|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?
Helt enig. Man har forskjellige terskler for hva kropp og sinn tåler og en egenmeldingsdag eller flere i forkant så man forebygger/stopper videre forløp pga belastninger eller gryende sykdom er jo bare veldig lurt. Så slipper man å ende opp med langvarig sykemelding.
|
|
|
#22 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har en fri jobb der jeg kan jobbe hjemmefra i blant. Jeg må ha med meg hodet når jeg jobber, ellers får jeg ikke skrevet noe, og jeg blir sittende og stirre tomt ut i lufta uten å jobbe i det hele tatt.
|
|
|
#23 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har ofte gått på jobb etter 1-3 timers søvn om natten, men det er ikke særlig kjekt. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
det er sant, det bør jo egentlig være den faktiske formen, ikke grunnen, som avgjør om man blir hjemme. Jeg har en bekjent som gikk inn i en langvarig depresjon pga vedvarende søvnmangel.
|
|
|
#25 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har "bare" en vanlig kontorjobb, og mitt arbeid i søvne vil ikke påvirke andre i særlig grad. Så ja, jeg har gått på jobb der jeg i ukesvis ikke sov mer enn 2-3 timer per natt, og det var ikke sammenhengende. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Nei, jeg tror ikke jeg har vært borte fra jobb pga søvnmangel, selv om jeg har sovet lite mange netter mens ungene var små. Men om jeg hadde sovet veldig dårlig over en lengre periode og ikke fungerte på jobb så hadde jeg nok kunnet tatt meg en dag hjemme. Men jeg fungerer relativt sett ganske greit med lite søvn så dermed har det ikke vært noen problemstilling enda.
|
|
|
|
#27 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har mange ganger jobbet til langt på natt for å rekke en tidsfrist, og i slike tilfeller har jeg ingen skrupler med å sove til kl. 10 dagen etter og gå på jobb deretter, men da avspasserer jeg. Jeg tar ikke en sykedag. Ellers har jeg en jobb som muliggjør å sove ti-femten minutter i kontorstolen, hvis det er behov for det. De har jeg gjort flere ganger, og det er svært effektivt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
|
|
|
#29 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Svarer ut fra meg selv:
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Ja det har jeg gjort. Jeg har en jobb der det også går greit å være hjemme og jobbe litt, og noen ganger har jeg mixet dette. Senest tirsdag, da minstemor holdt det gående fra 24-4. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Storebror var til tider søvnterrorist, sov ikke en eneste hel natt før han var 18mnd, og var gjerne våken flere timer i strekk. Da var det faktisk jeg et par ganger var helt på randen. Jeg var så utslitt et par ganger at jeg satt bare i sofaen og grein på morgenen. Da brukte jeg egenmelding. Hadde virkelig ingenting på jobb å gjøre når jeg var så utslitt.
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har aldri latt være å stille på jobb på grunn av søvnmangel. Jeg har søvnproblemer, så det skjer i blant at jeg bare delvis fungerer nettopp pga mangel på søvn.
|
|
|
|
#33 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hjemme fra jobb pga søvnmangel?Jeg har vært borte en dag pga. langvarig søvnmangel. Da fungerte jeg ikke i det hele tatt i klasserommet. Jeg rotet med ord, glemte ting, strevde med å holde faglig fokus, men det som gjorde utslaget var at jeg strevde med å takle en del av elevenes adferd på en god måte. Jeg fant ut at elevene hadde bedre utbytte av vikar en dag, og så en mer uthvilt og opplagt lærer etter det. |
|
|
|
![]() |
|
|