Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Går "alle" knask og knep?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 20:50   #81
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går "alle" knask og knep?

De kommer ikke inn. Vi kjøper ikke inn snop heller og drar ut kontakten på ringeklokka.

Vi skal kose oss inne med film, kake og god kvelds heller.

Gammel 30-10-11, 21:07   #82
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine går fordi alle andre går. Orker ikke ta akkurat den kampen, selv om jeg er en sær, gammel kjerring somm egentlig synes Halloween er en av av mange ting vi ikke trengte å adoptere fra USA. Og siden mine unger får snop av naboer, deler jeg også ut snop til naboungene. Men blodige kakefingre og oransje pynt finner du ikke hos oss. Ett sted går grensen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:19   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg skikkelig kløna det til. Snuppa skal i morgen være med en venninne hjem fra skolen. Jeg tror at området denne venninna bor i er et slikt område hvor man går "knask eller knep". Sender man med kostyme? Regner man med at de ikke skal gå?

Snuppa hadde ikke gått hvis hun var hjemme. Men det er det heller ikke tradisjon for å vårt nabolag.

Gammel 30-10-11, 21:20   #84
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, man sender en sms og spør om de skal gå?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:20   #85
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg skikkelig kløna det til. Snuppa skal i morgen være med en venninne hjem fra skolen. Jeg tror at området denne venninna bor i er et slikt område hvor man går "knask eller knep". Sender man med kostyme? Regner man med at de ikke skal gå?

Snuppa hadde ikke gått hvis hun var hjemme. Men det er det heller ikke tradisjon for å vårt nabolag.

Man sender sms til foreldrene og spør tror jeg. Men de bruker jo ikke å gå før 18-ish, så det kan jo være hun kommer hjem før de skal ut på tur?

Gammel 30-10-11, 21:21   #86
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Her begynner det visst kl 17, så jeg er spent på oppmøtet på håndballtreningen i morgen.

Gammel 30-10-11, 21:21   #87
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fedrene som har avtalt, og mannen min er virkelig ikke klar over at det kunne være en problemstilling. Vi sender sms.

Gammel 30-10-11, 21:22   #88
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi har koser oss her hjemme!
Men hun er 3 og vet ikke stort mer.

Innser at den diskusjonen kommer til å komme i fremtiden, håper at jeg kan få det til å virke mindre forlokkende ved å lage skikkelig "fest" her hjemme. Ønsker helst å holde på nyttårsbukktradisjonen, det holder med en tiggerunde i året.

Gammel 30-10-11, 21:33   #89
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Ene har halloweenfest med klassen og andre skal gå i morgen.
Den som skal på klassefest er skikkelig muggen, han vil jo heller gå "knask eller knep"
Vi har sagt at alle i klassen vil være på festen og at han også må det,
vi er nye på stedet og han trenger virkelig denne sosiale sammenkomsten,
men han selv vil være med broren i stedet for festen,
Broren var på halloweenfest på fredag, skulle helst vært i morgen den også så slapp vi den krangelen, det er urettferdig nemlig!

Her hjemme har jeg skåret ut gresskar som skal settes på terrassen ved inngangsdøren sammen med et par hodeskaller og noen svæære edderkopper.
Er ikke fan av selve det å tigge etter godteri, men å pynte litt og lage noen morsomme og skremmende kaker o.l. synes jeg er gøy.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:39   #90
juliette
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
juliette har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi skal ikke gå knask eller knep.
Jeg er litt ambivalent til hele feiringen, men regner med at mine unger kommer til å gå om ikke så lenge og har derfor kjøpt inn godteri til de som evt kommer.

Gammel 30-10-11, 21:41   #91
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden på seks år har så langt ikke feiret Halloween, hverken på ene eller andre måten. Han har ikke etterlyst noe.

Gammel 30-10-11, 21:47   #92
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Her begynner det visst kl 17, så jeg er spent på oppmøtet på håndballtreningen i morgen.

Det forundrer meg litt dersom man kutter ut fritidsaktiviteter for å gå Halloween, men det er kanskje ikke uvanlig?

