|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Jøss!
|
|
|
#22 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Det Er Farlig Det: http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7736476
|
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!
Ja huff - tenk om ungdommen plutselig begynte å tenke sjøl...
|
|
|
#24 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
SKulle tatt seg ut.
|
|
|
|
#25 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jeg har en stygg følelse av at både du og jeg har en aning om hva som kan skje når man begynner å tenke sjæl...
|
|
|
#26 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Det minner meg om en artig fyr jeg hørte bli intervjuet på radioen for en liten evighet siden. Joda, han innrømmet at menigheten hans bedrev hjernevask, men det var helt ok, det, for de "vasket med rent vann".
|
|
|
#27 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Jammen se det - da er det vel ikke noe problem å bli hjernevasket, når man ender opp med reine tanker, som jeg antar man gjør, etter å ha blitt skrubba i toppetasjen, med reint vann.
|
|
|
#28 |
|
I menneskeham
Yepp.
|
|
|
|
#29 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Leste litt av kommentarene under artikkelen, og søkte rundt på nettet etterpå etter denne fysikkprofessor Peder Tyvand. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si... Finnes det slike her i landet, altså? Og så blir jeg litt fasinert av at de eneste som støtter ham er emerituser. Det passer jo veldig bra med teoriene rundt paradigmeskifter (de gamle må dø før den nye teorien blir ledende), selv om de likevel ligger ca 100 år etter resten av verden.
|
|
|
#30 |
|
I menneskeham
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Tyvand ja... Han er noe for seg selv. Hans forsker-cred (han er fysiker tror jeg) er hovedsaklig basert paa artikler om jordkjemi, fluiddynamikk og varmetransport fra noen (ti)aar siden. Men det hindrer ham ikke i aa titulere seg selv "professor ved Universitetet for miljoe og biovitenskp". Det er teknisk riktig siden han jo har lobbet paa landbrukshoegskolen siden tidenes litt utpaa dagen. Men aa ha regnet riktig pH paa vann som renner gjennom jordlag rundt gir ikke saa stor kompetanse paa evolusjonsteorien han bruker tittelen sin til aa uttale seg om som han aapenbart liker aa implisere. Riktignok har han tre obskure papere om bruk av Markovkjedemodeller i populasjonsgenetikk i lavprofil matematisk-biologiske tidsskrift, men de undergraver ikke akkurat evolusjonsteorien. De bare lar ham skryte uhemmet av aa ha publisert vitenskapelig paa evolusjon.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 05-08-11 kl 11:34. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Det er så mange tullpeiser at det ikke nytter å se på det som annet enn patetisk.Kom over enda en psyk side i går. Der tror de på alt av konspirasjoner. Helt håpløs gjeng.
|
|
|
#32 |
|
I menneskeham
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Wow. Vel, de folka er immune mot tankekontroll selv i alle fall...
|
|
|
|
#33 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Jeg skulle som Fnatten også ønske at mediene var til stede på debatten i dag - det var ikke to personer som gikk i frontalangrep, det var et møte preget av respekt. Jeg nevnte det i en prikk til Inagh, men jeg velger å kommentere det åpent også: jeg synes faktisk det er litt tøysete av Inagh og Ulvefar å flåse om at ungdommer i dette miljøet ikke tenker selv. I alle fall i en tråd der utgangspunktet er sære, små miljøer som er så langt fra det som foregår i Kongeparken disse dagene. Det er rett og slett litt urettferdig overfor 3000 ungdommer som for det meste både er reflekterte og høyst ulike. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ekvilist
|
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Jeg er enig med både Fnatten og Rug.
|
|
|
#35 |
|
I menneskeham
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Um what?
|
|
|
|
#36 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Sjokkerende. Men mest sjokkerende synes jeg norske nettdebattanter er. Det florerer av ekstremist-meninger selv i kjølvannet av terrorangrepene, om "jævla marxistregjering", "kommunistjævler", "homoforkjempere", "stalinistregjering", "ARK og AP manipulerer folket til sympati", "er møkka lei av røde roser", "forbanna feministdyrkende drittregjering", "først til båten-Eskil", "innvandringen har skylda for terrorangrepene" etc etc. Null respekt for ofrene og deres familier. Jeg er skremt over hva slags retorikk og språkbruk som har dukket opp i dette landet de siste 10-20 år. Dette er jo ikke ekstremister, men vanlige folk. Og det er tydeligvis mange av dem. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: -Gud har sendt Behring Breivik, Norge kan takke seg selv!Ulvefar: Du må enten få deg norsk tastaturoppsett, eller slutte å skrive "flaaser", for jeg leser "flasser"!
|
|
|
#38 |
|
I menneskeham
Det er notert. Er lei av vaaset selv, men var ikke saa godt mottatt da jeg skrev engelsk og norsk tastatur er litt jobb aa faa tak i til den jeg jobber paa.
|
|
|
|
#39 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sier som Ulvefar - jeg flåser ikke over manglende evne til tenking hos undom i kristne menigheter. Jeg var et tenkende menneske den gang jeg trådte mine ungdomssko i menigheter, et valg jeg tok av fri vilje, etter eget ønske - på lik linje som jeg er et tenkende menneske i dag. Jeg har fremdeles gode venner som er i menigheter av ymse slag, og jeg ville sparket meg sjøl kraftig på leggen om jeg påsto noe annet enn at de er tenkende, reflekterte mennesker, med et veldig gjennomtenkt forhold til sin tro på Gud.
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 10-08-11 kl 21:35. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Hvis man ikke er avhengig av å se merkingen på tastaturet, så kan man jo bruke norsk tegnsett på engelsk tastatur. Tastene vil være der de vanligvis er på norsk tastatur...
|
![]() |
|
|