Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 14:49   #301
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Poenget for meg var ikke systematisk korrektur, for det har jeg ikke oppfattet at det skulle være. Poenget mitt var at man skal trå varsomt......

Hvor varsomt mener du at man skal trå? Kan du gi eksempler? Jeg sliter med å forstå deg, tydeligvis.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:51   #302
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica

Les mitt siste innlegg. Kanskje jeg her lesevansker

Ok, takk, det ble postet mens jeg skrev mitt innlegg. Jeg hadde også samme inntrykket som Tinetoff gir uttrykk for i innlegget før ditt.

Ellers virker det som om de som faktisk er dyslektikere her ikke ser på det som et problem at det fokuseres på rettskriving og at skrivefeil påpekes. Kan i allefall ikke huske å ha lest innlegg fra noen som sier de er dyslektikere og mener det motsatte (hvis ikke du er dyslektiker da, men jeg har ikke oppfattet det slik)

Gammel 03-10-06, 14:52   #303
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvor varsomt mener du at man skal trå? Kan du gi eksempler? Jeg sliter med å forstå deg, tydeligvis.

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener. Jeg har aldri hatt problemer med å formulere meg i andre diskusjoner så jeg skjønner ikke at jeg er så vanskelig å forstå nå......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:54   #304
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ok, takk, det ble postet mens jeg skrev mitt innlegg. Jeg hadde også samme inntrykket som Tinetoff gir uttrykk for i innlegget før ditt.

Ellers virker det som om de som faktisk er dyslektikere her ikke ser på det som et problem at det fokuseres på rettskriving og at skrivefeil påpekes. Kan i allefall ikke huske å ha lest innlegg fra noen som sier de er dyslektikere og mener det motsatte (hvis ikke du er dyslektiker, men jeg har ikke oppfattet det slik)

Jeg kan en del om temaet.....dysleksi, altså. Jeg har prøvd å si noe om det....

Gammel 03-10-06, 14:55   #305
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener. Jeg har aldri hatt problemer med å formulere meg i andre diskusjoner så jeg skjønner ikke at jeg er så vanskelig å forstå nå......

Problemet (mitt i allefall) her er at du sier nøyaktig det samme som de du er "uenige" med. Det du sier at de bør være forsiktige med er nøyaktig det samme som de sier at de ikke skal gjøre. Det er for meg helt tydelig (etter å ha lest alle innleggene til Madam Mim, Tinetoff og Skilpadden) at å trå varsomt er nøyaktig intensjonen til moderatorene også.

Derfor sliter jeg litt med å forstå hva du argumenterer mot, hvis det ikke fremdeles er hovedinnlegget. Har forøvrig ingen problemer med å forstå hva du mener til vanlig.

Sitat:

Jeg kan en del om temaet.....dysleksi, altså. Jeg har prøvd å si noe om det....

Da var inntrykket mitt rett.

Sist redigert av My : 03-10-06 kl 15:07.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:56   #306
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg skjønner ikke hva du mener. Du sier at du skjønner at ingen har tenkt å rette på dyslektikere. Du mener derfor tydeligvis at man må trå varsomt på andre måter. Hvilke måter?

For øvrig er du ikke den eneste som vet litt om dysleksi.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:58   #307
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg sagt så mange ganger, men det er visst om å misforstå og kverulere i forhold til meg. Dere tar ingenting i beste mening. Hvis du gidder å lese det jeg har skrevet så skjønner du hva jeg mener.

Enn hvis du antar at vi er dumme i stedet for slemme, og prøver å forklare en gang til? Jeg har lest alt du har skrevet i diskusjonen, og når jeg ikke har vært sikker på om jeg skjønte hva du mente, så har jeg prøvd å spørre for å klargjøre før jeg argumenterte mot det. Men jeg skjønner faktisk fremdeles ikke hva det egentlig er du er uenig med meg, eller med Tinetoff, om. (Jeg har fått med meg at du er uenig i hovedinnlegget, altså.)

Gammel 03-10-06, 14:58   #308
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg blir hvertfall glad for korreksjoner.. (og har ikke lest gjennom hele tråden..)

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:01   #309
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MIN første tanke var om folk kunne bli "redd" for å poste innlegg, fordi de føler at språket blir "overvåket"

Men etter å ha lest hva Mim prata om, så ser jeg jo at det er ganske harmløst hele greia?

