Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Pax - mellomrom øverst eller nederst?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 09:47   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Pax - mellomrom øverst eller nederst?

Haha, vi har gjort en liten IKEA-blemme.

Vi kjøpte et PAX-skap i høyde 236, og skapdører i høyde 195. Vi kjørte 2 timer i øs pøs regn for å komme hjem, så all emballasje var ødelagt og vi måtte pakke opp alt med en gang, så da får vi vel kanskje ikke byttet. Ikke tror jeg vi gidder å bruke 5 nye timer og 80 kr i bompenger på å kjøre inn på nytt heller, dessuten er grunnen til feiltakelsen at de var tomme for den skapdøra i den høyden vi ville ha, så da er det jo en viss fare for det igjen.

Så vi har bestemt oss for å dure på med skapdører og skap i ulik høyde. Så da kommer spørsmålet. Er det best med åpning øverst eller nederst? Eller skal vi sette dørene midt på så det blir åpning både oppe og nede? Jeg klarer ikke å se for meg hva som blir best. Setter vi skapdørene på toppen kan vi bruke mellomrommet nederst til enten skohylle, eller en skuff til noe greier. Tar vi mellomrommet øverst, ser jeg for meg at det kommer til å bli huset til sykkelhjelmene eller noe sånt.

Gammel 30-08-11, 10:23   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pax - mellomrom øverst eller nederst?

Selg de på finn og kjøp nye.

Det hadde nok jeg gjort. *fisfin*

Gammel 30-08-11, 10:27   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om det skal være glipe, så må det være nederst!

Gammel 30-08-11, 10:27   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor skal skapet stå? (Haha.)

Jeg synes mellomrom nederst. Og jeg skjønner godt at du ikke gidder å dra tilbake.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:30   #5
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Det går an å sette inn skuffer i en PAX. Sjekk mål for de og så ha en skuffe nederst i skapene !

Gammel 30-08-11, 10:32   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glipe/ skuff/ hyller nederst. Jeg tror til og med det blir både fint og praktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:12   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stemmer for skuff/ hylle nederst.

Gammel 30-08-11, 11:15   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville hatt glippen øverst, også ville jeg kjøpt bokser eller esker som er litt dekorative og satt i åpningen. Det kommer til å bli helt fint. :been there done nesten det samme:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 11:19   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IKEA har mange ulike typer bokser som burde passe godt i hullet over døra.

Disse for eksempel, har (mer eller mindre) riktig mål:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:10   #10
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ville hatt glipen øverts.

Men du får byttet dørene, selv om emballasjen er av. IKEA er greie sånn.

Gammel 30-08-11, 15:24   #11
sonata
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2011
sonata har et hav av muligheter foran seg
Standard

Som Sol sier, så får du byttet varene selv om emballasjen mangler. Så lenge du har kvitteringen så er Ikea utrolig greie.

Selv ville jeg levert tilbake eller solgt på finn.no og heller kjøpt et nytt skap som er 100%, for en sånn glippe hadde irritert meg noe voldsomt. Selv med fine bokser, kurver eller lignende oppe eller nede vil det aldri se helt bra ut.

sonata er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:39   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, men det var noe med bensin, bompenger, 5 timer, osv. Det blir ikke bytting.

Skapet skal stå i en entrè. Akkurat nå har vi 4 kurvstativ (elfa-lignende) og en knaggrekke, så det ser utrolig kaotisk ut, selv om det er ganske praktisk. Så derfor tenker jeg at det blir en ekstrem forbedring uansett. Jeg tror vi skrur opp skapet, så får vi holde dørene foran sånn at vi ser hvordan det vil se ut før vi bestemmer oss for om mellomrommet blir oppe eller nede.

Gammel 30-08-11, 20:40   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville solgt på finn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 21:12   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I en entré hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg. Snarere tvert imot. Og jeg er vanligvis temmelig kresen. Tenk hvor kjekt det blir med noen av de boksene som er vist her. Du kan ha luer, votter og sykkelhjelmer der. På et soverom hadde jeg vært mer skeptisk, det blir så fort støvete på et soverom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.