|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
TTH vinterdressHar altså kjøpt en reima tec vinterdress i 98 til min sønn som nettopp ble 3. Han er 95 cm lang, lang i overkroppen. Prøvde dressen på ham i dag, stor synes jeg, men den går nok. Uansett, jeg får nok byttet om jeg vil det og lurer i så fall på TTH heller. TTH i 98 vil bli alt for stor, men tror dere 92 vil holde i hele vinter til ham? Han bruker 92 i bukser nå, litt korte da, men 98 er litt lange igjen. I overkroppen bruker han 98 stort sett.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: TTH vinterdressDen dressen der synes jeg er litt feminin. Jeg sier aldri bombastisk at noe ikke kan brukes av gutter, men jeg hadde ikke kjøpt den der om jeg hadde alternativer tror jeg.
|
|
|
#3 |
|
Sv: TTH vinterdress
Var det jeg også mente. Synd, siden jeg har koder på ellos jeg kunne brukt. Vil babymodellen være bedre til ham eller bør jeg gå for denne modellen (men annen farge)?
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Vi snakker 2008-modellen nå eller? Jeg tror fint han kan ha begge modeller. Jeg har storebarnmodellen til plutten i år, men han hadde garantert hatt det bra i babymodellen også. Babymodellen er mindre slitesterk, men mykere i tøyet. Jeg tenker at når de har kommet i herjealderen der de sklir på barmark og kryper oppetter skråninga på knærne er det på tide å konvertere til storbarnmodell helt uavhengig av alder og størrelse på grunn av behov for slitestyrke i tøyet.
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: TTH vinterdressMen altså, jeg hadde kjøpt denne: http://www.ellos.no/dv/20-Ytterplagg...3sr1?Nr=313269 i str 98. Den vil helt sikkert fungere finfint. Den er veldig god den modellen der, og jeg tror ikke den tøytypen der har det tynne tøyet som babybaggie har.
|
|
|
#6 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: TTH vinterdressDen var veldig jentete. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: TTH vinterdressKatta: Ja, 98 modellen. Butikkene her tar ikke inn mye ticket, så tror ikke jeg kan satse på salg over jul for å få rett str. Han har en lego tec i 92 fra i fjor vinter, sitter som et skudd enda, men usikker på om den passer hele vinteren. Slitestyrke tror jeg blir viktig i år, ja, så bør vel gå for storbarnsmodell. Han har prøvd utallige dresser nå, så jeg tror ikke jeg får ham til å prøve særlig mange flere, stakkars. Hun skulle hatt litt lengre bein!
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Sv: TTH vinterdressJeg har TTH-dresser i størrelse 92 til mine toåringer, og de har goood plass i de, for å si det pent. TTH-dressene er vel lange i ryggen, men forholdsvis korte i beina, er de ikke? Jeg er rimelig sikker på at dressene skal vare over vinteren for mine, og de er over gjennomsnittelig store toåringer. :aner ikke om jeg var til hjelp her: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TTH vinterdressJenta vår har den dressen og den er så fin + at den er god og varm. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Takk, veldig mye hjelp! Da jeg kjøpte reima'en stod jeg også med en TTH i 98 og målte mot og den var enda lengre i beina, så den utgår i den str.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TTH vinterdressDet virker som om TTH er mye større i str enn Reima, både lengre og romsligere. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
maler
|
Sv: TTH vinterdressTTH er større enn reima, men relativt kortere i beina. Stort sett har reima passet mine best, spesielt eldstemann som er langbeint. Toern og treen passer greit i begge deler, men vokser ut av ticket i beina før overkroppen for å si det sånn.
|
|
|
#13 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: TTH vinterdressDen dressen hadde jeg ikke kjøpt til en gutt nei, og jeg er ellers ganske åpen for ulike farger til gutt, bl.a. lilla.
|
|
|
#14 |
|
Sv: TTH vinterdressDet aller beste for hans kropp hadde sikkert vært å hatt en vårdress med flere lag under. Blir så mye stoff ellers på han som er så slank. Har alltid vært vanskelig å finne dress til eldste, og nå har jeg likt problem med ham også. Prøvd Bergans nye, reflex, reima med strikk og i babymodell. Ingen av de passer ham godt. Hva mer finnes da for en med lang overkropp? Er TTH det jeg bør satse på? Får vel gå innom Babyshop i morgen etter jobb og høre om jeg kan bytte reima dressen og prøve på ham en TTH og se hva jeg synes. Kjøpte reima tec + votter til ham også, str som skulle passe en normal 3-åring, men de var jo alt for store.
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: TTH vinterdressDet kan være at babymodellene er bedre hvis han er veldig småbarnsaktig i fasongen ennå altså, de er jo litt kortere i beina og det spiller ikke så stor rolle hvor man har midja om du skjønner. Ellers er ticket korte i beina ja. Såpass korte at 98 er akkurat i beina til plutten, men han har sikkert 20 cm til overs i overkroppen.
|
|
|
#17 |
|
Den har jeg ikke prøvd, tror den blir for trang for ham og så tror jeg den er lang i beina etter hva jeg har hørt?
|
|
|
#18 |
|
Ja, han har kanskje litt babyaktig fasong enda. Bleie bruker han også og slutter neppe med det første.
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
![]() |
Sv: TTH vinterdressJeg hadde ikke kjøpt den dressen til en gutt
|
|
|