|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
rakkarpus
|
Frokost/lunch og kvelds uten brød?Nå har visst min irritable tarm gått ett skritt lenger, og reagerer på alt av brødmat utenom loff tror jeg.. Og man blir jo ikke akkurat mindre oppblåst av å bare spise loff..
|
|
|
#2 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Sofie Hexeberg har nettopp kommet ut med ei bok som heter noe sånt som Lavkarbo til frokost og lunsj. Regner med du kan finne mange variasjoner du kan spise der. Jeg har ikke sett boka selv enda, men ønsker meg den.
|
|
|
#3 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Her er boka jeg tenkte på: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...6206588&rom=MP
|
|
|
#4 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Vi bruker smoothie, havregrøt, kokt egg med noen skinkeskiver og grønt, jukseyoghurt med nøtter og bær, avacado med ymse oppi. Ellers går det i kjøtt, fisk, kylling med grønt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Hva er det du egentlig reagerer på? Er det fiber? Jeg spiser av og til lavkarbobrød til frukost, det inneholder frø og nøtter og slikt, men noe fiber er det der også. Kunne noe sånt fungere for deg? Ellers spiser jeg omelett, gjerne med litt salat, til kvelds veldig ofte og syns det er helt fortreffelig. Omeletten kan man fylle med ost eller skinke, bacon eller andre godsaker. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?I dag har jeg hatt følgende i matboksen (men det er bare fordi jeg er lei av brød, så fiber osv kan jeg ingenting om): |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Yoghurt til frokost må da kunne funke bra.
|
|
|
#9 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Variant av omelett: med påsmurt snøfrisk-ost, et dryss med ingerfær, samt røkelaks. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?
Cottage cheesen kan varieres med syltetøy, nøtter eller spises sammen med avokado |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?"Pannekaker" av egg, cottage cheese, kanel og litt havregryn er veldig godt. Kjør i blender og stek. Blir en ganske tykk pannekake. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Lavkarbo.no har mange gode forslag! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Jeg baker og spiser lavkarbobrød til brødmåltider. Fungerer fint for meg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Frokost/lunch og kvelds uten brød?Pass på å stek ekstra kjøtt når du har det til middag, så har du til frokost dagen etterpå - gjerne med grønnsaker/salat eller diverse. |
|
|
|
![]() |
|
|