Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaste, kaste, sa kjerringa

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 08:31   #21
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg liker orden og vil ha så få ting som mulig. Mannen derimot klarer knapt kaste noe som helst, men han er heldigvis bedre enn svigerfar som samler på absolutt ALT. Gamle ledningsstubber fra ødelagte lamper f.eks., de kan jo tenkes å komme til nytte en gang.

Mannen har fått nytt klesskap og jeg fikk æren av å flytte over hans klær siden han var på utenlandsreise med jobben. Han har intet mindre enn 12 par olabukser, men bruker bare to par om hverandre. De andre kan tenkes å komme til nytte som arbeidsbukser. (Ja, for du trenger virkelig 10 par arbeidsbukser, kjære. )

Han hadde også nesten en halv bokhylle full av gamle pensumbøker fra høyskolen. Han mente det var for galt å kaste de, men økonomibøker fra 1995 har virkelig ingen verdi (og har ikke blitt bladd i de siste 10 år) så jeg har nå kastet de uten at han vet om det.

Jeg kan fortsette med mye mer, men dere skjønner sikkert tegninga.

Jeg høyner med Jegerprøveboka fra 1983. Og han har ikke jaktet eller tatt i et våpen (eller boka!) på de 15 årene vi har vært sammen, og kommer trolig ikke til å gjøre det igjen. Utdatert? Neida, kjekt å ha, mener mannen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:33   #22
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Stompen, her.

Jeg føler at jeg kaster og kaster, men tar man en titt opp på loftet der det jo ut som om vi aldri kvitter oss med noe...

Jepp!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:33   #23
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her kaster jeg mest, men mannen får bestemme over sine ting da.
Å gamle tegneserier og bøker kaster vi aboslutt ikke.! Her leses det masse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:35   #24
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Og når vi først er inne på bøker- oppslagsverk fra 50-tallet som mangler ett bind er ikke lenger noe å samle på, hadde det vært komplett kunne man kanskje ha vurdert det, men ærlig talt, det får være måte på.

Gammel 24-10-11, 08:49   #25
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men man kan ikke kaste Bobsey-barna-bøker fra sin barndom, og lille frøken detektiv man har arvet, kan man vel?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 08:50   #26
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg høyner med Jegerprøveboka fra 1983. Og han har ikke jaktet eller tatt i et våpen (eller boka!) på de 15 årene vi har vært sammen, og kommer trolig ikke til å gjøre det igjen. Utdatert? Neida, kjekt å ha, mener mannen.

Conansamling fra 1985 og ikke bare bladene men albumene også.
Dessuten har vi samtlige Autofil blader som skal nøye blas igjennom hver gang vi bytter bil hvert 6? år.

Gammel 24-10-11, 08:57   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men man kan ikke kaste Bobsey-barna-bøker fra sin barndom, og lille frøken detektiv man har arvet, kan man vel?

Nei, det ville ikke jeg gjort.

Og bare tanken på å kaste tegneserier og blader fra barndommen.

Gi det i det minste til loppis eller legg det på Finn.

Jeg er håpløs nostalgiker og får åndenød ved tanken på å kaste noe fra barndommen som jeg har spart hele den tiden. Heldigvis har jeg minst et barn med sansen for gamle barnebøker, i tillegg til at jeg leser dem selv.

Også blir jeg himmelfallen av all klagingen på at mennene har for mye gammelt i denne tråden. Nesten litt respektløst å legge ut om sånt i åpent forum.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:07   #28
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er kjent som kaster'n. Kan ikke fordra å oppbavare ting som ikke blir brukt, har noen få ting i samlekasser, mannen har mye mer. Han synes jeg maser og at han skal rydde. Og det er riktig.

Jeg er også nøye med å rydde unna og selge barne utstyr og leker som ikke er i bruk. Har ryddet mye nå rett før bursdag.

Gammel 24-10-11, 09:17   #29
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kaster,han samler.
Fikk ryddet store deler av loftet for en mnd tid siden. sndte masse på loppis,han klaget og bar seg,men ærlig talt, gamle svære furusenger som vi ikke har behov for de trengs ikke å lagres i all evighet.
Han tar vare på alt av esker og, for det kan jo hende at han fåt bruk for de. Fant esken til Nokia 3310 på loftet blandt annet.
Gamle pcer *river seg i håret* og de store skjermene....Ledninger, lamper.
Klær og blader er ikke noe problem, ikke bøker heller.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 09:21   #30
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Av alle små særheter så syns jeg ikke det er så galt å sukke litt over enkelte ting altså, det er jo ikke akkurat som om han ikke selv skjønner at det er tåpelig å tro at han etter 15 år kommer til å få bruk for en bok som ikke er oppdatert på lover og regler engang.
Jeg har da mine greier jeg og, som han sukker over, og om han vil dele det med andre så hadde jeg bare ledd av det. Han syns sikkert jeg er helt håpløs som har forskjellige hobbyprosjekter i hvert rom, og det kan vi le av begge to.

