Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Størrelser nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 20:55   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Størrelser nøstebarn

Baby 77 cm lang. Kjøper man 86 eller 92 i sparkebukse uten fot?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:58   #2
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Størrelser nøstebarn

86 holder nok lenge. Snuppa her nærmer seg 90, og jeg tipper 86-buksa fra i fjor holder en stund ennå.

Men jeg liker at klærne passer, og går ikke på kjøpe-å-vokse-i-limpinnen mer enn en gang, da hun var rundt 80 cm lang, og jeg kjøpte pysj med fot i 92. Den er fortsatt for stor, over ett år senere.

Edit: Jeg TIPPET, ja. I dag har hun en av NB-sparkebuksene i 86 på seg, og joda: den begynner å bli knapp både i overkroppen og i beina. Jeg tror sannelig hun har vokst mer enn jeg trodde.

Sist redigert av Nera : 31-10-11 kl 10:28.
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:36   #3
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp, 86 holder i massevis. 92 vil hun jo bare trekke føttene opp i. Minstemor her traska rundt i sin 86 idag. Hun var 89 i september, og er kanskje 91 eller noe sånt nå. Den er litt i korteste laget på beina, da.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:36   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Takker!

Gammel 30-10-11, 21:43   #5
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

92.

Gammel 30-10-11, 21:45   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de er korte i beina og at de trenger noen cm lenger i str enn de er selv. Men det kommer jo an på proporsjonene til ungen. 86 burde holde lenge til en på 77cm.

Gammel 30-10-11, 21:48   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

92.

Fordi?

Gammel 30-10-11, 21:51   #8
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Fordi mine sparkebukser fra nøstebarn måtte jeg kjøpe en størrelse større enn jeg gjorde i andre klær. Men de var gode og store da. Men da holdt de lenge.

Gammel 30-10-11, 22:07   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville kjøpt 86. Jeg kjøper egentlig veldig store klær, og ifjor kjøpte jeg str 92 (brukt) til lillesøster. Vel, den er fremdeles for stor, og hun er nå ca 86 lang.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:20   #10
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

86.
Men de er korte i føttene, så kommer litt an på proposjonene.
Vi har en i 92 som var romslig sist vinter. Ikke prøvd den i år. Tipper hun er rundt 92 cm nå.

Gammel 31-10-11, 00:21   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Nøstebarn anbefaler å kjøpe buksa 6-10 cm større enn barnet er, ergo skal 86 holde i massevis

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:08   #12
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

86 bør nok holde ja. Snuppa her er vel like over 80 cm og bruker både 86 og 92, men den i 92 er krympet sånn at den er like lang som den i 86.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:15   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Alt man får vite her. Og hettejakka er i 86/92 så da må jeg vel ha den.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.