|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterlue til 3-åringJenta mi bruker en fra Troll med tynn ull-lue under, ellers har hun et par fra Hutteliut og Petit Nord.
|
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vinterlue til 3-åringHer går det i Isbjørn og reima luer. Jeg er veldig glad i nøstebarn sin ullflecce også men den er ikke vindtett. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterlue til 3-åring
Jeg sydde vindtettstoff inn i luen en gang. Ullflecen er jo dobbel akkurat over ørene så sydde fast i det innerste stoffet
|
|
|
|
#24 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterlue til 3-åringJeg ser at Olgas Oldebørn har godt utvalg i Huttelihut luer - disse er supre til 3-åringer, sitter godt rundt ansikt. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vinterlue til 3-åringPoden på 3,5 har Troll-lue til vinteren. Den øverste av de som Teflona postet. Veldig fornøyde! Den er ikke så kjempetykk, men kombinasjonen av at den holder vind og vann ute og har ull innerst er super. Trengte ikke tykkere lue selv på veldig kalde dager altså. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Borte
|
Sv: Vinterlue til 3-åringVi sverger til Reimaluer fordi de har så god passform. Lillesøster er veldig aktiv og alle andre luer havner på nesetippen etter et halvt minutt ute.
|
|
|
#27 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Vinterlue til 3-åringKivat er dyre, men de varer i mange år. Nå har storebror brukt den i tre sesonger. Den ser ny ut fortsatt. Nå skal lillebror overta.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vinterlue til 3-åringKivat ja! Har også hatt Nøstebarn sin duskelue i ullfleece til storebror, veldig god den også, men som sagt ikke vindtett rundt ørene. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vinterlue til 3-åringTror min 3-åring ville nektet sånne Kivat luer. Er de virkelig behagelige?
|
|
|
#30 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Vinterlue til 3-åringDe har bomullsinnside, så de klør ikke.
|
|
|
#31 |
|
I mål
|
Sv: Vinterlue til 3-åringVi bruker Reimaluene som ligner, hettelue med bomull innvendig. Vi har hatt andre typer også, men disse er dem vi er fornøyde med, og jeg har kjøpt til lillesøster nå. Disse har alltid vært varme nok her i Osloområdet i alle fall. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Vinterlue til 3-åringDa har jeg akkuart bestilt en Kivat-lue fra nettsiden til lillemartine. Siden det var få av modellen der de hadde i str 2-5 år så gikk jeg ut i fra at det samme gjelder i selve butikken. Dermed ble det en lys blå en. Fargen gjør ikke så mye Hentes i butikken over helga, håper den passer godt. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Vinterlue til 3-åringMen de må da bli våte, de Kivat-luene? Når det sludder f.eks?
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Vinterlue til 3-åringKivatluene blir jo våte, men det er ikke noe problem i praksis uten at jeg tør si hvorfor. De er ikke direkte tynne for å si det sånn. du får ikke en sånn på plutten nå, det blir alt for varmt. Men midtvinters er de deilige.
|
|
|
#35 |
|
Lengter etter sola
De er jo så utrolig bløte og myke inni. Ungene digger de.
|
|
|
|
#36 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Poden vår nektar å bruke sånne luer, uansett merke. Det har han gjort siste tre åra. Men før han var stor nok til å nekte, så hadde han ei slik Kivatlue og den hadde perfekt passform.
|
|
|
#37 |
|
Lengter etter sola
De blir våte i overflaten, men jeg har aldri opplevd de som gjennomvåte. Ullen holder seg uansett god og varm, og det skal jo litt til før væsken går igjennom 3 lag
|
|
|
|
#38 |
|
Lengter etter sola
Sv: Vinterlue til 3-åringOg foresten, Luene finnes i "vanlige" luer også, ikke bare hjelmluer.
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Vinterlue til 3-åringHar hatt en slik Kivat lue til eldste, men hun likte den ikke særlig godt, sikkert for varm for vestlandet. Men vil tro den er super der dere får kaldere vinter.
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Vinterlue til 3-åringMazungen insisterte selv på ny Kivatlue i fjor. Hun er nå 8. |
|
|
|
![]() |
|
|