Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Nyinnspilling av Footloose, anyone?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-11, 00:05   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nyinnspilling av Footloose, anyone?

Jeg har oppdaget at det kommer en nyinnspilling av Footloose til høsten. Ut fra trailerne på imdb ser storyen ut til å være nokså lik den originale, og denne gangen vet jeg fra en annen film at hovedrolleinnehaveren kan danse "på ordentlig".

Den originale Footloose var min første store filmkjærlighet; jeg var 13 da den kom ut. Jeg så den mange ganger på kino, og utallige ganger på video etterpå. Jeg elsket både historien og Kevin Bacon i hovedrollen. Da jeg så den igjen som voksen, for ikke så altfor mange år siden, hadde den imidlertid definitivt ikke tålt tidens tann veldig godt. Nå er jeg veldig usikker på om jeg har lyst til å se den nye versjonen.

Er det flere der ute som elsket originalen da den kom ut? Noen som skal se denne?

Gammel 16-08-11, 00:12   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyinnspilling av Footloose, anyone?

Jeg synes den gamle tåler tidens tann helt fint, og skjønner ikke helt hvorfor det er nødvendig med en nyinnspilling. Jeg så traileren på kino her om dagen, og for all del, det ser ut til å være litt høyere tempo og futt og fart. Men må det absolutt være det, da? :knirk:

Gammel 16-08-11, 00:19   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg vet ikke jeg. Det med tidens tann er jo bare min personlige mening; det kan godt være at hvis jeg ikke hadde vært så fullstendig hekta da den var ny hadde den funket bedre nå. Kanskje jeg bare hadde fullstendig urealistiske forventninger da jeg skulle se den.

Jeg spekulerer også på hvorfor de spiller den inn på nytt hvis de har gjort så lite endringer som det kan se ut som i trailerne.

Gammel 16-08-11, 00:36   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De spiller inn Dirty Dancing på nytt også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 00:39   #5
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker orginalene, og skjønner ikke hvorfor de skal spille inn nye filmer.

Gammel 16-08-11, 00:44   #6
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo enda verre!

Gammel 16-08-11, 00:47   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sant? Jeg syns ikke de skal føkke med fine filmene.

Gammel 16-08-11, 00:50   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

For meg er DD i en annen klasse enn FL fordi jeg synes den har holdt seg. Ser den fortsatt med jevne mellomrom og gleder meg som en unge til Frøkna blir stor nok til å se den sammen med meg (enn så lenge gjemmer hun seg bak ei pute hver gang noen kysser, selv på tegnefilm, så hun er nok ikke klar riktig ennå ). FL gir meg som sagt ikke noe særlig nå.

Gammel 16-08-11, 00:52   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det har du rett i, jeg syns også DD er en mye bedre film. Footloose syns jeg var grei, men ikke en film jeg falt for på samme måte som for DD. Hvis de kunne laget en bedre FL, så gjør det jo ikke noe. Men skal den være i nåtid, eller i åttitallet med småteit dansing?

Gammel 16-08-11, 01:32   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Det var ikke så lett å se ut fra traileren. Bilen er den samme, rollefiguren som ble spilt av Chris Penn ser ut til å være veldig lik og veldig 80-talls, hovedpersonen var litt vanskeligere å plassere. Jentene så moderne ut.

Jeg tror dansingen kan bli ok; hovedrolleinnehaveren er trent danser. Jeg har en greie med dansefilmer og har sett han i en film der han danser klassisk ballett, bl.a.

Gammel 16-08-11, 03:13   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noe galt med Kevin Bacons dansing på det lageret også, nå!

Men Dirty Dancing på nytt? Det blir jo bare... feil!

Gammel 16-08-11, 08:37   #12
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Neida, Acsa, han er kul. Jeg tror bare at dansingen blir helt annerledes i den nye.

Gammel 16-08-11, 08:59   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer sikkert til å se den. Tenker det er smart med en nyinnspilling for å fenge de som er unge i dag. Det er tross alt en stund siden 80-tallet.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:11   #14
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer til å boikotte den nye Dirty Dancing.

Og de unge i dag (egen datter og venninners døtre som datapunkt(guttene er av en eller annen grunn ikke med i datagrunnlaget )) syns slike gamle filmer er like fantastiske som jeg syns. Husker selv jeg så øynene firkanta på Sound of music og Breakfast at Tiffanys da jeg var liten.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:16   #15
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde en greie for DD, men ikke det samme med Footloose. Jg synes også dansingen i DD er bra å se på fortsatt, mens det blir litt småflaut i sånne typiske 80-tallsfilmer som Footloose. Så om de skal ha en nyinspilling, bør den kanskje være i nåtid.

DD kom jo på 80-tallet, men handlingen var fra 60-tallet.

Gammel 16-08-11, 09:17   #16
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Det er sikkert ikke nok penger å tjene på at de ser dem om og om igjen på DVD, Kasia.

Gammel 16-08-11, 09:34   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er sikkert ikke nok penger å tjene på at de ser dem om og om igjen på DVD, Kasia.

Nei, jeg skjønner jo at noen vil melke kua omigjen og omigjen, men det vil ikke jeg betale for kjenner jeg.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 09:57   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helligbrøde!

Dessuten skjønner jeg ikke hva ny info man skal ha fått om 60-tallet som kunne bringe noe mer til den filmen. *ironisk*

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 10:19   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

DD kom jo på 80-tallet, men handlingen var fra 60-tallet.

Men Gud, så åttitalls de så ut.

Det minner meg om en dokumentar jeg så om Grease, og hvilken enorm suksess ved å sette handlingen til femtitallet, men med ganske raunchy søtti/åttitallsinnhold. Femtitallet var ikke hot på slutten av søttitallet på samme måte i dag, så det ble regnet som veldig modig.

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Dessuten skjønner jeg ikke hva ny info man skal ha fått om 60-tallet som kunne bringe noe mer til den filmen. *ironisk*

Nei, du kan så si. Jeg ønsker meg denne t-skjorten:

Gammel 16-08-11, 10:27   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jeg ønsker meg denne t-skjorten:

Jeg også!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.