Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegaver som barna skal lage?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-11, 15:10   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver som barna skal lage?

Tegne på kjøkkenkluter er et bra tips, det har vi ikke gjort før. Pynte lys... hvordan gjør man det slik at barn får det til? Og hvordan lager man gryteunderlag av tøvete ullkuler, det er definitivt noe barn kan greie.

Appelsin: kule sett. Jeg likte også de uglene. Kanskje jeg kan lage dem sammen med eldstemann, jeg tror det er bare han som er netthendt nok til den syinga foreløbig.

Gammel 29-10-11, 16:36   #22
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mine gutter sitter iallefall ikke ned for å lage sånne perleting. De vil såvidt være med og trykke ut pepperkaker. Pyntingen går litt bedre. Barn er også ulike der.

Gammel 29-10-11, 16:48   #23
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tovede ullkuler, skulle det være.

Man kjøper to poser med ullkuler på Søstrene Grene, trer dem på en tråd med nål, og fester det til en sirkel. Evnt trer mange på, og former til en firkant ved å lage rader, og så sy sammen på tvers også. Vet ikke om dette var forståelig? Har i hvert fall sett det på den danske bloggen til Søstrene Grene.

Kjøkkenklutene er et hobbysett fra Panduro, kjøpt på salg i januar. Panduro har fri frakt i nettbutikken tom i dag, forresten. Der kan man kjøpe diverse pynt til lys, klistremerker bla.

Gammel 29-10-11, 17:04   #24
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss er det definitivt kjønnsforskjell når det gjelder hobbyting - Frøkna elsker det, Herremannen nekter plent nesten uansett. Regner med at det egentlig har mer med personlighet enn kjønn å gjøre, men sånn overfladisk sett bekrefter de i hvert fall alle kjønnsstereotyper.

Ellers skulle jeg egentlig inn og foreslå såpe; det er morsomt både å lage og å få.

Meiseboller - hvordan lager man det, forresten?

Gammel 29-10-11, 17:10   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gutt som liker å dille og en som er litt mer tvilende til prosjektet. Men begge lager perleting, tegner, maler, klipper og limer. Men når det kommer til sy- og strikkeprosjekter har jeg en som har ro i baken til å lære den slags og en som over hodet ikke er på den planeten. Minsten liker å tegne. Mer har vi ikke testa han på foreløbig.

Men kjøkkenhåndklær med tegning på må jeg da greie å få til. Man trenger kjøkkenhåndklær og noe som kan lage farger på tekstil og bli sittende der på 60 grader liksom. Det må jeg få til tror jeg. Såpe - kjøper man sånne ferdige kit da?

Gammel 29-10-11, 17:23   #26
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Kan anbefale noe største gjorde hjemme i fjor og skal lage i julegaver. Hun dekorerte en boks med tennbriketter til ovnen. Først kledde vi den med scrappepapir og så pyntet hun den med div. scrappepynt. Den ble veldig dekorativ i forhold til den svarte boksen som sto der fra før. Det går også an å kle den med gråpapir og få ungene til å tegne på den. Når vi kjøper tennbriketter nå fyller vi bare opp den boksen hun har pyntet og kaster den de kom i Passer best til de som har vedovn naturligvis

Gammel 29-10-11, 17:25   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Boks med tennbriketter er genialt. Det tror jeg vi må prøve på en gang. Men sånne papirgreier - holder de egentlig? Eller er det lurere med noe decoupage- og lakkopplegg?

Gammel 29-10-11, 17:59   #28
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

På KID har de noen billige ferdige sett med poselensjulepynt og maling. Ser helt greit ut, og enkelt å fikse for ungene.

Gammel 29-10-11, 18:29   #29
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøpte såpe-kit fra Panduro, Katta.

Gammel 29-10-11, 19:57   #30
Tranquil
Erfaren

Tranquil sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Kakao på pinne!
http://www.matpaabordet.com/2010/12/kakao-pa-pinne.html

De var jo helt geniale, super gaveide.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 19:59   #31
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tegne på kjøkkenkluter er et bra tips, det har vi ikke gjort før. Pynte lys... hvordan gjør man det slik at barn får det til? Og hvordan lager man gryteunderlag av tøvete ullkuler, det er definitivt noe barn kan greie.

Appelsin: kule sett. Jeg likte også de uglene. Kanskje jeg kan lage dem sammen med eldstemann, jeg tror det er bare han som er netthendt nok til den syinga foreløbig.

Panduro har noen ferdige bilder , de skal bare legges i vann så tar man av motivet og fester på lyset. Det var veldig enkelt og greit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 20:11   #32
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Boks med tennbriketter er genialt. Det tror jeg vi må prøve på en gang. Men sånne papirgreier - holder de egentlig? Eller er det lurere med noe decoupage- og lakkopplegg?

Har holdt ett år her til nå uten at det merkes noe.

Gammel 29-10-11, 20:12   #33
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Kakao på pinne så helt genialt ut; det tror jeg vi skal prøve. Men hjelp, som jeg spekulerte på hvorfor alternativet til å sette pinner nedi sjokoladen var tre skjeer. Tok faktisk lang tid før jeg skjønte at det var treskjeer ...

Gammel 29-10-11, 20:35   #34
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

På KID har de noen billige ferdige sett med poselensjulepynt og maling. Ser helt greit ut, og enkelt å fikse for ungene.

Åh, er det sant?
(søsteren min jobber der, så det skulle hun jo ha sagt for lengst )

Gammel 29-10-11, 20:40   #35
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Åh, er det sant?
(søsteren min jobber der, så det skulle hun jo ha sagt for lengst )

Kanskje hun ikke ønsker seg sånn til jul?

Gammel 29-10-11, 21:49   #36
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Kakao på pinne så helt genialt ut; det tror jeg vi skal prøve. Men hjelp, som jeg spekulerte på hvorfor alternativet til å sette pinner nedi sjokoladen var tre skjeer. Tok faktisk lang tid før jeg skjønte at det var treskjeer ...

Har ikke funnet skjeer, så jeg kjøpte ispinner på hobbybutikk. Og så har jeg pyntet med kakepynt. De er bare helt nydelige!

Jeg lager ganske store, ikke i isbiteformer, men i shotglass i plastikk. Når sjokoladen er stivnet tar man de forsiktig ut. Så pakkes de og overleveres venner, familie og bursdagsbarn.

Gammel 29-10-11, 21:55   #37
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror har tegnet med sånne porselenstusjer i flere år, på kopper, på små tallerkner, på store tallerkener. Ifjor kjøpte vi tøyfarge og spisebrikker i nøytralt hvitt stoff og trykket på med noen tøystempler vi kjøpte på Panduro. I år er jeg litt usikker på hva jeg skal lage...

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-11, 22:14   #38
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 29-10-11, 23:10   #39
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sånne kakaopinner ville til og meg jeg, som egentlig ikke er så begeistret for julegaver, blitt veldig glad for.

Skal jeg tipse barnehagen, eller skal jeg bare sette ungene i produksjon selv?

Gammel 30-10-11, 00:50   #40
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi pynter fyrstikkesker. Til besteforeldre som har peis. Klipper en passelig filtbit og limer på og pynter med filt eller glitter. Eller maler på med hobbymaling. Enkelt og greit og kan tilpasses ambisjonsnivå og alder.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.