|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du husholdningsbudsjett? | |||
| Ja, og synes det er veldig praktisk |
|
31 | 31,00% |
| Ja, men ser ikke egentlig poenget |
|
0 | 0% |
| Nei, men kunne ha trengt det |
|
26 | 26,00% |
| Nei, det vil bare være merarbeid uten oppside |
|
43 | 43,00% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja, det har vi. Vi har budsjett for det meste, det gir oss kontroll og det er lettere å planlegge. Vi har god økonomi, men jeg (det er jeg som vanligvis handler mat og husholdningsartikler) tror jeg lett kunne brukt det dobbelte av hva jeg gjør hvis jeg ikke var bevisst på priser underveis og totalsummen. Jeg vil ikke bruke opp så mye på mat, vil gjerne ha penger til gøyere ting i stedet. Vi er to voksne og fire barn (17-åringen spiser som en voksen. Minst!), har middagsgjester hver uke og arrangerer ofte større middager også. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Mener du egentlig eget budsjett over matinnkjøp eller budsjett totalt?
|
|
|
#24 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?
Sånn har vi det også.
|
|
|
#25 |
|
geskjeftig
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har budsjett over de store tingene og et tak for hvor mye husholdningsutgifter og fjas kan komme på.
|
|
|
#26 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har forresten budsjett for alt, ikke bare mat. Klær til barna og oss voksne, service på bilen, datepenger til oss voksne, selvsagt faste regninger og generell sparing, jul, gaver, frisør, familieferier, weekendreiser, konfirmasjon til storesøs, danseundervisningen til jentene, lommepenger til de to eldste osv. Det som er til overs, er til uforutsette regninger og til alt det andre som vi ikke hadde planlagt. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, vi har ikke det. Kunne sikkert hatt godt av å stramme inn litt, men så lenge vi har det greit økonomisk, ser jeg ikke helt behovet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|
|
|
#30 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, det har vi ikke, men jeg storhandler en gang i uka til omtrent samme sum. Har akkurat nå særdeles trang økonomi og det blir lite tull uansett.
|
|
|
#33 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Det jeg ikke skjønner, er hvordan et budsjett kan hjelpe til å bruke mindre penger? Man spiser jo like mye uansett og er en bukse utslitt og man må ha en ny så er det jo bare sånn. Ryker vaskemaskinen må man ha ny. Fungerer ikke bilen, må man reparere den (eller klare seg uten om det er mulig).
|
|
|
|
#34 |
|
Textrovert
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har ikke budsjett. Vi burde sikkert ha hatt det, men ingen av oss orker å begynne å styre med det. Hadde økonomien vært på bærtur, måtte vi ha vurdert det, men nå går nå engang ting sin vante gang uten de helt store katastrofene.
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har ikke noe budsjett per nå. Ser ikke bort i fra at vi kan komme til å trenge det hvis vi kjøper større og dyrere bolig, men per i dag har vi ikke behov for det.
|
|
|
|
#36 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Tja, har vel ikke noe budsjett jeg følger slavisk, men satt opp et budsjett da jeg ble separert i sommer for å få en ordentlig oversikt over inntekter og utgifter. For at jeg skulle kunne beholde leiligheten da jeg ble alene var det nødvendig å ha oversikt over økonomien. Samtidig begynte jeg å ukeshandle mat, noe som hjelper meg å spare både tid og penger og har nok kuttet litt her og der på andre ting.
|
|
|
#38 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, men det hadde sikkert vært lurt, vi (jeg |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Textrovert
|
Jeg lurer på det samme. Vi kjøper svært sjelden ting vi ikke trenger, så jeg ser ikke hva et budsjett skulle gjøre fra eller til.
|
|
|
#40 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, men vi kunne trenge.
|
![]() |
|
|