|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Leser FP
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg har i over 10 år prøvd forskjellige typer ullklær til barna våre og Nøstebarn er av de med dårligst kvalitet. De krymper, nupper og blir skjeve i fasongen.
|
|
|
#2 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg tror Nøstebarn selger mye på navnet, samt at de hele tiden oppdaterer farger og design. Det er vanskelig å gå inn på nettbutikken uten å bli fristet.
|
|
|
#3 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg er enig med deg HI, jeg har blitt særdeles skuffet over Nøstebarn mang en gang. Men ullribbuksene er fantastiske - det skal de ha!! Ellers er jeg langt mer fornøyd med bl.a Bånsull, eller rett og slett gode gamle Janus.
|
|
|
#4 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullFikk ikke Bånsull best i test i fjor?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullHelt enig med deg. I fjor hadde vi riktignok ullbodyer fra Bånsull fordi jeg fant på salg. De holdt seg fint, men de krympet litt. Har i grunnen vært mest fornøyd med det rimelige ulltøyet som Janus og Pierre Robert og holder meg til det.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullHm, jeg synes nøstebarn er det ulltøyet som har best kvalitet. Det føles best mot kroppen og det holder seg veldig bra så lenge det behandles pent.
|
|
|
#7 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullSkal jeg velge favorittullundertøy så blir det Janus. Når det er sagt så er jeg veldig glad i pysjene, ullribbuksene og ullfrottesparkebuksene til Nøstebarn, og når de har så mange fine farger på bodyer, longs osv. så er det ikke til å unngå at det blir kjøpt en del av det også.
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullSå lenge Nøstebarn stelles pent med, håndvaskes og settes inn med lanolin holder det seg kjempefint. Jeg bruker ting til Lillebror nå som jeg kjøpte til enern i 2002. Ullsilkebodyene, sparkebuksene, ullfleecen og ullfrottéen er kjempefin. Jeg har stort sett alltid vært kjempefornøyd og er noe blitt ødelagt er det pga for hard vask.
|
|
|
#9 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullDet skal sies at jeg er veldig fornøyd med det vi har fra Nøstebarn, og har enda til gode å ødelegge noe tross at det kun vaskes i maskin og aldri for hånd. Mulig vaskemaskinen min har et snilt ullprogram.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullDet eneste vi har testet fra Nøstebarn er ullfleecedressen, og da var jeg i grunnen mye mer fornøyd med den fra Englebarn.
|
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg har vært fornøyd med det vi har fra Nøstebarn, det vi har hatt har gått videre i arv. Sist redigert av Chablis : 23-08-11 kl 00:14. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg er veldig glad i Janus sine bodyer, longs og ulljoggedresser. Fra Nøstebarn bruker vi ullribb, ullfleece og pysj. Kvaliteten på trøyene har vært helt ok, men jeg er ikke så glad i håndvask. Vaskemaskinen vår er ikke så veldig snill mot nøstebarnulla. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullDet er jo vanskelig å måle ubehandlet ull opp mot behandlet ull som Janus og lignende. Den er behandlet med kjemikalier som gjør at den tåler vask og så videre bedre, men egenskapene blir jo ikke 100% de samme. Hvis man skal bruke ubehandlet ull bør man vite dette og behandle ullen deretter. Nøstebarnprodukter er veldig fine, men man kan ikke kjøpe de av den grunn alene. Man bør vurdere sin egen kompetanse til vedlikehold. De trenger en ullkur i ny og ne f.eks.
|
|
|
#15 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Nøstebarnklær vs klær fra Englebarn og BaansullJeg har vært veldig fornøyd med nøstebarnklærne våre. Ull/silke-undertøy og ullfleece er det vi har brukt, samt pysj i ullfrote, men den er egentlig for varm for mitt barn. Ull/silke passer veldig godt til poden som har ømfindtlig hud og blir fort veldig varm/svett. De temperer bra og han blir ikke glovarm i dem.
|
![]() |
|
|