Dessuten, de fleste her inne har jo et bra språk så

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:03   #310
Jessica
Pauset

Standard

Jeg har aldri påstått at det bare er jeg som vet noe om dysleksi. Flott at flere vet noe om det......

Jeg burde nok ha gitt meg i denne diskusjonen for lenge siden.....

Gammel 03-10-06, 15:04   #311
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg TROR kanskje jeg, som leste hele tråden i en "bunch" fikk et litt annet inntrykk enn dere som deltok i "kampens hete".

Nok om det. Har deadline. Må gå.

Gammel 03-10-06, 15:06   #312
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg TROR kanskje jeg, som leste hele tråden i en "bunch" fikk et litt annet inntrykk enn dere som deltok i "kampens hete".

Det tror jeg nok er ganske mulig, ja.

Gammel 03-10-06, 15:53   #313
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Jeg har aldri påstått at det bare er jeg som vet noe om dysleksi. Flott at flere vet noe om det......

Jeg burde nok ha gitt meg i denne diskusjonen for lenge siden.....

Gjør som meg du Jessica :

Det er helt tydelig noen som har bestemt seg for at de som argumenterer imot rettelse av innlegg (som er hovedinnlegget) (innleggene som har kommet senere i tråden ser jeg som et forsøk på å glatte over noe som i utgangspunktet var ment som et seriøst innlegg) blir litt sånn derre sjette-klasse takter; "spør han der om han vil være sammen med meg, men hvis han sier nei så si at det bare var tull"

Polyanna:

Gammel 03-10-06, 16:01   #314
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eneste jeg tenkte var "stakkars Mimen, hun kommer til å bli overarbeidet med all rettingen".
Men jeg er bare glad til, for jeg ser aldeles ikke mine egne feil
Blir bare glad om noen hjelper meg litt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:02   #315
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

(innleggene som har kommet senere i tråden ser jeg som et forsøk på å glatte over noe som i utgangspunktet var ment som et seriøst innlegg)

Hvorfor velger du å se dem som det? Det blir jo ganske meningsløst å diskutere hvis du har bestemt deg for å ikke tro på det som blir sagt eller forklaringene du får. Det synes jeg er unødvendig vrangt.

Men uansett så står nå innleggene til Mim for hennes egen regning. Jeg har sagt ganske klart hva jeg selv mener, og det er det jeg har argumentert for.

Såvidt jeg kan se, er det ingen i tråden som har argumentert for at moderatorene skal rette opp i andres innlegg. Store deler av diskusjonen virker på meg som en gedigen stråmannsargumentasjon.

Gammel 03-10-06, 16:31   #316
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Tilbake til oss dyslektikere. Problemet mitt er at jeg noen ganger kan lese om, og om igjen, og ikke finne noen feil. For meg ser det som jeg har skrevet helt riktig ut. Så; da er det store spørsmålet:

Hvis en dyslektiker skriver etter beste evne, og noen så går bak hans rygg og språkvasker det han har skrevet. Vil han da se noen forskjell når han leser teksten igjen?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:34   #317
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Tilbake til oss dyslektikere. Problemet mitt er at jeg noen ganger kan lese om, og om igjen, og ikke finne noen feil. For meg ser det som jeg har skrevet helt riktig ut. Så; da er det store spørsmålet:

Hvis en dyslektiker skriver etter beste evne, og noen så går bak hans rygg og språkvasker det han har skrevet. Vil han da se noen forskjell når han leser teksten igjen?

Vil man ikke se det når man ser svart på hvitt, hva som er feil/rett da tro? (om du gjøres oppmerksom på det mener jeg) Sånn at man viser det som er feil - så det som er riktig?

Gammel 03-10-06, 16:36   #318
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Vil man ikke se det når man ser svart på hvitt, hva som er feil/rett da tro? (om du gjøres oppmerksom på det mener jeg) Sånn at man viser det som er feil - så det som er riktig?

Hvis en blir gjort oppmerksom på det så vil en selvsagt "merke" det

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 16:38   #319
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men jeg tror ikke det blir sånn at Mim ser igjennom alle innlegg, retter, og gjør oss opperksomme på det Har vel et liv utenom her hun og

Gammel 03-10-06, 17:14   #320
Jessica
Pauset

Standard

Ja, men du vil ikke skrive det riktig neste gang likevel, vil jeg tro? Kommer an på hva slags dysleksi du har, men regner med at noe er visuellt, slik du beskriver det.

Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.