Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det in å ha barn i tett alder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 16:06   #61
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det in å ha barn i tett alder?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er vel litt trendy å få barna etter 30?

Joa, kanskje. Men så er det ikke alle som treffer noen å få barn med før de er over 30 heller.

Gammel 20-08-11, 16:08   #62
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Joa, kanskje. Men så er det ikke alle som treffer noen å få barn med før de er over 30 heller.

Men det er da også trendy! 20-årene skal brukes til selvrealisering og sånn.

Gammel 20-08-11, 16:11   #63
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Og har man barn med stor aldersforskjell, så hører man bare negativt om det også. To enebarn, ingen glede av hverandre, håpløse ferier, og-hva-har-du.

De møter jo bare på sure og utslitte to-tre-tette-foreldre som også er misunnelige.

Gammel 20-08-11, 16:18   #64
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg føler at jeg har to tette og en attpåklatt, skjønner jo at jeg egentlig har tre tette. Er 4 år og 3 uker mellom eldste og yngste.

De to første var veldig planlagt og kunne godt vært tettere, hadde toern kommet på første forsøk.

Gammel 20-08-11, 16:28   #65
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Men det er da også trendy! 20-årene skal brukes til selvrealisering og sånn.

Jepp, jeg er forbaska selvrealisert. :trendy likevel: (Sånn bortsett fra at det ikke var direkte selvvalgt å vente)

Gammel 20-08-11, 16:53   #66
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har inntrykk av at det er sånn 50/50 med to eller tre, fire år mellom barna.

Her har vi to år nøyaktig, og det har gått veldig bra til tross for at jeg er MEGET bedagelig anlagt.

Jeg vet ikke hva vi tenkte om to tette, vi brukte ett år på å bli gravid med nr 1, så vi tenkte at det kom til å ta en stund. Jeg ble gravid etter en mnd. prøving. Så de ble tett av den grunn.

En nr 3 kommer det lengre avstand til eventuelt. Hvis den kommer som planlagt blir det om ett eller 3 år eller noe sånt. Hvis den kommer. En attpåklatt, kalles det ikke det?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 16:55   #67
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

En attpåklatt, kalles det ikke det?

Kommer vel an på hvor gammel ditt yngste barn er.
Jeg syns ikke det er attpåklatt før det har gått ihvertfall 7 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 16:57   #68
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ok, ikke en attpåklatt En to tette attpåklatt da. Det blir evt minimum 4 år til yngste og 6 til eldste. Eller 6 til yngste og 8 til eldste.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:02   #69
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ja, men høyt utdannet, må vite.

Ja såklart

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:03   #70
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Mine to ble tette ved slump. Nr 1 tok toogethalvt år å få til, med utredning og på vei inn i assistert befruktnings-kø. Så aldri i verden om vi trodde at det skulle bli enkelt med nr 2. Prevensjon var derfor noe vi bare lo av. Men nr 1 ble sju måneder, spiste mer mat og mindre pupp og bam. Der satt nr to. 16 måneder mellom mine to.

Nr 3 er ... en utopi. Jeg er manneløs. Jeg er også veldig fornøyd med de to finingene jeg har.

Gammel 20-08-11, 17:04   #71
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke at slikt skjer fordi det er trendy. Men man blir jo påvirket av de rundt.

Det er 2 år og 8 måneder mellom våre. Ve får ingen kommentarer på at det er for tett eller for langt fra hverandre. Så det er tydeligvis en grei avstand mellom ungene for folk flest.

Vi ville ha to tette og kan delvis velge slikt selv. At de ikke ble tettere skyldes at vi trengte et par timers søvn etter snuppas fødsel før vi orket tanken på en til. Det var egentlig forunderlig hvor få timer vi trengte før vi var klare igjen.

Gammel 20-08-11, 17:18   #72
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Hva er tett da?

Det er iallefall 2 og 9 mnd mellom mine. Grunnen var min alder, og at jeg ble gravid når jeg ble gravid.

Gammel 20-08-11, 17:29   #73
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke bare det at det i større grad er "in" å satse mer på hjem og familie kontra karriere?
Leste nettopp i KK at "husmora" er tilbake ...

Gammel 20-08-11, 17:31   #74
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil si at mindre enn to års aldersforskjell er tett.

Gammel 20-08-11, 17:32   #75
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Klart det er trendy, ellers ville man aldri giddet å velge det. Og da kan man jo kjøpe søskenvogn, da. Det er jo skikkelig in det også.
Kanskje man for eksempel har to skolebarn fra før av også, sånn at man har både 4 år mellom de to eldste og så 10 år mellom barn nummer 2 og 3 og så kommer fjerdemann 20 måneder etterpå. Da følger man ikke trenden så slavisk, da kjører man heller sin personlige stil på en måte. Sånn litt eklektisk, liksom. DA er man in, da.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 17:38   #76
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Det er ikke bare det at det i større grad er "in" å satse mer på hjem og familie kontra karriere?
Leste nettopp i KK at "husmora" er tilbake ...

Det er jo en måte å flashe status på. De fleste av oss har jo ikke nubbesjans til å betale huslån, billån og studielån uten at begge jobber fullt.

Gammel 20-08-11, 21:41   #77
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var singel så sent som 28 års bursdagen min. På 35 årsdagen hadde jeg samboer, ett IVF forsøk bak meg, ett grusomt svangerskap utenfor livmoren opplevelse og ingen barn. Første barn rett etter 36 år, begynner ikke med prevansjon da ;0), kjør på og gravid 9 mnd etter første. 18 mnd mellom jentene. Yngste hadde kollikk i 11 uker, på dagen. Og takk det holder for oss. For voksne hadde nok kropp og sjel hadde godt av ett år til mellom barna, men den eldste var så grei og enkel, vi trodde vi var superflinke. .

Ikke trendy, men treg og litt uflaks.

Men ja, kjenner mange på min alder som har planlagt og fått tre tette. De som startet tidlig i 30 åra har to tette pluss en fem år etterpå. Flere har fått tre tette etter 36 år. Er delvis hjemmeværende, mer enn 3 års utdannelse og kjører 7 seter.

Gammel 20-08-11, 22:05   #78
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er 3 år mellom mine og blir 4,5 mellom de to yngste når nå sistemann kommer. Prøvemessig satset vi på 3 år mellom de to yngste også.

Jeg tenker at grunner til å få tette kan være
- at man starter barneproduksjonen i forholdsvis høy alder
- at man tenker på livet etter barna og derfor vil "gjøre seg ferdig" med barn før man blir for gammel til å ha det gøy
- at man har en formening om at barna "får større glede av hverandre"
eller
- at man stoler på fullamming som fullverdig prevensjon

Nå har sikkert noen postet statistikk på dette,
jeg har ikke lest alle innleggene og bare synser.

Gammel 20-08-11, 22:09   #79
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

- at man stoler på fullamming som fullverdig prevensjon

Vi kjenner noen søsken som kom på denne måten.

Gammel 20-08-11, 22:18   #80
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt at det er in, men jeg registrerer at det er en del tette barn rundt omkring. De fleste jeg kjenner som er veldig tette har en mor som har passert 35 i alle fall.

Det er 5 år mellom våre to. Det skulle vært to tette, men det var fordi vi hadde lyst på to tette. Det er ikke alltid det blir sånn man har tenkt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.