|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Tegne på kjøkkenkluter er et bra tips, det har vi ikke gjort før. Pynte lys... hvordan gjør man det slik at barn får det til? Og hvordan lager man gryteunderlag av tøvete ullkuler, det er definitivt noe barn kan greie.
|
|
|
#22 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver som barna skal lage?Mine gutter sitter iallefall ikke ned for å lage sånne perleting. De vil såvidt være med og trykke ut pepperkaker. Pyntingen går litt bedre. Barn er også ulike der.
|
|
|
|
#23 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Julegaver som barna skal lage?Tovede ullkuler, skulle det være.
|
|
|
|
#24 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Julegaver som barna skal lage?Hos oss er det definitivt kjønnsforskjell når det gjelder hobbyting - Frøkna elsker det, Herremannen nekter plent nesten uansett. Regner med at det egentlig har mer med personlighet enn kjønn å gjøre, men sånn overfladisk sett bekrefter de i hvert fall alle kjønnsstereotyper.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Jeg har en gutt som liker å dille og en som er litt mer tvilende til prosjektet. Men begge lager perleting, tegner, maler, klipper og limer. Men når det kommer til sy- og strikkeprosjekter har jeg en som har ro i baken til å lære den slags og en som over hodet ikke er på den planeten.
|
|
|
#26 |
|
snur
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Kan anbefale noe største gjorde hjemme i fjor og skal lage i julegaver. Hun dekorerte en boks med tennbriketter til ovnen. Først kledde vi den med scrappepapir og så pyntet hun den med div. scrappepynt. Den ble veldig dekorativ i forhold til den svarte boksen som sto der fra før. Det går også an å kle den med gråpapir og få ungene til å tegne på den. Når vi kjøper tennbriketter nå fyller vi bare opp den boksen hun har pyntet og kaster den de kom i
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Boks med tennbriketter er genialt. Det tror jeg vi må prøve på en gang. Men sånne papirgreier - holder de egentlig? Eller er det lurere med noe decoupage- og lakkopplegg?
|
|
|
#29 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Julegaver som barna skal lage?Vi kjøpte såpe-kit fra Panduro, Katta.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegaver som barna skal lage?
De var jo helt geniale, super gaveide. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
snur
|
Har holdt ett år her til nå uten at det merkes noe.
|
|
|
#33 |
|
50 & somewhat fab
Sv: Julegaver som barna skal lage?Kakao på pinne så helt genialt ut; det tror jeg vi skal prøve. Men hjelp, som jeg spekulerte på hvorfor alternativet til å sette pinner nedi sjokoladen var tre skjeer. Tok faktisk lang tid før jeg skjønte at det var treskjeer ...
|
|
|
#34 |
|
Søt og rar
|
Åh, er det sant?
|
|
|
#36 |
|
|
Har ikke funnet skjeer, så jeg kjøpte ispinner på hobbybutikk. Og så har jeg pyntet med kakepynt. De er bare helt nydelige!
|
|
|
#37 |
|
I mål
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Storebror har tegnet med sånne porselenstusjer i flere år, på kopper, på små tallerkner, på store tallerkener. Ifjor kjøpte vi tøyfarge og spisebrikker i nøytralt hvitt stoff og trykket på med noen tøystempler vi kjøpte på Panduro. I år er jeg litt usikker på hva jeg skal lage... |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Julegaver som barna skal lage?Sånne kakaopinner ville til og meg jeg, som egentlig ikke er så begeistret for julegaver, blitt veldig glad for.
|
|
|
#40 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Julegaver som barna skal lage?Vi pynter fyrstikkesker. Til besteforeldre som har peis. Klipper en passelig filtbit og limer på og pynter med filt eller glitter. Eller maler på med hobbymaling. Enkelt og greit og kan tilpasses ambisjonsnivå og alder.
|
![]() |
|
|