Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-11, 22:17   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?

Ja. Når kommer dere hjem, når legger barna seg og hva rekker dere i mellomtiden?

:nysgjerrig:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:20   #2
Nora71
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2011
Nora71 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Når kommer du og barnet/barna hjem på ettermiddagen?

Mannen og barna er hjemme ca 16. Jeg kommer 16.30. Vi spiser middag, leker litt ute eller inne, ser på barne-tv før kveldstell og legging kl 19.

Nora71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:22   #3
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg og poden er hjemme kl 15, da er det leking inne eller ute eller vi drar i skogen, så middag når mannen kommer hjem rundt 17.30.
Kl 19.30 legges han.Han er 5 år.

Sist redigert av Chablis : 05-09-11 kl 22:48.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:22   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra 10. oktober kommer de hjem mellom 16 og 16.30. De er 1 og 3 år og legger seg ca 20. Vi leker sammen etter at vi har kommet hjem, lager middag til kl. 18, leker igjen og hopper i balja før sengetid. Den som ikke bader vasker/legger sammen/legger på plass klær.

Sist redigert av Siritk : 05-09-11 kl 22:32.
Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:23   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Alder er fint å presisere, selvfølgelig. I forhold til lekser/fritidsaktiviteter og sånt.

Gammel 05-09-11, 22:24   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minsten (16 måneder) og jeg er alltid hjemme.

Poden(6 år) er hjemme fra skolen 12.30 mandager og fredager, og mellom 13.45 og 14.30 de andre dagene.

Gubben er hjemme 14.45, noen ganger 15.15. Vi spiser som regel middag før 15.30.

Begge barna legger seg kl. 20.

Vi har altså lange ettermiddager sammen, og kan rekke det meste. Skal vi ut et ærend så er vi avgårde etter middag før andre har kommet hjem fra jobb. Gubben begynner på jobb 6.30, for å kunne komme tidlig hjem.

Gammel 05-09-11, 22:25   #7
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er hjemme litt over halv fire og barna er lagt før åtte en gang. Vi spiser, slapper av, gjør aktiviteter (dans, fotball) eller går ut en tur i stallen før lekser, kveldsmat og legging.

Gammel 05-09-11, 22:25   #8
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg henter guttene i barnehagen mellom 15-15:30. Da er vi hjemme i 16-tiden.
Jeg gjør klar resten av middagen (gjør det meste før jeg henter ungene) så spiser vi med en gang mannen kommer inn døra. (Normalt kommer han rett over fire.)

Etter det er det leking og kosing fram til kveldsstellet 18:30-19:00.

Mine er bare 19 mnd så de er i barnehagen 5 timer, og jeg er hjemme så vi har mye "kvalitetstid" sammen. Jeg er av de heldige.

Gammel 05-09-11, 22:26   #9
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Guttungen kommer hjem litt før vesla og jeg, vi er her litt etter 1630.

Da er det matlaging mens ungene kanskje gjør litt lekser, eller leker. Spiser middag, så er det kanskje å følge guttungen på trening e.l., hvis ikke vesla (snart 6 år) er helt leggeklar. Dusjer hun da, går "fritiden", og hun sovner som regel ca 1830-19, noen ganger mye før også. Guttungen (9,5 år) er våken lenger, men pga veslas store søvnbehov, har vi ikke den store sosiale omgangen i hverdagen..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:26   #10
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg henter på sfo ca 15 - 15.15. Hjemme 15.30. Vi spiser ikke middag før nærmere 17 (fordi minsten har diabetes og må spise med passe jevne mellomrom, og sfo-måltidet er kl. 14).

Vi pleier ofte å slappe av, gjøre lekser og kose oss litt før middag. (eller gjøre ærend, eller husarbeid e.l.). Etter middag er det fritidsaktiviteter, vennebesøk, husarbeid, handling, svømmehallbesøk eller annet. Kveldsmat litt før 20, og i seng litt over 20.

De store barna (12 og 15) legger seg senere da.

Gammel 05-09-11, 22:26   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Alt fra 15.00-17.00
Spiser middag mellom 16.30-18.00.
De gjør lekser før/etter middag, alt ettersom hvor sent/tidlig de er hjemme.
I seng mellom 20.00-21.00.
De er 7 og 8 år.

