|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg vurderer om jeg skal kjøpe høstsko eller vintersko, når de høstskoene snuppa har holder en måned til. November er vel nesten vinterskomåned eller?
|
|
|
#2 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg hadde ikke kjøpt høstsko til å bruke i november nei. Og jeg bor på et mildt sted. Har litt samme dilemma. Støvlene til minsta ble ødelagt i går. Jeg vil jo ikke kjøpe nye støvler, det blir for kaldt snart, men jeg vil ikke kjøpe forede støvler, da kan hun jo like gjerne begynne å bruke vintersko? Heldigvis løste det seg, jeg fant storebrors gamle støvler i samme størrelse i kjelleren.
|
|
|
#3 |
|
superbruker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Vi bruker stort sett høstsko frem til det er minusgrader. Hvis jeg må kjøpe nye sko nå ville ha kjøpt de litt store, sånn at de også kan brukes til våren. Jeg ville ikke ha startet med vintersko nå.
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Propella: Om jeg skulle kjøpt nye NÅ ville jeg kjøpt høstsko, men høstskoene til snuppa varer hvertfall en måned til (de bare er så irriterende å ta på, men veldig gode når de først er på).
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg hadde ikke kjøpt mer høstsko nå, dvs det kommer an å hva slags vintersko du har sett deg ut. Hvis du skal ha type kamik eller tilsvarende til vinteren, trenger hun en annen sko en god stund fremover. Men hvis det er vanlige gtx-sko du tenker på, går det faktisk helt fint å bruke dem litt allerede sier både plutten og toern som har forelsket seg i sine.
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Hun har nesten ubrukte babyKamik etter storebroren, så de står klare til de verste slapsedagene, men jeg tenkte i utgangspunktet goretex med for ja.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Det kan du fint kjøpe om en måneds tid i hvertfall. Du kan egentlig bruke dem nå også, men det er jo ikke nødvendig.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg fant nemlig noen primigi vintersko med goretex til 499,- og det er vel en ganske grei pris?
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?
Helt grei. Ikke spesielt billig. De bruker ikke være så dyre.
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Ok, jeg så nemlig årets modell til 699,- (disse var på salg), men mulig det var en ekstra dyr butikk. Da venter jeg litt til.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Jeg kjøpte Primigi gore-tex til kr 99,- på Obs for et par år siden, så 499,- var ikke spesielt billig nei. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Mine tre bruker henholdsvis joggesko, goretex-joggesko og superfit-vinterskoene fra i fjor. De begynner nok med vintersko når det er minusgrader på dagtid, og må ha tykkere sokker i. Ser an gradstokken. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Vintersko blir det nok først når snøen har lagt seg, kan jeg tenke meg. Begge barna er ganske varmblodige.
|
|
|
|
#14 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Eg gidder ikkje kjøpe sko no til hausten, men hadde vårsko (som i praksis også er haustsko, sjølvsagt). I fjor kom jo vinteren for fullt i oktober.
|
|
|
#15 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Vi har Ecco vintersko, de er vel ikke supervarme? Tenkte det var ok å begynne med de snart jeg. Tar ullsåle i når det blir minusgrader.
|
|
|
#17 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?Det er ikke tid for vinterstøvler enda, i hvert fall!
|
|
|
#18 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Hvor kaldt er det ute når dere begynner med vintersko til barna?De fleste gode vinterstøvler puster jo. Jeg har aldri kjøpt "overgangssko" til mine barn. De bruke joggesko, og når det blir litt kjøligere, som nå, bruker de stort sett "dock boots". Vitnerskoene kommer frem når det nærmer seg minusgrader. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ser noen i bhg har begynt allerede.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Skulle vi ha ventet så lenge hadde vi ikke trengt vintersko her.
|
![]() |
|
|