|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmeneJeg har de siste ukene sett Jane Austen filmene. Jeg liker naturen, bygningene, interiøret, klærne og stemningen. Nå er jeg dessverre gjennom alle (tror jeg) og skulle gjerne sett flere filmer av den typen.
![]() |
#2 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmeneLittle Women: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmeneJeg limer inn hele linken på det jeg fant i farten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmene
Den unge Jane Austen har stor tro på kjærligheten, men hennes foreldre ønsker at hun gifter for pengene. Dette var langt i fra noen uvanlig fremgangsmåte for en ung kvinne i England på slutten av 1700-tallet. Men når hun som 20-åring møter den elegante og stilige Tom, setter hans intellekt og arroganse fyr på hennes nysgjerrighet. Den unge Janes verden spinner plutselig rundt henne, på en helt annen måte enn tidligere. Hun står overfor store valg i sitt liv. Kan hun motstå den velstående Lady Gresham, som tilbyr henne sin nevø som ektemann? Eller den store autoriteten foreldrene utgjør? Er hun sterk nok til å motsette seg de herskende sosiale konvensjoner? "Den unge Jane Austen" gir oss historien om en ung dames første steg mot litterær storhet. Og om kjærlighet med høy risiko, så høy at den skulle være med på å forme både hennes liv og hennes arbeide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Stadig underveis
![]() Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmeneTusen takk for tips! Skal sjekke det opp. Jeg har forresten sett Den unge Jane Austen tidligere en gang.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Filmer med samme stemning som Jane Austen-filmeneDownton Abbey. ITV-serie som fås på DVD.
![]() |
![]() |
#8 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne så jeg på onsdag (igjen).
![]() |
#10 |
Stadig underveis
Jeg har sett den nå og den var vakker. Mon tro om det ikke kommer flere sesonger av den? Såvidt jeg kan se er det bare en.
![]() |
#11 |
Retromum
|
Joda, sesong 2 er nylig ferdig og skal vises på NRK i høst tror jeg.
![]() |
|
|