|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEt annet argument for arving av klær er at den som mottar arvetøy slipper å bruke masse tid på å dra i butikken. Jeg synes det er en stor lettelse. I tillegg til at det er flott å spare penger og fint å sørge for gjenbruk.
![]() |
#42 |
Einsam
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøy
Det blir noe helt annet. Jeg ga også bort en del klær da jeg gikk ned veldig mange kilo, og spurte pent ei venninne om hun ville se over om noe av det var passe. Det var jo mye pene klær, mye lite brukt, og hun ble overlykkelig over ny garderobe. Hun er ufør, og har ikke så veldig god råd til tider, og det var det jeg tenkte mest på, ikke at hun var større enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir glad uansett jeg. Det som er stygt/flekkete kaster jeg, den som vi ikke kan/vil bruke går i en conteiner av ett eller annet slag, og resten brukes. Vi tar imot med stor glede! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg tror det er veldig kulturelt betinget. Her jeg bor er det veldig "kultur for" å handle på loppemarked og å gi hverandre brukt tøy. Folk er kvalitetsbevisste men benytter gjerne brukte ting. Jeg får masse fantastisk fint tøy fra bl.a Nøstebarn, Polarn & Pyret og Okker gokker fra tre venninner til minstemann, og hun ene får arvetøy fra meg til sin datter (Bl.a Noa Noa, Tulip og Tatamo og egenprodusert) Vi er alle superhappy. Vi liker kvalitet men vi arver mer enn gjerne. Ingen av oss har dårlig råd, men vi liker tanken på at ting blir gjenbrukt (og å få kvalitetsklær gratis/billig selvsagt
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde også tatt meg nær av det om en venninne kom til meg med sine nå for store klær og nærmest proklamerte at "nå som jeg har blitt tynn og du har blitt tjukk, så kan du få disse!", altså. Sånn til akkurat den historien. Hjelpes, det var ikke verdens mest taktfulle venninne!
![]() |
#46 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg fikk arve masse tøy av en venninne av meg som gikk ned masse i vekt. Vi hadde tidligere veid omtrentlige det samme. Hun kom med tilbudet på en veldig ålreit måte, så det ble ikke kleint overhodet.
![]() |
![]() |
#47 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har også gitt klær videre etter at jeg gikk ned i vekt. Jeg har vært veldig obs på at det kanskje er sårt for mottakeren, men vi har "Snakket om Det", så det går greit.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, og jeg ser jo at tanken er fin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Textrovert
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJa, jeg skjønner deg godt, jeg, altså, Sundae. Jeg hadde blitt helt satt ut av det, kjenner jeg meg selv rett.
![]() |
#50 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Hvis jeg hadde vært din nabo så hadde jeg blitt smigret over at du hadde tenkt tanken når du så meg og blitt veldig glad for det.
![]() |
#51 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde iallefall blitt kjempeglad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg hadde blitt suuper glad om noen tilbød meg arveklær. Synes det bare er kjempekoselig å kunne gjøre sånt for hverandre, prøver å gjøre det samme, men jeg kjenner nesten ingen som har jenter som er yngre enn lillegås. Alle har gutter og da er det kansje en smule fornærmende å tilby kjoler
![]() |
#54 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er derfor jeg nå har gitt bort klær til folk jeg ikke kjenner noe særlig. Det eneste jeg vet er at de har en gutt i ca riktig størrelse.
![]() |
![]() |
#55 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyGenerelt vil jeg si at de som virkelig trenger arvetøy vil ha mest problemer med å bli tilbudt det. Det er en del av fattigdomsfella. De (noen av dem)som ikke har råd til all verden tror at alle andre har det helt annerledes (at det bare er fattigluser som tar imot arvetøy), og kjemper i mot med nebb og klør for å ikke fremstå som fattige.
![]() |
![]() |
#56 |
Passiv
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyDet gjør vondt på de mest merkelige vis hvis man har et kompleks i utgangspunktet. Arvetøy kan kjennes fælt ut hvis man virkelig har så dårlig råd at man ikke kunne kjøpt nytt om man ønsket det. :btdt: |
![]() |
![]() |
#57 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyEg hadde blitt kjempeglad om nokon spurte om me ville arva. Men ein bekjent forkynte under ein samtale om økonomi, at det var absolutt ingen grunn til at folk skulle arve klær i dag, for klær var så billig. Og noko anna grunn til å arve kunne ho ikkje sjå.
![]() |
#58 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJa, mange tar seg nær av å tilbys å arve tøy til barna. :jobberfart:
![]() |
#59 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyJeg har spurt både kolleger, familie og venninner (feks Blå) om de ville arve barnetøy, og det har ikke falt meg inn at det kunne bli tatt ille opp, og jeg hadde ikke blitt fornærmet om de hadde takket pent nei heller. Selv syns jeg det er stor stas å få arvetøy.
![]() |
![]() |
#60 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ta seg nær av forespørsel om arvetøyOK. Så hvis folk ser ut til å ha normalt mye penger og er norske, så kan man be dem om å arve tøy. Da tror jeg vi er på den sikre siden med naboen min gitt.
![]() |
![]() |
|
|