|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Her går "alle" småtassene. Sammen med voksne. De som har lys ute, kan man ringe på til. Ingen trenger gå alene, Man treffer noen, kanskje noen man kjenner, og går med dem. Om høsten sitter folk gjerne inne på kvelden, men akkurat denne kvelden, er små og store ute og går og treffes. Før var jeg skikkelig motstander, men sånn det fungerer her, har jeg blitt omvendt.
![]() |
#22 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?
Samme her. I år er han veldig gira, og vi har handlet inn ymse Nille-effekter. Her omkring er det flere som pynter litt utenfor huset for å signalisere at barn er velkomne: fakler, gresskar, skjellettfigurer osv. Godt voksne folk kler seg ut for å ønske velkommen. Jeg må motvillig innrømme at det er litt artig.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Nei. Kirka arrangerer barnefest, så vi er der og slipper unna knask og knep-timene. Deilig.
![]() |
#24 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har gått et par ganger i gården, men da har vi alltid sjekket på forhånd at naboene er game. I år skal vi nok på feiring i parken. Ingen har kommet til oss, for de andre barna i gården har vært så mye yngre.
![]() |
#25 |
ræv med ører
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Her går alle. Kjempemoro for små og store! En skikk trenger hverken å være gammel eller norsk for å være artig.
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Forresten så kommer det ganske mange hit og ringer på og vi har godis til alle som kommer. Barna mine (som ikke går selv) syns riktignok det er urettferdig at vi deler ut godis til de andre barna, mens de selv ikke går og bare får smake litt.
![]() |
#27 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har ingen tradisjon for dette og hadde det vært opp til 6 åringen så hadde hun gått. Hadde det vært flere, altså en vennegjeng så er det helt greitt, eller er det en lørdag så kunne jeg kanskje blitt med selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har aldri gått,jeg synnes det er helt på bærtur,vi kjøper ikke inn godteri for masse penger for å fore andre unger med det når ikke våre(turbo) kan spise sånt.og pga det så har turbo aldri spurt om å få gå.
![]() |
#29 |
ræv med ører
Hvorfor deler du ut samtidig som ungene ikke får gå selv?
![]() |
#30 |
På (opp?)tur
|
Nei, det er jo urettferdig, så ikke rart de reagerer på det. Sier som Olympia, hvorfor gjør du sånn?
![]() |
#31 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg deler ut den 31. og skal ha fest den 29. Jeg har tatt den helt ut og bestilt diverse skumle greier på eBay, kjøpt hodeskaller på Nille og fått skummel-halloween-spilleliste av stesønnen. Vi pynter før festen og lar pynten stå til 31. Kommer det barn hit, får de snop, og pøbelprinsessen får gå hvis hun vil.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg er en kjiping som ikke liker Halloween, og kommer til å holde igjen lengst mulig. Dvs barna får nok gå på fester og bli med ut for å tigge, men ikke initiert av oss. Nå er jo vår eldste bare 4,5 og han vet ikke hva dette er, men regner med det endrer seg innen få år. Så får vi ta en ny runde på det da. Enn så lenge deltar vi overhodet ikke på noen måte.
![]() |
#33 |
Unik
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Våre går ikkje. Er ein del mas om det i år, men eg har sagt nei. Har ikkje vert noko tradisjon for å gå her. Her blir det kun delt ut godteri til nyttårsbukkar på nyttårsafta.
![]() |
#34 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg husker med glede hvor gøy det var å gå julebukk. Siden den tradisjonen ser ut til å ha dødd ut unner jeg gjerne barna mine samme opplevelsen ved å få gå Halloween. Klarer i grunnen ikke å mobilisere noen argumenter for hvorfor det skulle være problematisk heller.
![]() |
#35 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg synes ungene er for små til å gå enda, men i år skal de få kle seg ut og dele ut godteri (de har snakket så veldig mye om det å kle seg ut, ikke å gå etter godteri altså).
![]() |
![]() |
#36 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
De har aldri før hatt lyst til å gå (takk og lov), så akkurat den har jo vært grei. Men godis har de jo alltid lyst på likvel! Og de får jo selvfølgelig smake, men å være med å dele ut at vår godis til andre, er litt hardt. Her er det så mange barn i nabolaget at jeg vet vi får mange på døra. Syns faktisk det hadde vært pinlig å ikke ha godis og dele ut, da jeg føler at det er forventet. Det er vel ikke sånn at hvis man ikke går selv kan man ikke dele ut til andre? Jeg deler ut til andre, men hadde likevel følt det veldig ukomfortabelt å være med egne barn på "tiggerunde".
![]() |
#37 |
ræv med ører
Jeg synes det er rart, for å være helt ærlig. For det første synes jeg det er litt trist at noen fortsatt betegner Halloween som "tiggerunde".Du skriver jo selv at det er mange barn som går i nabolaget, det høres jo ut som at skikken er godt etablert der dere bor?
![]() |
#38 |
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Vi feirer ikke haloween men ungene går heller nyttårsbukk på nyttårsaften. Mye kosligere.
![]() |
#39 |
Medlem siden: Mar 2008
Jeg er enig med deg. Her er det forventet at barna som går får, så derfor har jeg kjøpt, men det sitter litt langt inne å sende mine ut.
![]() |
#40 |
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Går "alle" knask og knep?Knerten er jo bare tre år, så han har av naturlige årsaker ikke akkurat bedt om å få gå før. Mannen mente han kanskje kan få gå på borettslagets fellesfest da, at de to kunne gå dit. Sånn en liten tur i alle fall. Men om de går på "knask eller knep"-runde tviler jeg på. Men skal de dit bør vi vel ordne noe kostyme...
![]() |
|
|