Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-11, 14:51   #181
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Lekkert!

Har noen erfaringer med å sende med "burger"? Stekt karbonade i litt grovt brød? Liker unger det når det er kaldt, tro?

Min påsto nei, helt til han fikk en bit av meg en dag på tur. Hadde grovt rundstykke med karbonade og majones. Det falt i smak.

Ellers sikler jeg på den Goodbyn-mat oksen din, Ramses. Man kan ikke få for mye av sånt, sant?

Gammel 06-09-11, 15:02   #182
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, det kan man virkelig ikke!

Gammel 06-09-11, 15:08   #183
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lekkert!

Har noen erfaringer med å sende med "burger"? Stekt karbonade i litt grovt brød? Liker unger det når det er kaldt, tro?

Ikke prøvd, men det er sikkert godt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 15:57   #184
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekkert!

Bare fiskevarianten. Jeg steker en fiskekake om morgenen, og legger i grovt hamburgerbrød, sammen med salat og osteskive. I følge poden er den perfekt spiseklar til lunsj. Men han liker kald fiskekake også...

Gammel 08-09-11, 19:52   #185
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Morgendagens matpakke til Pluggen. Egg, yoghurt, blåbær, jordbær, druer, 2 pæreskiver med kanelstrøssel på (skal visst forhindre at de blir brune?), 2 brødskiver med kyllingleverpostei, litt oppskjærte grønnsaker og smoothie på flaska:

Gammel 08-09-11, 20:51   #186
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Ramses da! Ikke yoghurt. Fruktmos. Finnes ikke en dråpe melk i den der!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:06   #187
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hmm, vi har fått beskjed fra skolen om at matpakkene våre er for innholdsrike og at frøkna bruker for lang tid på å spise dem.

De er rett og slett for spennende slik at hun glemmer å skynde seg. Enkle brødskiver (ikke for mange da) og minst mulig dilldall er visst det beste, i følge læreren.

Det begynner allerede her altså. Drep kreativiteten før den tar overhånd.

Gammel 08-09-11, 21:54   #188
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hmm, vi har fått beskjed fra skolen om at matpakkene våre er for innholdsrike og at frøkna bruker for lang tid på å spise dem.

Gammel 08-09-11, 21:59   #189
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Eeeh, for innholdsrike? Altså, seriøst, det at en matpakke er spennende og fristende skulle vel bety at den ble spist fortere? Min spiser ihvertfall treigere om det er noe han ikke liker så godt.

Gammel 08-09-11, 22:01   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Her er korleis Planet Box ser ut i bruk. Døme på typiske matpakkar her i heimen.

Her er boksane slik dei er når dei er i veska. Dei treng ikkje ha veskene egentlig - boksen går ned i sekken, men dei likar å ha veskene i handa.

Så kul den virker! Jeg tror vi må ha en sånn, altså. Hva er den termosen, forresten?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 22:23   #191
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fått høre at Knerten bruker lang tid på maten, men det er mer i form av "Han koser seg sånn med maten, han er sånn som nyter den!" Men han går i barnehagen da, de har vel ikke så travet der...

Gammel 08-09-11, 22:30   #192
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vi har også fått høre at Knerten bruker lang tid på maten, men det er mer i form av "Han koser seg sånn med maten, han er sånn som nyter den!" Men han går i barnehagen da, de har vel ikke så travet der...

Ja, jenta vår var slik i barnehagen også. Alltid sist ferdig med maten. Hun koser seg, også tror jeg rett og slett at hun er litt vimsete og glemmer seg bort og gjør andre ting i stedet. Som å snakke med sidemannen osv. Det hender vi sender med enkel matpakke med kun brødskiver og litt grønt, og da kommer den gjerne uspist tilbake. Så vi kommer nok til å fortsette å variere i matveien.

Gammel 08-09-11, 22:40   #193
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten spiser ikke opp matpakkene sine uansett. men grønnsaker og frukt spiser han opp da, det er skivene som kommer tilbake. Jeg har glemt å tømme dagens matboks, jeg er spent på om han spiste pizzabollen jeg endte med (Jeg bakte grove pizzasnurreboller i går.) Men han BRUKER lang tid på å spise hjemme også, og ja, det er vims. Han snakker, tuller med søstra (som sitter i vippestol på gulvet i påvente av å opparbeide nok balanseegenskaper til å kunne støttes opp i en høystol, og setter derved stor pris på at noen snakker med henne..) men også SPISER han. Han gjør det, men lenge. Så jeg er ikke overrasket over at han gjør det i barnehagen også. sånnsett litt spennende hvordan det virker inn at de nå har delt opp gruppen med. De eldste, som han er en av (siden han går i en barnehage der treåringene går på liten avdeling) sitter faktisk på det lille rommet som før var soverom, i fjor var lekerom, og altså nå har blitt spiserom for denne gruppen, for å få mer ro i spisesituasjonen.

Gammel 08-09-11, 23:42   #194
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så kul den virker! Jeg tror vi må ha en sånn, altså. Hva er den termosen, forresten?

Det ser ut som sånne Contigo-flasker.

Her har det vært innholdsrike matpakker denne uken. Alt har ikke blitt spist, men det var heller ikke målet. Den eneste tilbakemeldingen har vært at hun ikke greier å tygge sukkererter. Det vet jeg hun kan, men jeg vet også at det blir mye grønn guffe når hun ikke gidder å tygge ferdig.
I går prøvde jeg å lage sånne morsomme brødskiver da, med pepperkakeformer.. Total katastrofe! Jeg prøvde med en mummiform, men det ble jo bare en ugjenkjennelig klædd.. Jeg skal gi det et nytt forsøk da, med en annen form og et annet brød.

Gammel 09-09-11, 07:12   #195
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går var det strandtur for 1.-4. klasse, og da hadde poden to innbakte pølser, en kiwi, rips og rugfras i matboksen.

I dag har han fiskekake, ost og salat i grovt hamburgerbrød, to plommer, og et hardkokt egg.

Gammel 09-09-11, 07:53   #196
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vetle hadde visst fått litt mye oppmerksomhet med fiskepuddingformene fra de andre klassekameratene, så han ville ikke ha det mer de hadde ikke ertet eller noe, bare vært nyskjerrige - de fleste ville vel likt det?

Så da får jeg styre unna formfigurer på skolen fremover :O

I dag får han brødskrive, gulrotstenger, melonskiver, bell-ost og spekepølse

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 07:56   #197
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Poden liker ikke oppmerksomhet av den typen, så han vil helst ikke ha noe som vekker for mye oppsikt.

Gammel 09-09-11, 08:18   #198
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke så ofte ungene her trenger matpakke, men i dag skal Lillesøster ha med seg matpakke.

Det er to skiver med leverpostei, stukket ut med pepperkakeformer. (Frosk og tog). En grov kavring. Agurkbiter. En rosineske. Og i den lille boksen er det små kjøttboller. Og en boks med smoothie.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 10:46   #199
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det har vi også fått beskjed om. I tillegg til at de andre i klassen visstnok var misunnelige på den spennende nisteboksen til Filosofen. Jeg gav beskjed om at jeg skulle ha meg frabedt å bli diktert hva jeg skal sende med avkommet mitt som skolemat og ikke.

Er det mulig? I går fikk vi en bok fra skolen med tips om spennende, gode og sunne matpakker. Så regner ikke med surmuling fra den kanten.

Gammel 09-09-11, 13:52   #200
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg prøvde meg igjen i dag, med en liten fot-pepperkakeform på ferdigoppskjært, halvtint brød. Mye, mye bedre!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.