|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#121 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Men det er vel tilleggsinfo fra rundskrivet, eller? Da må du nesten ta med hele kapitlet, som omhandler barn som har en hjemmeværende forelder og hvor den arbeidende forelderen bruker sykt-barn-dager: |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
J... Sist redigert av m^2 : 21-10-11 kl 15:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er faktisk ikke så veldig vanlig å få dekket det utover 6 G fra arbeidsgiver, det være seg sykepenger, sykt barn eller foreldrepermisjon. Og det er definitivt ikke ved lov, det er i så fall forhandlede rettigheter.
![]() |
![]() |
#124 |
|
åh... Sist redigert av m^2 : 21-10-11 kl 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerVi har nettopp vedtatt at ytelsar på inntekt over 6G skal betalast. Og vi er et stort konsern. Så sånn veldig vanlig trur ikkje eg det er. Om du ser til små bedrifter er det heller sjeldent.
![]() |
![]() |
#126 |
|
Eller at jeg har misforstått noe. Det skal du ikke se bort fra Sist redigert av m^2 : 21-10-11 kl 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerDet er jo noen arbeidsgivere som gjør det, så det er jo ikke sikkert det er en misforståelse, m^2.
![]() |
![]() |
#128 |
Ferdiglada
Du er jo ikkje vrang kjære deg!
![]() |
![]() |
#129 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det kommer helt an på hva slags avtaler man har. I mange private bedrifter er ihvertfall dette vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Erfaren
![]() ![]() |
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerSjefer som blir sur pga egen eller barns sykdom er ikke bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg skjønner egentlig at det blir spørsmål om legeerklæring, selv om det føles tungvindt.. Jeg har flere ganger opplevd at svogeren min har hatt friskt barn hjemme, "for han har jo ti dager for å bruke på barnet..." er alltid en dag her og en dag der i oktober, november og desember....
![]() |
![]() |
#132 |
Tittel og tittel....
|
Men det var vel ikke poenget her? At arbeidsgiver ber om en erklæring er jo forsåvidt greit, men for min del faller hele poenget bort dersom man bare kan ringe og be om å få skrevet en erklæring uten at legen ser barnet.
![]() |
#133 |
Tittel og tittel....
|
Jeg skjønner faktisk ikke at folk gjør det der. Om jeg hadde vært en unnasluntrer så hadde jeg aldri i livet turt å bruke opp syktbarndager på tull. Hva om barnet blir skikkelig syk 15. desember og man har brukt opp dager på tull? Ikke akkurat smart.
![]() |
#134 |
|
Nemlig. Nesten så jeg håpet at det ville skje...
![]() |
![]() |
#135 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerSelvsagt ikke bra om sjefen blir sur grunnet barnets sykdom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJeg stiftet kjennskap til denne regelen når sønnen min var innlagt på sykehus imer enn tre dager. Planen vår opprinnelig var å bytte etter tre dager. Sånn som jeg opplevde sykehusoppholdet fant jeg det uansvarlig å bytte med mannen min etter tre dager. Og av beskjed til min sjef om at jeg ble borte lenger. Alt velfrem til månedsoppgjøret da lønn ikke godkjente 8 dager med sykt barn på meg.
![]() |
#137 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerBortkastet tid for sykehuslegen å skrive en erklæring om at dere var innlagt? Du tuller nå, sant? Hvis du hadde 8 sykt barndager fordi dere lå på sykehus er det vel helt naturlig at du skal kunne dokumentere dette på noe vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerMen å få kjøreutgifter dekket for foreldrebytte til sykehus var klin umulig. Å få bekreftelse på et barn som er innlagt blir likevel i en annen kategori enn å bli avkrevd å ta en spyende ungeflokk til legen på dag 4. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
Nå er vel det strengt tatt ingen reell problemstilling med den spyende ungeflokken så lenge ingen har opplevd det, men en annen måte å løse akkurat det problemet er jo at den andre foreldren er hjemme noen dager også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommerJfr aml så er det ikke legeerklæring som er kravet, men erklæring på hvorfor ikke den andre forelderen kan ta sin andel av syktbarndagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|