Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du prøvd hasj?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hasj?
Ja, en gang 23 7,49%
Ja, flere ganger 79 25,73%
Nei, og har ikke tenkt det 196 63,84%
Nei, men har litt lyst 6 1,95%
Denne pollen kan du bare røyke opp! 3 0,98%
Deltakere: 307. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-11, 22:24   #61
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?

Nei, og har ikke tenkt det

Gammel 20-08-11, 22:41   #62
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Nei, og har ikke tenkt å prøve det heller.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 22:47   #63
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nei, og det har heller aldri fristet.

Gammel 20-08-11, 23:05   #64
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men har fått tilbudet flere ganger. Når jeg ikke har prøvd før, er det ikke særlig aktuelt å prøve nå .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:05   #65
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan ikke noe for det, men denne tråden minner meg voldsomt om denne:

(Kilde: youtube.com)

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:06   #66
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, og har aldri tenk på det.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:40   #67
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

...

Sist redigert av Lorien : 09-10-13 kl 18:02.
Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 23:40   #68
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har aldri prøvd og har heller ikke vært fristet, men tilbudene har vært der.

Gammel 20-08-11, 23:49   #69
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, før i tiden. 15 år siden sist. Hadde det vært lovlig hadde jeg nok brukt det av og til nå også.

Gammel 20-08-11, 23:54   #70
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Nei, men flere av vennene mine i russe- og studietida gjorde det. Som sykepleier har jeg sett hva hasj kan gjøre med hodene til unge mennesker ...

Gammel 20-08-11, 23:55   #71
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja et par ganger i min ville studietid i Oslo, og 1 gang på Roskilde i 1997. Føler meg eldgammel nå, men det føles jo ikke så lenge siden da...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:00   #72
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du prøvd hasj?!

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ja, hvor farlig ER egentlig hasj?

Jeg må innrømme at jeg husker ikke alt vi skrev om i den oppgaven, men noe fester seg jo.
Den membranden som er mellom cellene blir "seigere" over tid og fører til dårligere sending av inpulser blant annet.
Det er mange som får psykiske problemer og man kan få en "bad trip" etter å ha brukt det en stund. (jeg husker ikke hvordan man kunne få det)

Generelt sett vil jeg si at det jeg husker best er hvor overrasket jeg ble over skadevirkningene på noe jeg i utgangspunktet hadde sett på som noe uskyldig, med unntak av at mange narkomane starter med hasj.

Dette er det jeg husker sånn på sittende fot, til mitt forsvar er over 20 år siden denne gruppeoppgaven.
Kanksje har de kommet fram til nye ting siden da, uten at jeg har fått det med meg.

Gammel 21-08-11, 00:04   #73
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg har aldri prøvd og aldri vært fristet. Men som medisin hadde jeg glatt prøvd, hvis det hadde vært aktuelt.

Gammel 21-08-11, 00:10   #74
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg prøvde i ungdommen, frister ikke til gjentakelse.

Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:13   #75
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 317
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri prøvd hasj. Jeg har hørt en del skumle historier, bl.a. en venn som fortalte at han hadde hatt angstpsykose som varte i flere dager etter å ha røykt hasj. Det skjedde etter at han hadde røykt noen ganger, omtrent som Mams beskriver det. Det hun og Canisa sier gjør at jeg tenker at hasj er noe jeg virkelig skal advare ungene mine mot om noen år. Så får jeg håpe at de vil høre på meg...

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:22   #76
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det har jeg aldri vært i nærheten av å prøve.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:37   #77
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, flere ganger.

Hadde det vært lovlig hadde jeg garantert fortrukket det fremfor alkohol.

Gammel 21-08-11, 00:43   #78
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har prøvd noen ganger, men jeg kan ikke røyke så det ble bare med hostingen. Hehe. Jeg har også prøvd det i muffins, men da tror jeg mengden var så liten og promillen så høy at jeg ikke merket noe. På New Zealand så var det veldig vanlig å røyke. Kjente den lukta om man gikk på gata, lunsjen på universitetet eller på fest Når jeg kjenner den lukta nå så blir jeg nesten litt nostalgisk.

Det jeg ser i min jobb er at mange med angst bruker hasj for å dempe angsten og så kommer man bare inn i en ond sirkel. Jeg kjenner en som bruker hasj som jeg bruker alkohol og det synes jeg er helt greit.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 00:49   #79
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og har ikke tenkt det, men jeg svarte Denne pollen kan du bare røyke opp! fordi det var et sabla morsomt alternativ!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 01:59   #80
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

http://www.nnpf.no/default.asp?do=do...&c=34&docId=35

Her står det litt om hva cannadis og hasj er, og litt om hvilke bivirkner stoffene kan ha.

Det sies her at THC kan påvises i kroppen i inntil 8 uker etter inntak.
Mange sier også at hasj i seg selv ikke er farlig. Et viktig argument i denne sammenheng er vel kanskje at det å røyke hasj en gang ikke er farlig for en selv, men at den sosiale konsekvelnsen etterhvert kan bli enorm. Om man røyker en gang vil stoffene forsvinne fra kroppen før eller siden, men om man prøver flere ganger vil virkestoffet etterhvert bli sittende i kroppen. Dette kan, for noen, gjøre at man eksempelvis kan henge etter i skolearbeid, ikke få de karakterene man trenger for å få en utdannelse (i noen tilfeller altså ...). Etterhvert kan dette gjøre at man faller utenfor samfunnet og da er sjansene større for at man eksperimenterer med andre ting, kanskje sterker stoffer ...
Har hørt endel foredrag om akkurat dette, og her er det veldig kort forklart, men som flere sier her er jo at misbrukere av tyngre stoffer ofte starter med hasj.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:13.