Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Peptalk deg selv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-11, 11:37   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Peptalk deg selv

Det blir mørkere og det blir tungere å komme i gang med dagen. Desto viktigere, for min del, å være bevisst på hvordan jeg tenker (+ ta ekstra dose D-vitamin). Ikke minst tenker om meg selv. Så jeg tenkte vi kunne ha en feel-good-tråd hvor vi pepper oss selv med det vi er fornøyde med og forteller hva vi er stolte over å ha fått til denne uka, denne dagen eller mer generelt.

Jeg synes jeg var meget flink som fikk begge ungene ut døra i dag uten klikking av noe slag. Dette er noe jeg jobber bevisst med - jeg klikker utrolig lett i morgenstress. Så en forholdsvis smooth morgen, selv med ull-innerst-diskusjon, turdag med kakao og "nei, du trenger ikke ha med 4 vedkubber til bålet, det holder med en -diskusjonen".

Neste?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 11:50   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk deg selv

Lillesøster brølte et par ganger i løpet av natta og så valgte hun å stå opp klokka 5. Jeg gråter ikke.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 12:11   #3
Sundae
Bør lage seg en tittel selv

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Bra tråd, Minerva!

Jeg har en som er noen dager gammel, men jeg blir husket på den hver dag: Jeg har ryddet og sortert i ungenes klesskap og det er så lett å finne frem der nå, for dem og for meg.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 12:16   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk foto-oppdrag fra jobben, og har laget panoramabilde for første gang. Sjefen ble fornøyd.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 12:59   #5
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg overlever høstferie hjemme med ungene (Ja vi har faktisk kost oss....). Jeg har fått gjort 4 av 10 ting på "to do" lista mi, og det er jeg sabla fornøyd med. GO GO ZEPPELIN!

Gammel 14-10-11, 13:12   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt høstryddeogvaskeekstravaganza, og det er ganske ryddig både der det synes og der det ikke synes.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 20:57   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Heia dere!

Jeg har laget squashsuppe til middag, for første gang! Den ble god, særlig med chorizo.

Gammel 14-10-11, 21:01   #8
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vasket badet i to timer (gnikket på hver eneste flise og fog) og det har aldri vært så skinnende fint som nå. Jeg og en svamp fra Scotch-Brite gjorde jobben!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:01   #9
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har vært på skolen i dag, tiltross for Murphy har spent bein på meg siden i morges. Og tenkt med meg selv at jeg er bra, bra nok, og at jeg skal klare det.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 21:18   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kom meg på trening i sag selv om jeg føler meg skikkelig trøtt og sliten og egentlig hadde lyst til å forbli i sengen.

Gammel 14-10-11, 21:47   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har gått tur! Og hatt fine timar på skolen. Og prata med ei som trengte det.

Gammel 14-10-11, 21:50   #12
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok meg tid i dag. Og det er ikke lett for meg for tiden.
Men jeg tok meg tid, til tross for tidspress og stress, til å sette meg ned på en cafe og kose meg en halvtimes tid med en avis og god mat i dag, da jeg var ute i parkett-hente-ærend.
Det var utrolig deilig, og det skal jeg fortsette med, uten å ha dårlig samvittighet.

Ellers skal jeg lese litt i denne tråden, og få litt inspirasjon. For jeg kan virkelig trenge å gi meg selv en liten peptalk i ny og ne.

Gammel 14-10-11, 22:13   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har skrevet ferdig fagoppgaven min om barn med spesielle beov. Barna mine har vært over gjennomsnittlig snille med hverandre i dag. Så da kan det bare være at jeg har arbeidshelg og at uken har vært alt for hektisk!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:13   #14
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spontaninviterte naboparet på middag i ettermiddag på pastasalat og champagne. Det ble en veldig hyggelig middag.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 23:24   #15
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte roser til meg selv i dag. Fordi jeg har lyst til å bli flinkere til å nyte hverdagen mer!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 11:41   #16
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Liker denne tråden veldig godt allerede!

Jeg laget god frokost til familien i dag og nå har jeg satt meg ned for å jobbe noen timer. Jeg skal planlegge undervisning for de kommende ukene. Det skal jeg klare så fint så! Jeg er god nok, jeg får det til, det er tilstrekkelig.

Husk å pust!

Gammel 15-10-11, 13:21   #17
leaht
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2011
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Jeg er mer glad i meg selv enn jeg har vært på mange år...

Gammel 15-10-11, 14:57   #18
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Så bra, leaht!

Jeg har ryddet plass til treningstur i skogen. Med melissa Horn, Adele og Eva Cassidy på øret, damer som inspirerer meg. Herlig! Ta dere tid til å lytte til denne:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)

Sen En Tid Tillbaka Lyrics

Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till

Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort

Sen en tid tillbaka har jag varit tyst
Och försökt att känna efter hur det känns
Ja man gör som alla andra och försöker att bli van
Men jag har tröttnat på att vara likadan

Sen en tid tillbaka har jag känt mig svag
Och försökt att vara nån till lags
Ja man kämpar för en plats som passar både här och där
Och snart har man glömt vem man är

Och jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
För allting jag skriver det blir ändå för kort

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om
Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där
Men snart ska jag hitta den jag är

Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya kläder
Men i vad jag än tar på mig känner jag mig alltför kort

Ja jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
För allting jag skriver det blir ändå för kort
Har jag förmågan att glömma bort

Sist redigert av Minerva : 15-10-11 kl 15:33.
Gammel 15-10-11, 21:27   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Fin tråd !

Jeg fikk eldstemann avgårde på stevne før, kl 7 i dag tidlig og tok tidlig morgen med blide helgestemte unger før fuglene feis. Har fått unna tre av oktobers to-do på lista på kjøkkenveggen. Nemlig tatt inn trampolina, klippet plenen for siste gang og satt utemøblene i garasjen.

Veldig mye er temmelig skakkjørt her akkurat nå, så det er godt med alt som er gjort. Kanskje jeg kan krysse av et par ting til i morgen ?

Gammel 15-10-11, 21:44   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

For en kjempefin tråd!

Jeg har ryddet kommunen i gangen. Det har jeg gruet meg til i et halvt år, men nå er det gjort, og det føles så deilig!

Også kommer jeg inn i førgravid-jeansene mine igjen nå. Jeg er kjempeglad, nå kan jeg legge vekk de med tyve cm for mye plass i livet.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.