Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-11, 13:49   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?

Jeg vurderer om jeg skal kjøpe høstsko eller vintersko, når de høstskoene snuppa har holder en måned til. November er vel nesten vinterskomåned eller?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 13:51   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?

Jeg hadde ikke kjøpt høstsko til å bruke i november nei. Og jeg bor på et mildt sted. Har litt samme dilemma. Støvlene til minsta ble ødelagt i går. Jeg vil jo ikke kjøpe nye støvler, det blir for kaldt snart, men jeg vil ikke kjøpe forede støvler, da kan hun jo like gjerne begynne å bruke vintersko? Heldigvis løste det seg, jeg fant storebrors gamle støvler i samme størrelse i kjelleren.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 14:07   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker stort sett høstsko frem til det er minusgrader. Hvis jeg må kjøpe nye sko nå ville ha kjøpt de litt store, sånn at de også kan brukes til våren. Jeg ville ikke ha startet med vintersko nå.

Gammel 03-10-11, 14:12   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Propella: Om jeg skulle kjøpt nye NÅ ville jeg kjøpt høstsko, men høstskoene til snuppa varer hvertfall en måned til (de bare er så irriterende å ta på, men veldig gode når de først er på).

minibolle mai 2012
Gammel 03-10-11, 14:14   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke kjøpt mer høstsko nå, dvs det kommer an å hva slags vintersko du har sett deg ut. Hvis du skal ha type kamik eller tilsvarende til vinteren, trenger hun en annen sko en god stund fremover. Men hvis det er vanlige gtx-sko du tenker på, går det faktisk helt fint å bruke dem litt allerede sier både plutten og toern som har forelsket seg i sine.

Gammel 03-10-11, 14:17   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hun har nesten ubrukte babyKamik etter storebroren, så de står klare til de verste slapsedagene, men jeg tenkte i utgangspunktet goretex med for ja.

minibolle mai 2012
Gammel 03-10-11, 14:23   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan du fint kjøpe om en måneds tid i hvertfall. Du kan egentlig bruke dem nå også, men det er jo ikke nødvendig.

Gammel 03-10-11, 14:25   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg fant nemlig noen primigi vintersko med goretex til 499,- og det er vel en ganske grei pris?

minibolle mai 2012
Gammel 03-10-11, 14:32   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg fant nemlig noen primigi vintersko med goretex til 499,- og det er vel en ganske grei pris?

Helt grei. Ikke spesielt billig. De bruker ikke være så dyre.

Gammel 03-10-11, 14:35   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ok, jeg så nemlig årets modell til 699,- (disse var på salg), men mulig det var en ekstra dyr butikk. Da venter jeg litt til.

minibolle mai 2012
Gammel 03-10-11, 14:37   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jeg kjøpte Primigi gore-tex til kr 99,- på Obs for et par år siden, så 499,- var ikke spesielt billig nei.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 14:51   #12
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mine tre bruker henholdsvis joggesko, goretex-joggesko og superfit-vinterskoene fra i fjor. De begynner nok med vintersko når det er minusgrader på dagtid, og må ha tykkere sokker i. Ser an gradstokken.
Vi har ikke kjøpt noe spesielt for høsten, men satser på vintersko etter hvert. Goretex-vintersko kan jo brukes høst/vinter.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:05   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vintersko blir det nok først når snøen har lagt seg, kan jeg tenke meg. Begge barna er ganske varmblodige.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:06   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg gidder ikkje kjøpe sko no til hausten, men hadde vårsko (som i praksis også er haustsko, sjølvsagt). I fjor kom jo vinteren for fullt i oktober.

Gammel 03-10-11, 15:09   #15
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Vi har Ecco vintersko, de er vel ikke supervarme? Tenkte det var ok å begynne med de snart jeg. Tar ullsåle i når det blir minusgrader.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 15:11   #16
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her kommer vinterskoene frem når det blir minusgrader på dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 18:37   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke tid for vinterstøvler enda, i hvert fall!

Her er det 14 grader nå og om ungene skal bruke vintersko nå, hva skal de ha på seg når det blir kuldegrader?

Goretex elelr andre membransko er en grei ting å ha på. Om formiddagene er det fuktig/rått i gresset og i sandkassen, og da er det greit å ha noe som ikke blir vått, men froeløpig er det ikke kaldt.

Gammel 03-10-11, 18:54   #18
Arona
passer i nissedrakt

Arona sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De fleste gode vinterstøvler puster jo. Jeg har aldri kjøpt "overgangssko" til mine barn. De bruke joggesko, og når det blir litt kjøligere, som nå, bruker de stort sett "dock boots". Vitnerskoene kommer frem når det nærmer seg minusgrader.

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:45   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Vi har Ecco vintersko, de er vel ikke supervarme? Tenkte det var ok å begynne med de snart jeg. Tar ullsåle i når det blir minusgrader.

Ser noen i bhg har begynt allerede.

Gammel 03-10-11, 20:46   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Her kommer vinterskoene frem når det blir minusgrader på dagen.

Skulle vi ha ventet så lenge hadde vi ikke trengt vintersko her.

Vi pleier å ta dem frem i okt/nov alt ettersom.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.