|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletUff da. Jeg syns absolutt at DB kunne spart seg for den saken også. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokalet:råll: |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletDet fantastiske er jo at Dagbladet lager en diger sak på dette, UTEN Å STILLE KRITISKE SPØRSMÅL TIL MORA!!
|
|
|
#68 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Barn i valglokalet
Tja. Hvor begynner man?
|
|
|
#69 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Barn i valglokaletJeg hadde Storesøster med meg når jeg stemte. Ikke fordi jeg måtte, men fordi jeg synes det er fint at hun opplever noe av høytideligheten rundt det å få lov til å velge hvem som skal "bestemme". Jeg ble veldig engasjert i å forklare mekanismene og understreke hvor heldige vi er i Norge, som kan få gjøre dette uten fare for vold eller eget liv, men innser at jeg kanskje ble i overkant engasjert når hun plutselig avbryter meg for å spørre om hva jeg mener med _tortur_ ....
|
|
|
#70 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Barn i valglokaletTrodde man måtte ha en iq over 40 for å være stemmebrettiget jeg... |
|
|
|
|
|
#73 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Barn i valglokalet
Det er noen ganger jeg tenker at det hadde vært kjekt med kontrollspørsmål som man måtte bestå for at stemmen i det hele tatt kan erklæres som gyldig. Dette først og fremst for å beskytte demokratiet mot folk som i denne saken.
|
|
|
#74 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Barn i valglokaletDet var direkte slemt av Dagbladet å slå opp dette. Stakkars unge. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Barn i valglokaletDamen ble intervjuet på radioen i morges. Hun hadde gitt opp det norske demokratiet, sa hun, og derfor var det like greit å gjøre det sånn. "Jeg er en fargerik og impulsiv type, så det ble bare sånn" (eller noe i den duren - "fargerik" var i hvert fall med). Hun framhevet at kollektivtransport og flere lokale legevakter var noe hun brant for. På spørsmål om hun visste hvilke partier som jobbet for disse sakene, sa hun at nei, det hadde hun overhodet ikke satt seg inn i - hun hadde jo gitt opp demokratiet.
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 15-09-11 kl 14:50. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Barn i valglokaletDette var ille. Det var så ille at jeg måtte linke til det på FB.
|
|
|
#78 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barn i valglokaletJeg stusset over denne saken som alle andre. Eller, helt ærlig så ble jeg lettere sjokkert. Jeg skjønner ikke hensikten med artikkelen. Er det for å gjøre narr av dumme folk? Er det ment som en ellevill, sprek nyhet at et barn har stemt? Er det et spark til Det Norske Demokratiet for å vise at Folk har gitt det opp? Er det kritisk blikk på valgordningen? Jeg skjønte det bare ikke.
|
|
|
#79 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Barn i valglokaletJeg hadde vært veldig flau om dette var noen jeg kjente.
|
|
|
#80 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Barn i valglokaletJeg tror det er for å gjøre narr av dumme folk. Man kan lese de kritiske undertonene i artikkelen synes jeg. Journalisten kunne gjort hakket mer og stilt kritiske spørsmål.
|
![]() |
|
|