Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn i valglokalet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-11, 22:20   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn i valglokalet

At hun i det minste ikke kunne finne den blanke stemmeseddelen.

Gammel 13-09-11, 22:25   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelpes.

Gammel 13-09-11, 22:26   #23
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Barn i valglokalet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo ikke lov å ha barnet med inn i båsen? Jeg har dem med inn i valglokalet, men ikke inn i avlukket. :Oppdratt av gammel valggjennomføringsekspert:

Jo, det er det, så lenge det ikke er forstyrrende osv. Andre voksne, derimot, skal ikke med inn. :tidligere leder av stemmestyret:

Gammel 13-09-11, 22:30   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har mistet troen på det politiske systemet? Hva mener hun alternativet er?

Skulle ønske hun kunne bli dømt for valgfusk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:32   #25
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hjelpe meg, for et nek.
Nei, jeg mangler ord.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:32   #26
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Syns det er kjempefint at større barn får se hvordan det fungerer i et valglokale osv osv, men helt personlig så syns jeg det kanskje er unødvendig å skulle ha lov til å ta de med inn i båsen. Problematisk om man MÅ dra alene, men allikevel. I alle fall når det tydeligvis finnes folk som lar de velge. Stakkars gutt, bli satt til ansvar nesten, for å ha plukket seddelen for sin mor.

Gammel 13-09-11, 22:32   #27
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

At hun i det minste ikke kunne finne den blanke stemmeseddelen.

Det var min tanke også.

Gammel 13-09-11, 22:34   #28
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg lurer veldig på hva denne moren brenner for. Siden hun sier hun ikke finner et parti som brenner for det hun gjør.

Gammel 13-09-11, 22:37   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Demokrati i praksis er at også dumme mennesker har rett til å stemme. Det er trist, men alternativet ville trolig være verre likevel.

:har en soft spot for det opplyste eneveldet:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:44   #30
baltie
Den paranoide androide

baltie sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Ut fra det hun sier burde hun jo bli politiker. Hun brenner tydeligvis for et eller annet. Og siden det er noe som ingen andre brenner for burde hun kanskje danne sitt eget parti. Tør jeg foreslå Nepe-partiet? Hvem vet, kanskje hun brenner for det samme som de 37% som ikke gadd å ta turen til valglokalene? Det kan jo bli en brakseier i neste omgang...

Og dette ble jeg tydeligvis såpass opprørt over at jeg tok turen innom FP for å se om det var noen andre som mente noe om saken. Takk for sist!

Pappa til G2002, G2003, G2009 og G2012.
baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:44   #31
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jeg er opptatt av at vi skal ha høy valgdeltakelse, men de som stemmer etter bingometoden kan kanskje like godt holde seg hjemme.

Nei, hvorfor det? Alle har stemmerett, og det står intet i reglementet om hvordan du skal komme fram til valglista du leverer.

Men så står det noe i pressens etiske regler om å beskytte folk mot seg selv, og mulig den kunne vært anvendt i tilfellet med denne mora og barnet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:46   #32
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hva om man hadde en IQ-test man måtte bestå for å få lov til å stemme. Alder var underordnet.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 22:46   #33
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenkte når jeg leste det at "jaja, om hun i det minste hadde brukt den ene hjernecella si på å ta et valg selv så ville hun vel trolig stemt Frp uansett så da spiller det vel ingen rolle".

:leter etter nek-smilyen:

Gammel 13-09-11, 22:48   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-09-11, 22:52   #35
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Sv: Re: Barn i valglokalet

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jo, det er det, så lenge det ikke er forstyrrende osv. Andre voksne, derimot, skal ikke med inn. :tidligere leder av stemmestyret:

Jeh ble stoppet når jeg hadde med barna, ville vise de stemmeseddlene. Og det fikk jeg vist ikke lov til.

Gammel 13-09-11, 22:59   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hva om man hadde en IQ-test man måtte bestå for å få lov til å stemme. Alder var underordnet.

På en måte en god ide, på den annen siden ville IQ-testing betydd den sikre død for enkelte parti, og det er jo heller ikke særlig demokratisk.

Jeg ble ikke særlig overrasket over hvilket parti treåringen (og moren) valgte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:02   #37
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nepeskrell.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:04   #38
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Standard

Sv: Re: Barn i valglokalet

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Jeh ble stoppet når jeg hadde med barna, ville vise de stemmeseddlene. Og det fikk jeg vist ikke lov til.

Må legge til at jeg ikke hadde lat barna få velge stemmesedel

Gammel 13-09-11, 23:08   #39
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ikke treåringen valgt hadde vel mora foretatt en loddtrekning mellom de ulike partiene. Tenker jeg. Om det er så mye bedre, vel.

Jeg hadde forøvrig med meg 6-åringen og 8-åringen inn i avlukket. Det var dog jeg som valgte hva jeg skulle stemme på.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 23:12   #40
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det var direkte ufint av Dagbladet å lage denne saken.
Henge ut et stakkars nepeskrell på den måten.

"Jeg har vært redd for at Arbeiderpartiet skulle få masse sympatistemmer, etter de grufulle terrorhandlingene 22. juli, derfor ble jeg glad da han stemte blått."

Jeg klarer ikke forstå dette.
... og er ikke det i så fall en antisympatistemme? "Jeg var så redd for at de skulle få masse sympatistemmer så derfor stemte jeg på det motsatte?". Det er vel like ille, det?

Uansett.
Nepeskrell, valgfusk, fy Dagbladet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.