Her i huset må det snø fiskeboller oppover før det skjer, men så er vi over normalen engasjert i idrett, og halloween-tradisjonen er ikke så kjempeutbredt her i grenda. Det har jo en del å si.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:56   #93
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Det er jo opp til foreldrene. Jeg vet om flere i min datters klasse som heller går på fest. Jeg synes i grunn ikke det er greit. Eller... jeg er ikke helt sikker.

Gammel 30-10-11, 21:58   #94
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frøkna skal gå i år for første gang. Jeg har tidligere vært motstander av hele greia, men i fjor ble Sofie så skuffa når hun kom i barnehagen og oppdaga at flere hadde kledd seg ut og gått rundt og samla godteri uten henne. I år går hun i første klasse og nå er det enda mer fokus på det.

Nå tenker jeg som noen sa over her. Det er deres barndom og det er viktig for dem. Jeg vil ikke være den sure mamman som slår av lyset og nekter ungene å ta del i moroa, og jeg syns eller ikke at jeg kan sende egne unger ut uten å gi til unger som kommer. Vi har bestemt oss for at når vi skal gjøre det får vi gjøre det skikkelig - eller kanskje ikke så skikkelig som mange andre her på fp da med fancy kaker og stæsj, men så godt vi evner.

Vi har invitert noen i fra klassen. Vi har kjøpt gresskar og litt pynt. Vi skal spise pizzasnurrer, muffins med halloweenstrøssel og spøkelsesmarsmallows. Vi har kjøpt litt teatersminke og heksekost. Så får vi gå en liten runde i nabolaget. Etterpå skal vi se film.

Jeg håper ikke det er meningen at man skal avtale med naboene at man kommer slik som noen nevner over. Vi er tilflyttere og kjenner ikke så mange her enda.

Gammel 30-10-11, 22:01   #95
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg føler meg langt ifra som en sur mamma, og jeg kjenner ikke på at jeg lar ungene mine gå glipp av noe heller.

Her i huset smiler vi og er blide når vi åpner døra, putter en liten ting oppi posen/bøtta til den som ringer på og ønsker dem god tur videre. Alle blir møtt med et flott lysgresskar, som vi skar ut på fredag, og som vi har hatt tent utenfor ytterdøra hele helga.

Hver enkelt får gjøre som det passer seg og sine. Vi ønsker ikke å hive oss på denne bølgen, og jeg forklarer ungene mine hvorfor. Ingen av dem har uttrykt at de synes det er ugreit.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:05   #96
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Jeg føler meg langt ifra som en sur mamma, og jeg kjenner ikke på at jeg lar ungene mine gå glipp av noe heller.

Her i huset smiler vi og er blide når vi åpner døra, putter en liten ting oppi posen/bøtta til den som ringer på og ønsker dem god tur videre. Alle blir møtt med et flott lysgresskar, som vi skar ut på fredag, og som vi har hatt tent utenfor ytterdøra hele helga.

Hver enkelt får gjøre som det passer seg og sine. Vi ønsker ikke å hive oss på denne bølgen, og jeg forklarer ungene mine hvorfor. Ingen av dem har uttrykt at de synes det er ugreit.

Jeg mente ikke at alle blir sure mødre om de velger å ikke la ungene delta altså. Jeg bare mente at jeg ville ha blitt det fordi min datter har så veldig lyst.

Gammel 30-10-11, 22:05   #97
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

For et dustete utsagn.
Jeg finnes heller ikke sur, men jeg synes bare ikke det er noe ok, denne Halloweenfeiringen. Og når ungene synes det er HELT ok med hyggekveld hjemme i stedet, så føler jeg meg egentlig ganske blid.

Gammel 30-10-11, 22:37   #98
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er bare sånn passe morsomt når det er en svær flokk av breiale, flirende femtenåringer som kommer halv ti om kvelden. De ble avvist på formelt grunnlag (det er jo i morgen!).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:44   #99
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes på generelt grunnlag at man bør slutte å kle seg ut i skremmekostymer når man nærmer seg voksen størrelse. Da går man fra søt til skummel.

Gammel 30-10-11, 22:49   #100
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes på generelt grunnlag at man bør slutte å kle seg ut i skremmekostymer når man nærmer seg voksen størrelse. Da går man fra søt til skummel.

Å nei du- ikke ta moroa fra meg! Jeg har funnet meg ultraskummel forkledning når jeg skal åpne døra og dele ut godteri i morgen. Moahahahhah

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.