes ikke frp-ere generelt skal ha mer dårlig samvittighet over Utøya enn muslimer flest skal ha over 9/11. At det finnes noen i begge leire som burde skamme seg kraftig, se det er en annen sak.

Forøvrig tror jeg man finner dem som er skeptiske mot innvandringen til Norge i alle parti. Man finner jo til og med innvandrere som er skeptiske til den.

Generalisering er en dum ting uansett hvem man generaliserer over.

Gammel 04-08-11, 05:23   #86
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, også er jeg enig med inter også. Selv om jeg aldri har vært i nærheten av å stemme FrP, så skulle jeg ønske det fants et skikkelig liberalt parti.

Og du har helt rett i det du sier om å dømme alle på bakgrunn av de synlige idiotene.

Gammel 04-08-11, 08:48   #87
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Asså, en liten avsporing her, men jeg lurer på hvorfor Inter og dere andre som savner "et skikkelig liberalt parti" ikke vil stemme på Venstre? (Jeg er bare nysgjerrig, selv er jeg sosialist og mener at liberale verdier forutsetter økonomisk rettferdighet, men Venstre har jo vært det "tradisjonelle" liberale partiet i Norge.)

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 08:51   #88
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten å kunne kalle meg liberalist selv - fordi venstre er veldig utydelige på hva de står for i annet enn miljøsaker? Jeg får ikke tak på det partiet der.

Gammel 04-08-11, 09:25   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer Venstre, jeg er til og med medlem. Men jeg synes partiet funker skikkelig dårlig, selv om ideologien fremdeles passer meg. Det har vært et enmansshow så lenge at det rakner fullstendig etter at Kongen på haugen kjørte i grøften så det sang.

Ironisk nok tror jeg vi trenger det som fikk oss i trøbbel i første omgang; en sterk og tydelig og karismatisk leder. (Og jeg har alltid sagt at Stoltenberg egentlig skulle vært Venstre-leder, jeg er sikker på at han ideologisk sett egentlig er sosialliberalist.)

- No. 4 -
Gammel 04-08-11, 10:32   #90
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg syns er merkelig er at hvis man stemmer FRP fordi man er liberalist, så er man også villig til å støtte partiets innvandringspolitikk og -retorikk. Og det skjønner jeg bare ikke. Da bør man i allefall jobbe for å endre partiets fokus.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 10:39   #91
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Liberalistdelen av FrP har jeg ingen problemer med. Men jeg synes avdelingen for fremmedfrykt har tatt helt over, samt at det ramler den ene tullingen etter den andre ut av skapene. Jeg klarer ikke å ta det seriøst.

Jeg ligger og vaker mellom Venstre og Høyre, men som andre sier her. Venstre framstår som utydelig. For meg er det viktigste at vi får et regjeringsskifte ved neste korsvei, og jeg ser et sterkt Høyre som en forutsetning for at det skal kunne gå. (Selv om jeg tror det blir veldig vanskelig etter 22/7)

Gammel 04-08-11, 10:43   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det jeg syns er merkelig er at hvis man stemmer FRP fordi man er liberalist, så er man også villig til å støtte partiets innvandringspolitikk og -retorikk. Og det skjønner jeg bare ikke. Da bør man i allefall jobbe for å endre partiets fokus.

Det er det sikkert noen som gjør, men jeg er redd mange har gitt opp og forlatt partiet. Desto viktigere å få et ordentlig borgerlig liberalistparti på bena.

- No. 4 -
Gammel 04-08-11, 10:49   #93
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det er det sikkert noen som gjør, men jeg er redd mange har gitt opp og forlatt partiet. Desto viktigere å få et ordentlig borgerlig liberalistparti på bena.

Ja, da må jo noen ta tak og starte det da. I stedet for å støtte FRP.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 15:58   #94
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos FrP og det med å skille klinten fra hveten og sånt, så fikk jeg meg en liten påminner med denne artikkelen her. FrP har et ansvar altså. Ikke for massedrap, men for å bygge opp under rasisme, muslimhets og angst for muslimer. (Og det siste har jeg inntrykk av at kanskje er mest alvorlig.) En tilrettelegging for at den type holdninger får gjødsel, og blir en del av en normal politisk debatt.

Det jeg synes er skikkelig skummelt er at FrP fikk økt oppslutning når Carl I. Hagen forfalsket og faket et brev fra en pakistaner, og når det kom fram at Hedstrøm deltok i nazimøter - og Carl I. Hagen ikke tok avstand fra dette. Da liberalistene forsøkte å tone ned rasismen, sank oppslutningen.

Jeg synes det er så rart og dette her. Norge som har krigen og jødeutryddelsen i mente, og så øker oppslutningen tydelig når det blir kjent at FrP utad synes det er helt greit å delta i nazimøter? Eller når det blir kjent at lederen driver med forfalskninger som han viser fram til pressen, for å skape hat i mot andre mennesker? Det er helt ufattelig. Lov- og ordenpartiet my ass. Ikke at det var noe nytt.

Gammel 04-08-11, 19:58   #95
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Asså - er det liberalistenes side i Frp du tilhørte? Det er noe helt annet altså. Virkelig. Man kan diskutere mening, teori, praksis osv der også, og det er fremdeles langt unna der jeg står selv - men det er jo seriøst. Frp da Grønntun, Wara og gjengen hadde roller der var et parti med potensiale for å regnes i en helt annen seriøsitetsskala enn Siv som sitter og gråter sammen med Søviknes på tv fordi det er så fælt å være mobbeoffer.

Jeg har nære mennesker tett på meg som hadde sterkt engasjement på den tiden der økonomisk politikk var et tema i frp - og null problem med det.

Jupp, jupp og jupp!

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Asså, en liten avsporing her, men jeg lurer på hvorfor Inter og dere andre som savner "et skikkelig liberalt parti" ikke vil stemme på Venstre? (Jeg er bare nysgjerrig, selv er jeg sosialist og mener at liberale verdier forutsetter økonomisk rettferdighet, men Venstre har jo vært det "tradisjonelle" liberale partiet i Norge.)

Fordi venstre er tydelige på kun en ting, og det er miljø, men for all del venstre er absolutt et alternativ til høsten.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man melder seg inn i frp, man prøver å jobbe for å endre fokus, man jobber med å få fokus på liberalismen, så finner man ut at innvandringsfokuset er for stort, det er for mange som er for opphengt i det, så begynner man å jobbe mot fremmedfrykten, prøver å forfekte grunnsynet i liberalismen og drive skikkelig politikk, så ender man opp med å forsvare enkeltindivider litt for mange ganger og så melder man seg ut.

Gammel 04-08-11, 20:07   #96
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Irma, det er trist lesing, en artikkel med veldig bra poenger, men trist.

Gammel 06-08-11, 12:53   #97
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Bare lurer på om Siv Jensen sier dette nå fordi folk flest ønsker en respektfull tone akkurat nå.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 15:09   #98
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Dere som mener holdningene og meningene til ABB minner om Frp sin politikk, har dere lest det s.k. manifestet til ABB?

Gammel 06-08-11, 15:38   #99
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dere som mener holdningene og meningene til ABB minner om Frp sin politikk, har dere lest det s.k. manifestet til ABB?

Jeg har skummet det, lest noen deler bedre enn andre. Dette var den dagen det ble kjent, har ikke lest det siden.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-11, 16:05   #100
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det er vel neppe sånn at det ligner på partiprogrammet til FrP, men det ligner på mye som mange av lederne har sagt og skrevet. Jeg har lest bruddstykker av det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:03.