Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmene

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-11, 00:42   #1
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmene

Jeg har de siste ukene sett Jane Austen filmene. Jeg liker naturen, bygningene, interiøret, klærne og stemningen. Nå er jeg dessverre gjennom alle (tror jeg) og skulle gjerne sett flere filmer av den typen.

Er det noen som har noen å anbefale?

Gammel 10-08-11, 11:27   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmene

Little Women:
Vi befinner oss i New England i 1860-årene. Familien March skiller seg frydefullt ut fra det øvrige borgerskap; Fire søstere; romantiske Amy, svakelige Beth, vakre Meg, og ikke minst rebelske Jo og deres kjærlige mor er selvstendige kvinner med sine meningers mot og med sterke ambisjoner i hver sin retning. De oppfører teaterstykker, leser tidens klassikere og diskuterer politikk. Søstrene er på vei til å bli voksne kvinner og til å finne sitt eget verd i livet. Og vi følger med dem på veien, med dramatiske hendelser, sykdom, kjærlighet og store følelser.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:28   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg limer inn hele linken på det jeg fant i farten:

http://www.lovefilm.no/community/vie...er_list_id=824

Gammel 10-08-11, 12:21   #4
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Den unge Jane Austin, litt biografisk om henne.

Gammel 10-08-11, 12:34   #5
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Den unge Jane Austin, litt biografisk om henne.

Den unge Jane Austen har stor tro på kjærligheten, men hennes foreldre ønsker at hun gifter for pengene. Dette var langt i fra noen uvanlig fremgangsmåte for en ung kvinne i England på slutten av 1700-tallet. Men når hun som 20-åring møter den elegante og stilige Tom, setter hans intellekt og arroganse fyr på hennes nysgjerrighet. Den unge Janes verden spinner plutselig rundt henne, på en helt annen måte enn tidligere. Hun står overfor store valg i sitt liv. Kan hun motstå den velstående Lady Gresham, som tilbyr henne sin nevø som ektemann? Eller den store autoriteten foreldrene utgjør? Er hun sterk nok til å motsette seg de herskende sosiale konvensjoner? "Den unge Jane Austen" gir oss historien om en ung dames første steg mot litterær storhet. Og om kjærlighet med høy risiko, så høy at den skulle være med på å forme både hennes liv og hennes arbeide.

Gammel 11-08-11, 00:22   #6
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for tips! Skal sjekke det opp. Jeg har forresten sett Den unge Jane Austen tidligere en gang.

Gammel 11-08-11, 00:26   #7
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Downton Abbey. ITV-serie som fås på DVD.

Gammel 12-08-11, 21:02   #8
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Little Women:
Vi befinner oss i New England i 1860-årene. Familien March skiller seg frydefullt ut fra det øvrige borgerskap; Fire søstere; romantiske Amy, svakelige Beth, vakre Meg, og ikke minst rebelske Jo og deres kjærlige mor er selvstendige kvinner med sine meningers mot og med sterke ambisjoner i hver sin retning. De oppfører teaterstykker, leser tidens klassikere og diskuterer politikk. Søstrene er på vei til å bli voksne kvinner og til å finne sitt eget verd i livet. Og vi følger med dem på veien, med dramatiske hendelser, sykdom, kjærlighet og store følelser.

Denne så jeg på onsdag (igjen).
Har et veldig godt forhold til bøkene som jeg leste ofte som barn/ungdom. Det som var så kjekt var at filmen var akkurat som jeg hadde sett det for meg inni hodet mitt når jeg leste.

Gammel 24-08-11, 12:27   #9
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du kan jo sjekke ut denne tråden.

Gammel 04-09-11, 21:17   #10
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Downton Abbey. ITV-serie som fås på DVD.

Jeg har sett den nå og den var vakker. Mon tro om det ikke kommer flere sesonger av den? Såvidt jeg kan se er det bare en.

Gammel 05-09-11, 10:36   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har sett den nå og den var vakker. Mon tro om det ikke kommer flere sesonger av den? Såvidt jeg kan se er det bare en.

Joda, sesong 2 er nylig ferdig og skal vises på NRK i høst tror jeg. Men sesong 2 er ikke utgitt på DVD enda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.