|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Takk for link! Interessant og viktig tema.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Jeg ser at en av mine kontakter på Facebook også har dratt den frem. Viktig tema ja!
![]() |
#23 |
Stadig underveis
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Er ikke temaet i seg selv mye viktigere enn hvorvidt artikkelen er godt nok skrevet og nok krystallklar? Jeg tror den er klar nok til å gi oss alle noe å tenke på
![]() |
#24 |
Passiv
|
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Snodig artikkel. |
![]() |
![]() |
#25 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)
Neeei, men det er vel noe med krav fra alle steder om hva man trenger av utstyr til ditt og datt som blir for mye for mange. Telt var kanskje litt dårlig eksempel, sjelden man trenger det sånn brått.
![]() |
#26 |
|
Hvis man plutselig mister kåken sin, for eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Møllspist fletthurpe
|
nei men hvis det alltid er slik at man aldri har mulighet til slikt så er man fattig.. i norge. Fattigdom her i norge er ikke det samme som fattigdom i..... asia f.eks..
![]() |
#28 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Ingen som snakker om "korrekt", men jeg for min del synes det er leit når gode poeng og viktige tema skusles bort i f eks. sleivete formuleringer. Man er ikke automatisk moralsk fordervet og får alt man peker på, selv om man vokser opp i en familie med råd til telt og soveposer.
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Jeg skjønte ikke poenget jeg. Mener hun at hun er fattig? At de som har råd til turutstyr ikke bruker syklene sine? At folk bør fortelle åpent at de har en ødelagt økonomi? At alle andre har det lett eller hva? |
![]() |
![]() |
#30 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Joda, det går bra (om fattigdom i Norge)Jeg synes det var et godt innlegg, med flere poenger. At det kan være store forskjeller mellom naboer - der noen har "alt" uten at de nødvendigvis trenger der, mens andre ikke har alt de trenger. At det er tøft å si offentlig at man har dårlig råd, men at det også fører til støtte fra omgivelsene. Og at det faktisk påvirker barna når familien ikke har like mye penger som familiene til venner.
![]() |
#31 |
Stadig underveis
Det var essensen slik jeg oppfattet det også.
![]() |
#32 |
Pauset
|
Slik tolker jeg det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Dragedytteren
|
Ikke for henne, men for noen er det nok det. De tenker vel at fattige bor i Oslo indre øst, og tenker ikke over at noen av deres naboer kanskje sliter med å ha penger til alt "alle andre" har.