|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?
Min påsto nei, helt til han fikk en bit av meg en dag på tur. Hadde grovt rundstykke med karbonade og majones. Det falt i smak.
![]() |
#183 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke prøvd, men det er sikkert godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Personlig pessimist
|
Bare fiskevarianten. Jeg steker en fiskekake om morgenen, og legger i grovt hamburgerbrød, sammen med salat og osteskive. I følge poden er den perfekt spiseklar til lunsj. Men han liker kald fiskekake også...
![]() |
![]() |
#185 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Morgendagens matpakke til Pluggen. Egg, yoghurt, blåbær, jordbær, druer, 2 pæreskiver med kanelstrøssel på (skal visst forhindre at de blir brune?), 2 brødskiver med kyllingleverpostei, litt oppskjærte grønnsaker og smoothie på flaska:
![]() |
#186 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Ramses da!
![]() |
#187 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Hmm, vi har fått beskjed fra skolen om at matpakkene våre er for innholdsrike og at frøkna bruker for lang tid på å spise dem.
![]() |
#189 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Eeeh, for innholdsrike? Altså, seriøst, det at en matpakke er spennende og fristende skulle vel bety at den ble spist fortere? Min spiser ihvertfall treigere om det er noe han ikke liker så godt.
![]() |
#190 |
Glamorøs
|
Så kul den virker! Jeg tror vi må ha en sånn, altså. Hva er den termosen, forresten?
![]() |
#191 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vi har også fått høre at Knerten bruker lang tid på maten, men det er mer i form av "Han koser seg sånn med maten, han er sånn som nyter den!" Men han går i barnehagen da, de har vel ikke så travet der...
![]() |
#192 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ja, jenta vår var slik i barnehagen også. Alltid sist ferdig med maten. Hun koser seg, også tror jeg rett og slett at hun er litt vimsete og glemmer seg bort og gjør andre ting i stedet. Som å snakke med sidemannen osv. Det hender vi sender med enkel matpakke med kun brødskiver og litt grønt, og da kommer den gjerne uspist tilbake. Så vi kommer nok til å fortsette å variere i matveien.
![]() |
#193 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Knerten spiser ikke opp matpakkene sine uansett. men grønnsaker og frukt spiser han opp da, det er skivene som kommer tilbake. Jeg har glemt å tømme dagens matboks, jeg er spent på om han spiste pizzabollen jeg endte med (Jeg bakte grove pizzasnurreboller i går.) Men han BRUKER lang tid på å spise hjemme også, og ja, det er vims. Han snakker, tuller med søstra (som sitter i vippestol på gulvet i påvente av å opparbeide nok balanseegenskaper til å kunne støttes opp i en høystol, og setter derved stor pris på at noen snakker med henne..) men også SPISER han. Han gjør det, men lenge. Så jeg er ikke overrasket over at han gjør det i barnehagen også. sånnsett litt spennende hvordan det virker inn at de nå har delt opp gruppen med. De eldste, som han er en av (siden han går i en barnehage der treåringene går på liten avdeling) sitter faktisk på det lille rommet som før var soverom, i fjor var lekerom, og altså nå har blitt spiserom for denne gruppen, for å få mer ro i spisesituasjonen.
![]() |
#194 |
Kakemonster
|
Det ser ut som sånne Contigo-flasker.
![]() |
#195 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?I går var det strandtur for 1.-4. klasse, og da hadde poden to innbakte pølser, en kiwi, rips og rugfras i matboksen.
![]() |
![]() |
#196 |
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Vetle hadde visst fått litt mye oppmerksomhet med fiskepuddingformene fra de andre klassekameratene, så han ville ikke ha det mer |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Poden liker ikke oppmerksomhet av den typen, så han vil helst ikke ha noe som vekker for mye oppsikt.
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?Det er ikke så ofte ungene her trenger matpakke, men i dag skal Lillesøster ha med seg matpakke.
![]() |
![]() |
#199 |
Elsker gamlis- godis
Er det mulig? I går fikk vi en bok fra skolen med tips om spennende, gode og sunne matpakker. Så regner ikke med surmuling fra den kanten.
![]() |
|
|