Gammel 24-10-11, 09:23   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor kaster. Masse! Jeg øver meg på å ikke si noe, for hun responderer med at "ja, vil DU ha det, da??", og det vil jeg jo ikke. Jeg vil bare at HUN skal ta vare på det. I tilfelle. Nå hadde hun brent de gamle glansbildebøkene og minnebøkene sine fra da hun var lita!

Jeg begriper ikke at vi er i slekt.

Gammel 24-10-11, 09:23   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kaster ikke Conan, Asterix og Star Wars tegneserier.
Men Bonytt, Autofil og Costume har vel fint liten samleverdi?!

Jeg har et sentimentalt forhold til småstein, så da blir det deretter i hjemmet. Men jeg prøver å skjerpe meg og kaste med hard hånd innimellom.

Og jeg har store planer om å kvitte meg med et par kilo med data-bøker, type Windows2000-et_eller_annet. Det er ikke noe å samle på.

Gammel 24-10-11, 09:24   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

. Nå hadde hun brent de gamle glansbildebøkene og minnebøkene sine fra da hun var lita!

Slikt kan man jo ikke gjøre!

Gammel 24-10-11, 09:25   #34
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Kast tegneseriene mine og du går samme veien:bisk:
Selvhjelpsbøker fra Tante Gunda el. som vi fikk til jul i 1986 kan godt kastes, men jeg merker det sitter langt inne å kaste bøker- ikke spesielt god på å kaste noe som helst egentlig.(Til gubbens stor fortvilelse)

Gammel 24-10-11, 09:53   #35
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå hadde hun brent de gamle glansbildebøkene og minnebøkene sine fra da hun var lita!

Hun har spart på dem helt til nå, og så brant hun dem?!?

Gammel 24-10-11, 09:54   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp.

Gammel 24-10-11, 10:00   #37
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man kan virkelig ikke forlange at foreldre skal fungere som lagerplass i årevis. Nå hadde hun tatt vare på det til barna var etablert, da bør de komme og hente det de vil ha, mener nå jeg. Kjenner jeg blir irritert på forventningene her. Mens barna studerer og bor på hybel, greitt nok.

Kansje denne moren hadde gått og ønsket seg mer rom og ryddighet i alle år (som jeg) og en gang tar tålmodigheten slutt? Hennes egne ting, de må hun få gjøre som hun vil med.

Gammel 24-10-11, 10:06   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Du har selvsagt rett, Mrs. S, og jeg sier ikke et pip, heller. Men jeg ante faktisk ikke at hun hadde dem, og kunne kanskje tenkt meg at hun spurte om noen av barnabarna ville ha i hvert fall glansbildebøkene. Men, hennes ting, hennes beslutning. Hun rydder og kaster og rydder og kaster kontinuerlig. Hun sier at det er for at dødsboet ikke skal bli for uoverkommelig.

Gammel 24-10-11, 10:13   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

De glansbildene ville gjort stor lykke på en samler&antikk-messe her på østlandet altså. Sånt er sjeldent og veldig ettertraktet blant samlere.

Gammel 24-10-11, 10:23   #40
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Må bare legge til at jeg gir masse til Freetex. Jeg sier "kaste" for enkelthets skyld.

Det er ikke så ensidig at jeg vil kvitte meg med alle hans ting heller. Jeg kaster mer enn jeg vil, hvis han hadde møtt meg på halvveien og vi kastet 50/50.

I April, 12 kasser med bøker til Freetex, 1 av disse var hans bøker. Hvorfor er mine bøker mindre verd enn hans? Bonytt mindre verd enn Filmkubben-blader? Mine tegneserier mindre verd enn hans? Hver slik rydderunde har samme skjevdeling, og det irriterer meg. Snart har jeg ingenting igjen. Han leser det jo ikke... slå av pc'en og ta en bok, da vel. Skal det spares på i 40 år?

Vi får ikke mer plass, og vi kan ikke bygge ut for å skaffe mere rom. Økonomien tillater det ikke. Jeg har sluttet å kjøpe blader, de få gangene jeg kjøper noe så går det rett i papirdunken etter at det er lest.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.