Sist redigert av Guttemammis : 05-09-11 kl 22:40.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:26   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mann og barn er hjemme ca. 16.30, mens jeg kommer rundt 17. Vi spiser middag, ungene ser barne-TV, leker litt og bader kanskje, spiser kveldsmat og legges mellom 20 og 20.30.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:27   #13
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og av og til rydder vi også, i dag har vi ryddet mye.

Gammel 05-09-11, 22:27   #14
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når Juste leverer og jeg henter, noe som skjer 3-4 dager i uken, er vi hjemme ca kl 1530. Da har jeg handlet og hentet jentene på AKS. Jeg starter da kl 0700 på morgenen er ferdig på jobb 1430. De dagene rekker vi mye, om vi vil. Jentene legger seg i 20-tiden, så vi får noen timer sammen. Når jeg leverer og Juste henter er de hjemme i 17-1730 tiden. De rekker jo mindre da. De dagene jobber jeg så sent at jeg ikke er hjemme før ungene sover.

Jentene har fotballtrening en gang i uka + en kamp. De andre ettermiddagene (utenom helg) er det ofte aktiviteter i næromtådet eller bare avslapping og lekser som foregår. De er 6 og 8 år gamle.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:27   #15
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mine er 4 og 6,5.

Jeg henter dem som regel, og vi er hjemme cirka 15.45 (hvis ingenting snodig skjærer seg, noe det merkelig ofte gjør).
Brun legger seg kl. 19
og Hvit 19.30.

Vi:
- gjør lekser/slukker branner med stor innlevelse og Duplohelikopter
- spiser middag ca. 17
- sykler eller noe annet med nabojentene mellom middag og Barne-TV
- Barne-TV + yoghurt
- Brun legger seg mens Hvit hoster opp ett eller annet prosjekt. I dag modellerleire, andre dager perler eller tegner hun

Gammel 05-09-11, 22:28   #16
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg er alltid heime. Dei to eldste er heime frå skulen rundt tre. Mannen og minstemor mellom 5 og halv 6. Dei er i seng mellom 7 og 8,

Gammel 05-09-11, 22:28   #17
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kommer hjem 16:30-17:00. Tidligere enn det rekker vi ikke så lenge vi begge har fulle arbeidsdager. 15:30 høres mye bedre ut. Barna er 4 og 7. Vi rekker middag og barnetv og av de få fritidsaktivitene eldstemann har. Han gjør lekser en ettermiddag, svømmer en annen og har som regel besøk/er på besøk en gang eller to i løpet av uka. De legger seg mellom 19:30 og 20.

Gammel 05-09-11, 22:29   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt å fortrenge ettermiddagene mine.....
Men altså; hjemme rundt 16.30, 3 barn 4, snart 9 og 15. Han i mellom er på fritidsaktiviteter 2-3 dager i uken, begynner kl.17, trenger litt hjelp med lekser. Minste svirrer rundt oss og leker frem til leggetid (ja de får en slags middag hver dag) rundt. 19.30. Jeg prøver å komme meg på trening 2 dager man-tors, og går da før minste har lagt seg.

Eldste kommer med matteleksene sine etter kl 21 engang for hjelp.
De dagene jeg ikke er på trening, er det garantert foreldremøter, møte i idrettsklubben, venninnetreff, ærend som må gjøres etc.

Gleder seg veldig til helg allerede....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 22:30   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Mine er 4 og 6,5.

Jeg henter dem som regel, og vi er hjemme cirka 15.45 (hvis ingenting snodig skjærer seg, noe det merkelig ofte gjør).
Brun legger seg kl. 19
og Hvit 19.30.

Vi:
- gjør lekser/slukker branner med stor innlevelse og Duplohelikopter
- spiser middag ca. 17
- sykler eller noe annet med nabojentene mellom middag og Barne-TV
- Barne-TV + yoghurt
- Brun legger seg mens Hvit hoster opp ett eller annet prosjekt. I dag modellerleire, andre dager perler eller tegner hun

Imponerende!

Gammel 05-09-11, 22:31   #20
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg er hjemme 1410. Barna er hjemme 15-1530. Da er det middag og lek inne eller ute. Kvelds 1830 og til sengs ca 1930. Mannen er hjemme ca 17-18. Barna er 2 og 5 år. Aktivitet på ettermiddagen en kveld i uka for eldstemann.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.