|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?
Noe sånt ja... Har en i slekta som konsekvent kjøper etter eget hode og smak, som er rimelig forskjellig fra min. Og aldri spør hva vi/barna trenger. Begrenset hvor mange ex. toalettmapper barna trenger liksom...
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg prøver å gi gaver mottakeren liker.
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg forsøker å kjøpe ting som både jeg og mottaker liker. Det hender at jeg kjøper pyntestæsj til folk som ønsker seg det; selv om jeg overhodet ikke interesserer meg for slikt. Men da skal de være veldig spesifike i ønskene sine.
![]() |
![]() |
#24 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Helst begge deler, men jeg syns det er kjedelig når folk bare har veldig spesifikke gaveønsker og ikke kan ta imot annet. Da blir det liksom mer bestilling enn gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg gir gaver som jeg tror mottaker vil like, trenger ikke nødvendigvis å like det selv. Er jeg usikker, så velger jeg noe som vil falle i smak hos de fleste.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg gir gaver jeg håper og tror mottaker liker, men gjerne med et hint av meg i. F.eks. fikk en venninne som hadde lyst til å begynne å spise mer sushi sett med spisepinner og skåler fra meg, siden jeg elsker sushi. Jeg ville nok aldri funnet på å gi noe jeg visste mottaker mislikte.
Pullover? Altså gensere?
![]() |
#28 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Det ideelle er jo en kombinasjon. Men dersom kombinasjonen ikke lar seg gjennomføre, og jeg har fått en spesifisert ønskeliste, så vil jeg nok holde meg til den. Jeg skal være temmelig overbevist om at gaven faller i smak dersom den først ikke passer med mitt bilde av hvordan en fin gave skal være.
![]() |
#29 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Er enig i at man må tåle å få andre gaver enn det som var ønsket, men hvis du vet at mottaker virkelig ikke kan fordra nips så kjøper du det vel ikke?
![]() |
#30 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Som regel begge deler, men det ramler meg helt fint inn å kjøpe noe jeg ikke ville hatt selv, hvis det er et spesifikt ønske.
![]() |
#32 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Den problemstillingen har jeg tenkt en del på. Kanskje det er på tide å kutte kraftig ned på gavetradisjonene når det blir sånn. Jeg synes f.eks ikke noe om at min åtteåring uttrykker skuffelse over gaver når det ikke er akkurat det han ønsket seg (til oss foreldre). Selv får jeg mye fra slekta som blir liggende å ta opp plass i skapene, og det er jo både et tegn på at vi allerede har overflod og kanskje at vi er for kresne.
![]() |
#33 |
Fortynnet
|
Nei, selvfølgelig ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg syns det er veldig greit med ønskelister i forbindelse med jul, men setter pris på at de er såpass store og varierte at det ikke er slik at man omtrent kan krysse av hva man får av hvem. Jeg kjenner noen som gjerne kommer med en ønskeliste på tre relativt dyre ting, og som er gaver jeg syns er kjedelig å gi bort. Jeg kjøper ofte gaver når jeg kommer over dem, fordi jeg tror det er noe jeg tror noen vil like og prøver å finne fine, gjennomtenkte ting.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Med pullover tenker jeg på sånn vest man tar over hodet, oftest med v-hals. Og jeg forventer i grunnen at mine nærmeste skjønner at jeg ikke kommer til å ta denslags på guttungen. Det er vel ikke snakk om å avsky, men så lenge det er andre klær i skapet, blir klærne jeg liker dårlig liggende.
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
Åja, det er en vest. En pullover er rett og slett en genser man drar over hodet. Jeg hadde nok også stusset om noen konsekvent ga oss klær som ikke var i vår stil i det hele tatt, men hvis det var til veldig stor irritasjon, så hadde jeg hintet frampå om hva slaga tøy jeg ønsket meg i stedet.
![]() |
#38 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Gir dere gaver dere liker, eller gaver mottaker vil like?Jeg prøver å gi gaver mottaker vil like, men jeg syns det er ekstremt vanskelig å kjøpe fine gaver innenfor den prisen jeg ønsker å gi.
![]() |
#39 |
rakkarpus
|
Hva med å kjøpe på salg?
![]() |
#40 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Om jeg får ting som er helt fjernt så bytter jeg. Men så får vi sjelden gaver fra folk som ikke synes det er stuerent. Om ting ikke er byttet så brukes gaver gjerne når vi vet vi skal treffe giveren. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|