|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Dette har kanskje blitt tatt opp før. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Vi har vært litt sløve i det siste, men å ha faste dager for fisk og faste dager for kjøtt gjør det enklere synes jeg.
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Vi har fisk 3 ganger i uken, så den er spikret. En typisk uke på høsten kan gjerne se slik ut:
|
|
|
|
#4 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??vi er utrolig kjedelige, egentlig, men vi har suppe og pannekaker hver mandag, middagssalat hver tirsdag, grytemat hver onsdag, fisk på torsdag og taco, kyllingvinger eller pizza hver fredag. vanligvis wok eller liknende på søndag, for å bruke opp rester. dermed fungerer det enten man handler ukeshandling eller småhandling, vi har minst en fiskemiddag i uka, og barna er fornøyde fordi de får pannekaker en gang i uka. grytematen og salaten inneholder ofte også fisk.
|
|
|
#5 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Eks. på vår ukesmeny: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Her er eksempel på menyen vår: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Kan jo sette opp noe vi pleier å spise også. Ingen faste dager til middagene enda.. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Vi har ingen fast matplan, men her er de rettene vi pleier å rullere mellom. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har kontroll
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Neste ukes meny
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Forrige ukes meny: |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Her er diverse lister fra vårt hus.. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tankefull
|
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Vi har fast oppsett. Syntes det er greiere å fikre seg variasjon da.
|
|
|
#13 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen??Vi prøver å spise fisk 1-2 ganger i uka. Vegetar 1 gang i uka. Lettvinte middager i uka og heller mer tidkrevende retter i helgene om vi har tid.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Me har fisk 2-3 gonger i veka, og suppe ein dag. Det er vel det som er fastsatt. Som regel er det suppe på torsdagen, for då er grønnsakshandlaren på torget. Lørdagen bestemmer me i fellesskap, og søndagen bestemmer ofte samboeren min fordi det er hans "lage mat"- dag.
|
|
|
#15 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Vi har torsdag som fiskedag og så jobber jeg med å få innført en fiskedag til, tirsdager eller søndager. Ellers prøver jeg å ha ulik mat som kan passe sammen med like typer grønnsaker; det er så lite som blir spist av grønt hvis jeg prøver meg på noe nytt. Prøver også å variere kjøttypen gjennom uka; kylling, svin og storfe. I det siste har jeg prøvd å få inn en vegetarrett også.
|
|
|
#16 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Her kom det mye forslag. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Jeg elsker å prøve nye retter, og bruker nettet flittig. Jeg får tilsendt mail med oppskrifter og forslag daglig, og prøver å se igjennom dem og finne noe nytt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Middager er en prøvelse hos oss, den ene liker ikke ditt og den andre liker ikke datt. Denne uken ser slik ut hos oss:
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Jeg liker å prøve nye retter og har en hel bunke med kokebøker/blader som ligger oppslått i skapet på retter jeg vil prøve. Det gjør det litt enklere å variere maten. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hva skal vi sette opp av mat til middagsplanen?Jeg må abonnere på denne, jeg skal lage middagsplan og ukeshandle!
|
![]() |
|
|