|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletAt hun i det minste ikke kunne finne den blanke stemmeseddelen.
|
|
|
#23 |
|
Audacious
|
Re: Barn i valglokalet
Jo, det er det, så lenge det ikke er forstyrrende osv. Andre voksne, derimot, skal ikke med inn. :tidligere leder av stemmestyret:
|
|
|
#25 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Barn i valglokaletHjelpe meg, for et nek.
|
|
|
#26 |
|
Curlingkone
|
Sv: Barn i valglokaletSyns det er kjempefint at større barn får se hvordan det fungerer i et valglokale osv osv, men helt personlig så syns jeg det kanskje er unødvendig å skulle ha lov til å ta de med inn i båsen. Problematisk om man MÅ dra alene, men allikevel. I alle fall når det tydeligvis finnes folk som lar de velge. Stakkars gutt, bli satt til ansvar nesten, for å ha plukket seddelen for sin mor.
|
|
|
#28 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletJeg lurer veldig på hva denne moren brenner for. Siden hun sier hun ikke finner et parti som brenner for det hun gjør.
|
|
|
#30 |
|
Den paranoide androide
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletUt fra det hun sier burde hun jo bli politiker. Hun brenner tydeligvis for et eller annet. Og siden det er noe som ingen andre brenner for burde hun kanskje danne sitt eget parti. Tør jeg foreslå Nepe-partiet? Hvem vet, kanskje hun brenner for det samme som de 37% som ikke gadd å ta turen til valglokalene? Det kan jo bli en brakseier i neste omgang...
"The most likely way for the world to be destroyed, most experts agree, is by accident. That's where we come in. We're computer professionals. We cause accidents." - Nathaniel Borenstein Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
heimføing
|
Sv: Barn i valglokalet
Nei, hvorfor det? Alle har stemmerett, og det står intet i reglementet om hvordan du skal komme fram til valglista du leverer. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En Som Trener
|
Sv: Barn i valglokaletJeg tenkte når jeg leste det at "jaja, om hun i det minste hadde brukt den ene hjernecella si på å ta et valg selv så ville hun vel trolig stemt Frp uansett så da spiller det vel ingen rolle".
|
|
|
#35 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Barn i valglokalet
Jeh ble stoppet når jeg hadde med barna, ville vise de stemmeseddlene. Og det fikk jeg vist ikke lov til.
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barn i valglokalet
På en måte en god ide, på den annen siden ville IQ-testing betydd den sikre død for enkelte parti, og det er jo heller ikke særlig demokratisk. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Barn i valglokalet
Må legge til at jeg ikke hadde lat barna få velge stemmesedel
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barn i valglokaletHadde ikke treåringen valgt hadde vel mora foretatt en loddtrekning mellom de ulike partiene. Tenker jeg. Om det er så mye bedre, vel.
|
|
|
#40 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Barn i valglokaletJeg syns det var direkte ufint av Dagbladet å lage denne saken.
|
![]() |
|
|